ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنجال اخراج آسانژ از سفارت اکوادور / از بی ادبی تا رعایت نکردن بهداشت!

جنجال اخراج آسانژ از سفارت اکوادور / از بی ادبی تا رعایت نکردن بهداشت!اکوادور گفته است که تصمیم این کشور برای پایان دادن به پناهندگی جولیان آسانژ در سفارتش در لندن را پس از بررسی‌های طولانی و بدتر شدن رفتارهای آسانژ و اخلاق نامناسب وی و دخالت و جاسوسی از کشورهای دیگر اتخاذ کرده است.

از اسکیت‌برد سواری تا توهین به کارکنان

جولیان آسانژ هفت سال در یک دفتر اداری کوچک که تبدیل به اتاق خواب شده بود پناه گرفته بود. این دفتر در یک منطقه گرانقیمت در مرکز لندن قرار داشت و او به همراه گربه‌اش "جیمز" در آن اقامت داشت.

این دفتر دارای تخت‌خواب، لامپ خورشیدی، کامپیوتر، آشپزخانه کوچک، دوش حمام و تردمیل بوده است.

در این مدت، بنیانگذار ۴۷ ساله سایت ویکی‌لیکس مهمانان متعددی از جمله لیدی گاگا و پاملا اندرسون داشت و در بالکن کوچک همین دفتر با طرفدارانش صحبت می‌کرد و کنفرانس خبری برگزار می‌کرد.

اما ارتباط آسانژ و دولت اکوادور در دوران ریاست جمهوری لنین مورنو که از سال ۲۰۱۷ قدرت را به دست گرفت رو به بدتر شدن گذاشت.

این مسئله سال گذشته به وضوح حالت علنی به خود گرفت زمانی که به آسانژ دستورالعملی برای اقامت در آن ساختمان داده شد. این دستورالعمل شامل پرداخت هزینه اینترنت، غذا و شستشوی لباس‌ها و همچنین مراقبت بیشتر از گربه‌اش و تمیز نگه داشتن دستشویی می‌شد.جنجال اخراج آسانژ از سفارت اکوادور / از بی ادبی تا رعایت نکردن بهداشت!
صبر اکوادور به قدری کم شده بود که آنان لغو مصونیت پناهندگی آسانژ را در توییتر اعلام کردند و آقای مورنو او را به "نقض مکرر کنوانسیون‌های بین‌المللی و دستورالعمل‌های زندگی روزانه" متهم کرد.

آقای مورنو گفت که اکوادور به "انتهای صبرش" در خصوص آسانژ و "رفتار پرخاشگر و بی‌ادبانه" او رسیده است.

جزییات بیشتری از رفتار آسانژ‌ را وزیر خارجه اکوادور، خوزه والنسیا به کنگره این کشور گفته که از جمله آن استفاده آسانژ از یک موبایل ثبت نشده در سفارت، توهین‌های مکرر به کارکنان سفارت و آنان را جاسوس آمریکا خطاب کردن و همچنین آسیب رساندن به ساختمان با اسکیت‌برد سواری و فوتبال بازی کردن است با وجود اینکه به او اعلام شده بود حق چنین کاری را ندارد.

آقای والنسیا از قول نیروهای خدماتی ساختمان، آسانژ را فردی با "رفتار بهداشتی نامناسب" در مدت اقامتش معرفی می‌کند.

یک مقام بلندپایه اکوادور که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مشکلات دیگری از جمله "هفته‌ها حمام نرفتن" و "مشکلات دندان به خاطر عدم رعایت بهداشت" از دیگر رفتارهای سوء آقای آسانژ بوده است.

ماریا پائولا رومو، وزیر کشور اکوادور هم نسبت به برخی کارهای آسانژ شکایت دارد، کارهایی مانند "قرار دادن تابلو عکس افراد بر دیوار سفارت و ..."، با این حال وان اسمیت از دوستان آسانژ که او را هفته گذشته ملاقات کرده بود به خبرگزاری رویترز گفته است که این ادعا صحت ندارد.

آقای اسمیت می‌گوید: "هر بار که جولیان را دیده، زیر فشار و استرس فراوانی بود اما در عین حال به نظر می‌رسید که بر رفتار و کردارش مسلط است".

آقای والنسیا، وزیر خارجه اکوادور می‌گوید که تصمیم لغو مصونیت آسانژ به این خاطر گرفته شده که از بدتر شدن سلامت او جلوگیری شود.

وی توضیح بیشتری در خصوص این مسئله ارائه نکرده است.

سوءظن به جاسوسی

آقای مورنو، رییس جمهور اکوادور که شخصا دستور قطع فعالیت آنلاین آسانژ را پس از رسیدن به قدرت داده بود، گفت که او "قواعد مربوط به دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر را نقض می‌کرد" و یکی از تازه‌ترین آنها زمانی بود که ویکی‌لیکس اقدام به انتشار مدارکی از واتیکان کرد.

آقای مورنو از وجود موارد مشابهی که تایید می‌کرد آسانژ همچنان به ویکی‌لیکس مرتبط است سخن گفته است.

رییس جمهور اکوادور، همچنین آسانژ را متهم کرد که اقدام به نصب برخی نرم افزارهای ممنوع در "وسایل الکترونیک" کرده بود که به وی امکان دسترسی به مدارک محرمانه سفارت را می‌داده.

همچنین ظن این وجود داشت که ویکی‌لیکس ارتباطاتی با یک سایت ناشناس دارد که گفته بود برادر رییس جمهور اکوادور یک شرکت مخفی تاسیس کرده و یا در آن وب‌سایت عکس‌های خصوصی‌ای از آقای مورنو و خانواده‌اش بوده است.

آقای والنسیا همچنین گفت که آسانژ در ماه ژانویه به سفیر اکوادور گفته بود که یک دکمه خطر (پنیک باتن) نصب کرده که هر زمان که احساس کند جانش در خطر است از آن استفاده خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست دقیقا این گفته جولیان آسانژ چه معنی‌ای دارد، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده که مقامات بریتانیا که روز پنجشنبه او را دستگیر کردند بسیار مراقب بودند که هنگام دستگیری به اتاقش برنگردد.

چگونه آسانژ از سفارت اکوادور سردرآورد؟

این شهروند استرالیا از سال ۲۰۱۲ در شهر لندن درخواست پناهندگی کرد تا به اتهام تجاوز به سوئد مسترد نشود، اتهامی که همیشه آن را رد کرده است.

در آن زمان رییس جمهور وقت اکوادور، رافائل کورآ که از مدافعان ویکی‌لیکس بود به وی مصونیت داد.

گربه کجاست؟

در حال حاضر مشخص نیست که چه اتفاقی برای جیمز افتاده است.

حساب اینستاگرام گربه جولیان آسانژ هم هیچ اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده و آخرین تصویر منتشر شده در آن مربوط به سال ۲۰۱۷ است.

براساس یکی از خبرها مدتی قبل، جیمز از سوی سفارت اکوادور به یک پناهگاه حیوانات داده شده بود و یک روزنامه ایتالیایی نوشت که سال گذشته خود آسانژ او را آزاد کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.