ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن

گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپنصدای به هم کوبیده شدن بدن‌های عظیم‌الجثه ۱۱ کشتی‌گیر سومو، محل تمرین این کشتی‌گیرها در شهر ناگویا، در مرکز ژاپن، را به لرزه در می‌آورد.

این کشتی‌گیرها (یا ریکیشی‌‌ها) هر صبح این ورزش سنتی ژاپن - که ۱۵ قرن پیشینه دارد - را به مدت سه ساعت تمرین می‌کنند.

جلسه امروز صبح تمرین به هم زدن تعادل حریف و به زمین کوبیدن اوست.گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن
در ورزش کشتی سومو، هدف به زمین زدن حریف، یا بیرون راندن او از دایره شنی محل مبارزه است. هر کسی که زمین‌گیر شود یا از دایره بیرون برود، مبارزه را باخته.

آنها که دارند خودشان را برای شرکت در تورنمنت بزرگ نوگویا آماده می‌کنند، چند روز قبل از مسابقات را، در اردوی تمرینی در یک معبد بودایی می‌گذرانند.

وارد شدن به دایره ورزشی که ۱۵۰۰ سال سابقه دارد، کار بسیار دشواری است. علاوه بر دشواری‌های جسمی ناشی از تمرینات و مسابقات سخت، آیین‌های سنتی جهان سومو بسیاری از نوجوان‌های ژاپنی را از این ورزش دور کرده.

با توجه به کاهش علاقه ژاپنی‌ها به شرکت در مسابقات سومو، این روزها کشتی‌گیرهای اهل مغولستان نسل جدید مبارزان سومو را تشکیل می‌دهند.
گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن
توموزونا اویاکاتا، اولین کشتی‌گیر متولد مغولستان است که موفق شده صاحب درجه "استاد" شود، و اجازه دارد که رهبر یک گروه از این کشتی‌گیرها باشد. او می‌گوید: "آموختن زبان ژاپنی بزرگ‌ترین دغدغه من بود. وقتی که من را دعوا می‌کردند، یا اگر عملکردم را مورد تشویق قرار می‌دادند، زبان بلد نبودم و منظورشان را نمی‌فهمیدم."

اما، توموزونا اویاکاتا که تجربه قهرمانی در مسابقات تورنمنت بزرگ نوگویا را دارد، پس از سال‌ها ماندن در ژاپن، حالا کاملا خود را با فرهنگ این کشور تطبیق داده: علاوه بر آموختن زبان ژاپنی، با یک زن ژاپنی ازدواج کرده، تبعیت ژاپنی گرفته، و حتی گذرنامه مغولستانی خود را هم پس داده - چیزی که برای استاد شدن، یک شرط از پیش تعیین شده است.
گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن
ساعت ۱۰:۳۰، پس از پایان تمرین‌های صبح، کشتی‌گیرها معمولا مدتی را به خوش و بش کردن با هواداران، امضا دادن و عکس گرفتن با دوست‌داران این ورزش سپری می‌کنند.
گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن
بعد از آن، وقت اولین وعده غذایی است: ناهار که توسط کشتی‌گیرهای تازه‌کار تهیه می‌شود، اغلب شامل پای خوک، ساردین‌ سرخ شده، برنج و... است. شاید مقدار غذایی که این ورزشکارها در یک وعده می‌خورند برای بسیاری باورنکردنی باشد، اما برای کسانی که باید در دو وعده ۸۰۰۰ کالری بخورند، راه چاره دیگری وجود ندارد.
گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن
با وجود این همه غذا خوردن، اگر ورزش‌کار نخواهد که دچار کاهش وزن بدن شود، باید خوب بخوابد. برای همین هم، چرت بعد از غذا، یکی از بخش‌های مهم برنامه روزانه ورزشکاران است - آن هم با استفاده از ماسک اکسیژن، برای بهبود تنفس و کیفیت خواب.
گزارشی تماشایی از زندگی کشتی گیران سومو در ژاپن
بعد از خواب، وقت دومین جلسه تمرین روز است.

پس از اتمام تمرین، کشتی‌گیرها یک بار دیگر غذا می‌خورند، و کم‌کم هم می‌خوابند. فردا، جلسه بعدی تمرین، صبح زود برگزار می‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.