ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قاتل ستایش قریشی، فعلاً اعدام نمی شود

قاتل ستایش قریشی، فعلاً اعدام نمی شودغلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد که حکم قصاص امیر حسین پور جعفر قاتل ستایش قریشی کودک هفت ساله افغانستانی روز پنجشنبه اجرا نمی شود و این حکم فعلا به تعویق افتاده است.

عسگر قاسمی آقباش وکیل مدافع خانواده ستایش قریشی با تایید این خبر به ایسنا گفته است: «از طریق کانون اصلاح و تربیت مطلع شدیم، حکم اعدام “امیرحسین” که قرار بود پنج‌شنبه -۲۷ مهر – اجراء شود، به تعویق افتاده است. این موضوع را به خانواده ستایش اطلاع داده‌ام. تاریخ بعدی اجرای حکم هنوز مشخص نیست.»قاتل ستایش قریشی، فعلاً اعدام نمی شود
مجتبی فرح بخش وکیل امیرحسین نیز روز گذشته اظهار امیدواری کرده بود که اجرای حکم اعدام به تعویق بیافتند و افزوده بود: «در صورتی كه فردا حكم اعدام انجام نشود، اقداماتی را در دستور كار داریم كه بتوانیم از خانواده ستایش رضایت بگیریم كه انجام قصاص منتفی شود و در عین حال، برای حكم اعدام هم تصمیماتی داریم كه اگر ممكن باشد،‌ از روش‌های قانونی درباره آن اقداماتی را انجام بدهیم.»

وی افزوده است: «ما شرایط روحی سخت خانواده ستایش را درك می‌كنیم اما امیرحسین هم نوجوانی بوده كه در سن زیر ۱۸ سال مرتكب این قتل شده و خوب است شرایط او هم در نظر گرفته شود.»

ستایش قریشی دختر ۷ ساله افغانستانی در ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ در خیرآباد ورامین توسط امیرحسین جعفرپور ربوده شد و پس از تجاوز به قتل رسید و پیکرش با اسید سوزانده شد. امیر حسین در زمان ارتکاب قتل زیر ۱۸ سال سن داشت و از این نظر حکم اعدام صادر شده برای وی مورد اعتراض جوامع بین المللی و وکلا و فعالان اجتماعی است.

عفو بین الملل در بیانیه ای خواستار توقف اجرای حکم اعدام امیر حسین شده بود و کارشناسان حقوقی سازمان ملل نیز از دستگاه قضایی ایران خواسته اند اجرای حکم امیر حسین متوقف شود زیرا متهم در زمان ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال سن داشته است و اجرای حکم وی ناقض پیمان های بین المللی است که ایران هم آنها را به رسمیت شناخته است.

ایران پیمان حقوق سیاسی و مدنی و همچنین حقوق کودک را به رسمیت می شناسد با این حال در چندین نوبت حکم افرادی که در زیر ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده اند را اجرا کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.