ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

پیج بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال (مشخصات، معایب مزایا، قیمت و خرید اینترنتی این محصول)

از کجا بخرم؟ خرید اینترنتی این محصول :
مشاهده قیمت و تصاویر
نظر مردم درباره گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال
مجموع امتیاز کاربران : متوسط
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
4.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.9
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
4.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
4.0
بررسی نهایی
عالی
در آنالیز سیستم ما، این محصول، کالایی باکیفیت و انتخاب مناسبی برای خرید می باشد.
مزایا
+ طراحی زیبا + قیمت مناسب + گوشی پرفروش + صفحه نمایش باکیفیت + شارژ خوب + تراشه قدرتمند
معایب
- کمی وزن زیاد - کیفیت ساخت متوسط - دوربین معمولی
شیائومی معمولاً گوشی‌های ردمی را به صورت سالیانه معرفی می‌کند، و امسال نیز چهار گوشی Redmi Note 12 برای بازارهای جهانی موبایل عرضه شده است که دو مدل استاندارد و دو مدل پرو هستند. محبوب ترین نسخه ردمی نوت ۱‍۲، در بازار ایران Redmi Note 12 Pro 5G می باشد. این گوشی در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ رونمایی شد و ما در این صفحه قصد داریم به بررسی و همچنین مزایا و معایب این گوشی بپردازیم، با ما همراه باشید :

بررسی بدنه گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو

شیائومی یک نسخه بهتر از این گوشی را نیز در بازار موبایل دارد که نوت 12 پرو پلاس نام دارد.

Redmi Note 12 Pro 5G

طول و عرض نوت 12 پرو و پرو پلاس به‌ترتیب با 162.9 و 76 میلی‌متر یکسان است اما ضخامت 7.9 میلی‌متری نسخه پرو در ورژن پرو پلاس به نزدیک به 9 میلی‌متر (دقیقا 8.98 میلی‌متر) افزایش می‌یابد و در زمینه وزن نیز نوت 12 پرو با وزن 187 گرمی بسیار سبک‌تر از نوت 12 پرو پلاس 208.4 گرمی‌ست. این مدل‌ها مثل قبل از استاندارد مقاومت IP53 برخوردارند که با وجود آن‌که حفاظتی در برابر فرو رفتن در آب و گرد و خاک ریز و شدید به‌عمل نمی‌آورد اما در مواجهه با غبار و پاشیده شدن آب مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

صفحه نمایش گوشی

شیائومی تغییری در اندازه صفحه‌نمایش ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس نسبت به همتایان آن در خانواده ردمی نوت 11 نداده و در نگاه اول همان پنل 6.67 اینچی OLED فول اچ‌دی پیشین با نرخ رفرش 120 هرتزی در این‌جا نیز حضور دارد. این صفحه‌نمایش اما این بار از نوع 10 بیتی با امکان به‌نمایش درآوردن بیش از 1 میلیارد رنگ انتخاب شده که کنتراست آن به 5,000,000:1 می‌رسد و بیشینه روشنایی (ظاهرا نقطه‌ای) 900 نیتی را ارائه می‌کند. پشتیبانی از پخش محتوای +HDR10 و پوشش 100 درصدی محدوده رنگ DCI-P3 از دیگر مشخصات این پنل است. نرخ 120 هرتزی این صفحه‌نمایش همچنان امکان تغییر گسترده بسته به محتوا را ندارد اما حداقل در چهار پله شامل 30، 60، 90 و 120 هرتز تغییر می‌کند. بیش‌ترین نرخ برداشت تاچ این صفحه‌نمایش نیز 240 هرتز اعلام شده است.

بررسی دوربین گوشی ردمی ۱۲ پرو

دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی این گوشی در حفره پانچی بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. این دوربین از فیلم‌برداری 1080p با 30 یا 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کرده و اسلوموشن 120 فریم در ثانیه‌ای نیز در لیست مشخصات آن دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت نیز درون صفحه‌نمایش جای دارد.

