پاجرو (Mitsubishi Pajero) یک خودروی شاسی بلند ساخت شرکت میتسوبیشی است ، این نام برگرفته از لئوپاروس پاجروز ، یک گربه بومی منطقه فلات پاتوگونای جنوبی آرژانتین می باشد .اما در زبان اسپانیایی یک اصطلاح سوء استفاده گر به آن داده شده است . به همین دلیل نام های متفاوتی دارد در آمریکا با نام میتسوبیشی مونترو (شکارچی کوه)شناخته میشود به استثنای جاماییکا و برزیل و اسپانیا ، در اروپا به میتسوبیشی (شوگان) معروف است.
این خودرو در از سال ۱۹۸۲ تا هم اکنون در ژاپن، تولید می شود و طراحی آن چهار چرخ محرک است.پاجرو در یک خرده فروشی در ژاپن به نام کار پلازا فروخته میشد و فروش آن در ایالات متحده متوقف شد تا سال 2006 ، از شروع نسل 4 ام این مدل میتسوبیشی و تکرار فروشآن در سایر نقاط جهان.
پاجرو 5 درب (یا همان 4 درب) در سه تیپ GL ، GLX و GLS و پاجرو 3 درب (یا همان دو درب) در دو تیپ GLX و GLS تولید می شود. پاجرو 4 درب یک خودروی 7 سرنشینه است که با خواباندن صندلی های ردیف سوم فضای بار زیادی برای شما به وجود می آورد و پاجرو دو درب 5 سرنشینه است که هر دوی این خودروها توانایی آفرود بالایی نیز دارند.
امکانات این خودرو شامل : سیستم ضد لغزش ، سیستم ترمز ABS و EBD ، کروز کنترل، سنسور باران ، سنسور دنده عقب ، سانروف ، سیستم ضد سرقت ، صندلی با روکش چرمی و دارای گرمکن ، تهویه اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید ، 8 عدد کیسه هوای ایمنی .
اولین نمونه اولیه Pajero در نمایشگاه توکیو در نوامبر 1973 منتشر شد. نمونه اولیه Pajero II در سال 1978، پنج سال بعد، به نمایش گذاشته شد. هدف میتسوبیشی این بود خودرویی دوباره لق شود که جایگزینی برای Toyota Land Cruiser و نیسان برای خریداران ژاپنیباشد ، یک وسیله نقلیه تفریحی، نه فقط یک SUV .
در ژانویه سال 1983، اولین Pajero نخستین بازی خود را در مسابقات پاریس داکار انجام داد، و تنها در مرحله سوم در سال 1985 در رده اول قرار گرفت. تا به امروز، Pajero موفق ترین وسیله نقلیه در رالی داکار است (برنده شدن در کلاس 7 خود از 10 مسابقه آخرین و 15 از 32 مسابقه کامل). [5] این نه تنها به Pajero شهرت خارجی داده ، بلکه در بخش فروش کمک کرد. دیگر پیروزی ها در رویدادهایی مانند سافاری استرالیا و جنگل شمالی ادامه یافت.
نسل دوم شاسی بلند قدرتمند پاجرو :
Second generation V20 (1991–1999)
این خودرو نامهای مختلفی داشت، در فلیپین با نام Mitsubishi Pajero Field Master در هند Pajero SFX در کلمبیا Mitsubishi National Montero، در چین Beijing BJ2032 Tornado نامیده می شد.
این نسل بصورت رسمی از سال 1991 تا 1999 تولید شد، اما تولید این خودرو تا سال 2008 در ونزوئلا و فیلیپین و تا سال 2012 در کلمبیا ادامه یافت. همچنین جالب است بدانید این نسل از 2002 تا همین الان همچنان در چین تولید می شود.
این محصول که در ایران نیز حضور پر رنگی دارد، در شهر Gifu ژاپن و در کارخانه میتسوبیشی، در هند، کلمبیا، ونزوئلا، چین و فلیپین مونتاژ و به بازار عرضه شد.
