ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بحران روابط ونزوئلا و آمریکا / جان بولتون پروژه فشار بی سابقه اقتصادی را استارت زد

بحران روابط ونزوئلا و آمریکا / جان بولتون پروژه فشار بی سابقه اقتصادی را استارت زدجان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفته که آمریکا جلوی منابع مالی ونزوئلا را بگیرد تا به دست نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور نرسد. این اظهارات یک روز بعد از آن بیان شد که ونزوئلا تمام ارتباطات دیپلوماتیک خود با آمریکا را قطع کرد.
خوان گوایدو
آمریکا، خوان گوایدو، رهبر خودخوانده ونزوئلا، را به رسمیت شناخته و همین امر، آقای مادورو را عصبانی کرده است. بولتون که در هوای بارانی پایتخت آمریکا در فضای باز کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که حاضر است در شرایطی بیشتر درباره این موضوع با جزییات صحبت کند اما به صورت خلاصه گفت که دولت آمریکا مشغول بررسی امکان سرازیر کردن پول‌های ونزوئلا به سوی مخالفان آقای مادورو است.

در آمریکا که اختلاف نظر سیاسی بین دو حزب عمده این کشور بیش از یک ماه است بخش‌هایی از دولت را به تعطیلی کشانده، تقریبا بسیاری را در سياست مربوط به ونزوئلا به هم نزدیک کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی با «مردم» ونزوئلا ابراز همبستگی کرده و گفته که آنها ضد حکومتی «توتالیتر» به خیابان‌ها ریخته‌اند.

سناتور «دیک دوربین»، نفر دوم حزب دموکرات در سنای آمریکا هم در توییتر خبر داده که با آقای گوایدو تلفنی صحبت کرده و به او اطمینان داده در کنار اوست.

سناتور مارکو روبیو، از حزب جمهوری‌خواه، هم در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی در آمریکا حاضر شد و از ایده حمله نظامی احتمالی به ونزوئلا حمایت کرد.

پیشتر، وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود که آقای مادورو به لحاظ اخلاقی ورشکسته است و خواهان تشکیل جلسه ویژه شورای امنیت درباره ونزوئلا شده بود.

اما این سیاست آمریکا یک مخالف بزرگ هم در جهان دارد. روسیه با انتقاد از حمایت از آقای گوایدو می‌گوید که این حرکت مخالف قوانین بین‌المللی است و منجر به راه افتادن «حمام خون» خواهد شد.

نیکلاس مادورو در روز پنجشنبه گفت که حدود بیست دقیقه با رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده است. او گفت که آقای پوتین در این گفت‌وگو به او اطمینان داده که روسیه در کنار مردم ونزوئلاست.

کرملین هم گزارشی از این گفت‌وگوی تلفنی منتشر کرده که در آن دخالت کشورهای دیگر در امور ونزوئلا را محکوم کرده است.

اما به نظر می‌رسد که دولت آمریکا حق خود می‌داند که درباره ونزوئلا اظهار نظر کند. جان بولتون، گفته که ونزوئلا در نیم‌کره‌ای قرار گرفته که آمریکا هم آنجاست و برای همین آمریکا « وظیفه مخصوصی» در آنجا دارد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.