تفاوت اصلی دو گوشی نوت 12 پرو و پلاس در بخش دوربین اصلی آن رقم خورده است؛ جایی‌که نسخه پلاس برای اولین بار در یک گوشی شیائومی از دوربینی با وضوح 200 مگاپیکسل بهره می‌برد. سنسور این دوربین از نوع کوچک سامسونگ ISOCELL HPX انتخاب شده که چند روز پیش معرفی شد و در مقایسه با اولین تجربه 200 مگاپیکسلی سامسونگ یعنی حسگر 1/1.22 اینچی ISOCELL HP1 ابعاد و پیکسل‌های کوچک‌تری دارد. این سنسور 1/1.4 اینچی از پیکسل‌های بسیارکوچک 0.56 میکرونی برخوردار است که با ترکیب 16 عدد از آن‌ها می‌توان عکس‌هایی با وضوح 12.5 مگاپیکسل را با سلول‌های نوری بزرگ 2.24 میکرونی برداشت کرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

این حسگر در مقابل خود لنزی 7 مرحله‌ای با گشودگی دیافراگم f/1.65 را می‌بیند که هر دو کیفیت تصویر بالایی را نوید می‌دهند. لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) از دیگر مشخصات این دوربین است و در فیلم‌برداری نیز امکان دستیابی به وضوح 4K/30fps و 1080p/30/60fps را دارد.

دوربین اصلی در نوت 12 پرو یک نمونه 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX766 شرکت سونی است که از ابعاد 1/1.56 اینچی و پیکسل‌های 1 میکرونی بهره می‌برد. وضوح پیش‌فرض این دوربین نیز 12.5 مگاپیکسل است که با ترکیب چهار پیکسل کنار هم و رسیدن به ابعاد سلول 2 میکرونی انجام می‌پذیرد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/1.88 بوده و لنز آن نیز 6 مرحله‌ای‌ست.

چیپ‌ست پردازشی Dimensity 1080 این گوشی با لیتوگرافی 6 نانومتری شرکت TSMC ساخته شده و در ساختار آن از 2 هسته 2.6 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی A55 استفاده شده و وظیفه پردازش گرافیک در آن نیز بر عهده Mali-G68 چهار هسته‌ای‌ست. رم هر دو مدل از نوع LPDDR4X است که در نسخه پرو در سه انتخاب 6، 8 یا 12 گیگابایت ارائه می‌شود و در ورژن پرو پلاس تنها در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی در دسترس است. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که رم 12 گیگابایتی جایی در سری نوت 11 پیشین نداشت. حافظه داخلی دستگاه نیز 128 یا 256 گیگابایت انتخاب شده و برخلاف انتظار خبری از حافظه‌های جدیدتر و پر سرعت‌تر UFS 3.1‌ در این بخش نیست و شیائومی هنوز از همان حافظه UFS 2.2‌ پیشین بهره می‌برد. یک تفاوت سوال‌برانگیز دیگر در این بخش، ظاهرا به پشتیبانی نشدن از درگاه کارت حافظه microSD در این گوشی تعلق دارد که پیش از این در هر دو مدل Note 11 Pro و +Note 11 Pro حضور داشت.

بررسی باتری ردمی نوت ۱۲ پرو

باتری و شارژر در نوت 12 پرو تفاوتی با ردمی نوت 11 پرو نداشته و این‌جا نیز با یک باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی و شارژری 67 واتی روبرو هستیم که به‌گفته شرکت سازنده مدت زمان شارژ را در عرض 46 دقیقه طی می‌کند اوضاع نوت 12 پرو پلاس متفاوت است و در حالی‌که نوت 11 پرو پلاس با یک باتری 4,600mAh با شارژی 120 واتی ارائه شده بود این گوشی ضمن حفظ سرعت شارژ 120 واتی، ظرفیت باتری را به 5,000mAh رسانده است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال را می پسندید؟ (این محصول خوبه؟)

like 0 dislike 0
میم کوین‌ها و سود میلیون دلاری در چند هفته!
قیمت جدید آپارتمان در چیتگر (لیست قیمت بهار امسال)

بررسی‌های ما

3.7 وزن
4.0 ساختار بدنه
4.0 نوع پردازنده
4.2 فرکانس پردازنده‌ي مرکزي
4.4 حافظه داخلي
4.4 مقدار RAM رَم
1.0 پشتيباني از کارت حافظه جانبي
4.0 صفحه نمايش
4.2 اندازه
3.9 رزولوشن
4.3 شبکه هاي ارتباطي
3.7 دوربين
4.4 مشخصات باتري
* رنگ امتیاز ضعیف
* رنگ امتیاز متوسط و نسبتاً خوب
* رنگ امتیاز عالی