نسل چهارم شاسی بلند معروف میتسوبیشی پاجرو :
Fourth generation V80 (2006–present)
مشخصات، معایب و مزایای 2014 میتسوبیشی پاجرو چهار در
مقایسه
2014 میتسوبیشی پاجرو چهار در با دیگر محصولات
مشخصات 2014 میتسوبیشی پاجرو چهار در
سال طراحی خودرو : 2005
کلاس خودرو : شاسی بلند ژاپنی
حجم موتور : 2900سی سی
موقعیت موتور : جلو + Multipoint Injection
گیربکس : 5-speed automatic
سیلندر : 6 Cylinder
طول : 4900 ميليمتر
عرض : 1880 ميليمتر
ارتفاع : 1869 ميليمتر
حداکثر قدرت : 250 HP @ 6000 RPM
حداکثر گشتاور : 329 Nm @ 2750 RPM
سوپاپ : 24
دیفرانسیل : All Wheel Drive + ارتفاع از زمین : 224 میلیمتر
شتاب 0 تا 100 : 10.8
حداکثر سرعت : 200
وزن : 2060کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2779 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : 17.7 لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : 11.2لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 13.5لیتر
حجم باک : 92لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : Front Disk, Rear Disk
کیسه هوا : -
مالتی مدیا : -
سایز تایر (لاستیک ها) : 265/60R18
استاندارد محیط زیست : -
صندلی : -
تهویه مطبوع : -
شیشه ها و آینه ها : -
چراغ : -
سانروف : -
نسبت تراكم : -
تجهیزات ایمنی : -
سیستم فرمان : -
ویژگی ها و امکانات : -
ارزش خرید دارد؟
امتیاز نهایی این محصول : 3.0
بررسی نهایی
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
معایب و مزایا (نظرات خریداران) :
#1
میتسوبیشی یک عمر برات کار میکته ورنگ تعمیرگاه و نمی بینی وبرای خیلی از شرکتهای خودرو سازی معروف دنیا موتور طراحی میکنه وبا مارک اون شرکتها وارد بازار میشه ولی خود میتسوبیشی افریده شده برای کار کشیدن. توی مسابقات اتومبیل رانی میتونید برتری این خودرو روبه وضوح ببینید.
#2
ماشینهای ژاپنی مثل همیشه بیسته بیست یعنی BEST (بهترین)
#3
قیمت این ماشین 135 الی 175 میلیون است. کسی می خواست بگوید
#4
کسانی که دارن به این ماشین ننگ میزنن اصلا هنوز این ماشین ندیدند!!!!!!من هم ندارم ولی آرزو این رو دارم خوش به حال کسانی که دارن مبارکشون باشه ایشالا چرخش واستون همیشه بچرخه
#5
عالیه.8 ساله پاجرو سوار میشم.حرف نداره
#6
خدایش از هیکلش حال میکنی چه برسه به سواریش
#7
این پاجرو از هر نظر عالی هست بخصوص قیمت.از نظر فنی بسیار روان و به اصطلاح تو دسته اگه میخواید suvبخرید بعداز لند کروزر این بهترینه .گریباگس اتوماتیکش کاملا بی صداست.این ماشین واقعا یه سامورایی جسوره
#8
ببخشید میخاستم بدونم در بحث افرود چ قد قوی و خوبه؟؟؟؟ آیا به اف جی کروزر میرسه؟؟ بیشتره؟؟ کمتره؟؟؟ لطفا بگید...
اگه کسی تو مسیر آفرودی این ماشینو تست کرده بگه ما هم بفهمیم که چطوره!!!
#9
حریف اش نیست اما حریف تویوتا لند کروز نمیشه این کجا اون کجا فقط لند کروز
#10
واقعا عالیه . مدل ۲۰۰۷ رو دارم و واقعا سواریش لذت بخشه.
موتور نرم و قدرتمندی داره.
#11
من یه دونه د2008چهار در مشکی دارم.بدون تعصب میگم ماشین فوق العاده ایه.هم داخل جاده هم آفرودش بینظیره.ماشینیه که نسبت قیمتش خداییش به ماشینایی که داخل ایرانه سرتره-موتور 3800سیسی با قدرت250اسب بخار وسواری راحت ونرم.دوسال این ماشینو دارم فقط فقط کاپوت ماشین زمانی بالا میره که بخوام روغنشو عوض کنم
#12
سلام من بین پرادو دو درب و پاجیرو موندم.من تو آبادان زندگی میکنم اینجا قیمت منطقه این دوتا برند نزدیک بهم هستن.ولی دودرب بودن پرادو یکم تو ذوقم زد.
نظر شما چیه؟
با این شرایط که قیمت پرادو دودر با پاجیرو چهار درب یکی هست