ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مرسدس بنز برای پخش یک آگهی از دولت چین عذرخواهی کرد

مرسدس بنز برای پخش یک آگهی از دولت چین عذرخواهی کردشرکت دایملر به خاطر استفاده مرسدس-بنز از سخنان دالای لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت، در یک آگهی ناگزیر به عذرخواهی شد. مرسدس-بنز در یک آگهی که در اینستاگرام منتشر کرده بود، در کنار تصویری از کلاس E کوپه این جمله از دالای لاما را نوشته بود «به مسائل از همه زوایا نگاه کنید تا نگاهتان بازتر شود»مرسدس بنز برای پخش یک آگهی از دولت چین عذرخواهی کرد
دالای لاما در غرب به عنوان یک رهبر معنوی مشهور است اما از نگاه دولت چین او رهبر جنبشی است که خواهان استقلال تبت از چین است.

چین چند قرن است که تبت را بخشی از خاک خود می‌داند و در سال ۱۹۵۰ برای حفظ حق حاکمیت خود نیروی نظامی به تبت فرستاد. دالای لاما بعد از یک قیام نافرجام در سال ۱۹۵۹ از تبت گریخت و اکنون در تبعید و در هند زندگی می‌کند.

اگرچه اینستاگرام در چین فیلتر شده است، اما خبر و عکس این آگهی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر شد. مرسدس بنز یک بار اواسط هفته در شبکه اجتماعی ویبو که بیشتر کاربرانش چینی است، بدون نام بردن از دالای لاما، عذرخواهی کرد. بعد از آن خبرگزاری رسمی شینهوا، روز جمعه اعلام کرد که خودروساز آلمانی به سفیر چین در آلمان نامه نوشته و صمیمانه عذرخواهی کرده است.

به نوشته این خبرگزاری دایملر در نامه خود نوشته این شرکت "از هیچ کس که آگاهانه با حق حاکمیت چین مبارزه کند طرفداری، کمک و حمایت نمی‌کند."
منبع : money.cnn.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.