مشخصات محصول

تعداد سیم کارت دو عدد
ابعاد ۱۰۶۷۳۰۷۶ میلیمتر
وزن ۱۸۷ گرم
نوع پردازنده تراشه Mediatek Dimensity ۱۰۸۰ (۶ nm) Chipset - پردازنده‌ی مرکزی ۲x Cortex-A۷۸ + ۶x Cortex-A۵۵
فرکانس پردازنده‌ي مرکزي ۲.۰ - ۲.۶ گيگاهرتز
حافظه داخلي ۲۵۶ گیگابایت
مقدار RAM رَم هشت گیگابایت
پشتيباني از کارت حافظه جانبي فاقد پشتیبانی از کارت حافظه
صفحه نمايش OLED
اندازه ۶.۶۷ اينچ
رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰
تراکم پيکسلي ۳۹۵ پيکسل بر هر اينچ
ساير قابليت‌های صفحه نمایش نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۶.۷ - صفحه‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز / صفحه‌نمایش با حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت (nits) / سنسور دوربین عریض قدرتمند / فیلمبرداری ۴K - نسبت تصویر ۲۰:۹ - محافظت Corning Gorilla Glass ۵
شبکه هاي ارتباطي ۲G ۳G ۴G ۵G
فن‌آوري‌هاي ارتباطي QZSS Wi-Fi بلوتوث
فن‌آوري مکان‌يابي GLONASS GALILEO BDS GPS
درگاه ارتباطي USB Type-C ۲.۰
دوربين ۵۰ مگاپيکسل
فلش Dual LED Dual Tone
فيلمبرداري رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۴K@۳۰FPS) / رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰/۶۰/۱۲۰FPS) رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ و سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه (۷۲۰p@۹۶۰FPS)
ساير قابليت‌هاي دوربين دارای ۳ حسگر دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل / - حسگر اول از نوع عریض (Wide)، با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۹، فاصله کانونی لنز ۲۴ میلی‌متر (Focal Length ۲۴ mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size)، سایز سنسور ۱/۱.۵۶ اینچ (Sensor Size ۱/۱.۵۶ Inch)، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) / - حسگر دوم از نوع فوق‌عریض (ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲، زاویه دید لنز ۱۲۰ درجه، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (۱.۱۲µm Pixel Size)، سایز سنسور ۱/۴ اینچ (Sensor Size ۱/۴ Inch) / - حسگر سوم از نوع ماکرو (macro)، رزولوشن ۲ مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/۲.۴ / قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) قابلیت عکاسی HDR به‌صورت خودکار
دوربين سلفي دارای یک حسگر دوربین | دوربین‌ با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل / - حسگر از نوع عریض (Wide)، با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۵، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size)، سایز سنسور ۱/۳.۰۶ اینچ (Sensor Size ۱/۳.۰۶ Inch) / فیلمبرداری: - رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)
سيستم عامل Android ۱۲
حس‌گرها قطب‌نما (Compass) شتاب‌سنج (Accelerometer) مجاورت (Proximity) ژیروسکوپ (Gyro) اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)
باتري قابل تعويض باتری لیتیوم‌-یون با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / قابلیت شارژ سریع با توان ۶۷ وات / شارژ ۰-۱۰۰٪ در ۴۶ دقیقه
ساير قابليت‌ها رابط کاربری MIUI ۱۳
اقلام همراه گوشي دفترچه‌ راهنما شارژر کابل USB-C
پردازنده گرافیکی Mali-G۶۸ MC۴ GPU
ویژگی‌های خاص مجهز به حس‌گر اثرانگشت مناسب عکاسی مناسب بازی
لیست مقایسه‌های گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال در گوگل
بررسی‌های تخصصی مرتبط
بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13R Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 16 گیگابایت - پک چین رام گلوبال
بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro Plus 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 4G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
نظرات خریداران گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال - معایب و مزایا گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال (ویژگی و نقاط ضعف این محصول چیست؟) بررسی ارزش خرید و مشکلات گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال
تجربه خرید شما؟

نظر / سوال در مورد گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

ارسال نظر