ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هجوم جت های خصوصی به ونزوئلا برای خرید طلا / آمریکا به خریداران طلای ونزوئلا هشدار داد

هجوم جت های خصوصی به ونزوئلا برای خرید طلا / آمریکا به خریداران طلای ونزوئلا هشدار داددر پی افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا بر ونزوئلا و محدود کردن دولت نیکلاس مادورو به منابع ارزی خارجی، یک شرکت اماراتی خرید طلا از ونزوئلا را با توجه به تحریم‌های واشنگتن متوقف کرده است.

یک شرکت سرمایه‌گذاری در امارات متحده عربی اذعان کرده که هفته گذشته از بانک مرکزی ونزوئلا سه تن طلا خریداری کرده است.

در بیانیه این شرکت که به دست خبرگزاری رویترز رسیده آمده شرکت سرمایه‌گذاری نور یا نور کپیتال در ابوظبی خرید طلا از ونزوئلا را متوقف می‌کند.

خبرنگاران محلی از شایعاتی درباره محموله‌های دیگر طلا نیز صحبت می‌کنند که ظاهرا با هواپیماهای روسی منتقل می‌شوند.

به نظر می‌رسد در پی اعمال تحریم آمریکا بر شرکت نفت دولتی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری این کشور برای فروش منابع دیگر و تثبیت اقتصاد بحران‌زده ونزوئلا تلاش‌هایش را افزایش داده چرا که فروش ذخایر طلای بانک مرکزی اقدامی است که به ندرت توسط دولت ‌ها روی می‌دهد.

با این همه دولت آمریکا به شرکت نور و سایر شرکت‌ها و کشورها هشدار داده خرید طلا از دولت مادورو را متوقف کنند. همزمان دولت ترکیه برای توقف خرید طلا از این کشور تحت فشار واشنگتن قرار گرفته است.

جالب‌تر این که یک سوی دیگر این معاملات طلا از نظر آمریکا به ایران می‌رسد.

نگرانی‌های رو به افزایش آمریکا از این است که طلای صادر شده از ونزوئلا به ترکیه عازم ایران است.

سال گذشته ونزوئلا ۹۰۰ میلیون دلار طلا به ترکیه صادر کرد. این محموله طلا به ظاهر قرار است بعد از پالایش در ترکیه به ونزوئلا بازگردانده شود. اما هیچ مدرکی از خروج دوباره طلا به مقصد ونزوئلا وجود ندارد. به همین دلیل است که برخی از احتمال ورود بخشی از طلای ونزوئلا به ایران صحبت می‌کنند.

ترکیه مانند روسیه و چین از کشورهایی است که سفت و سخت از نیکلاس مادورو حمایت کرده است.

برخی منابع گفته‌اند ترکیه هشدارهای تازه‌ای درباره نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا دریافت کرده است.

جت‌های خصوصی ترکیه و روسیه در روزهای اخیر سفرهای زیادی به ونزوئلا داشته‌اند اما ترکیه می‌گوید این تجارت‌ها با تبعیت از مقررات بین‌المللی است.هجوم جت های خصوصی به ونزوئلا برای خرید طلا / آمریکا به خریداران طلای ونزوئلا هشدار داد
مخالفان دولت ونزوئلا حکومت نیکلاس مادورو را متهم می‌کنند که به شیوه‌ای غیرقانونی و به قیمت آسیب به محیط‌زیست دست به استخراج طلا می‌زند و برای کنترل معادن طلا به راه‌اندازی شبکه‌های تبه‌کاری سازمان‌یافته دست‌زده است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، با امضای یک فرمان خرید طلا از ونزوئلا را برای شرکت‌ها و افراد آمریکایی ممنوع کرده است.

حالا با هشدار به مقامات ترکیه به نظر می‌رسد که از نظر واشنگتن این فرمان قابل اعمال بر کشورها و شرکت‌های غیرآمریکایی هم هست.

یک نماینده مجلس ونزوئلا که از مخالفان رییس‌جمهوری ست ادعا کرده یک جت روس متعلق شرکت نوردویند برای انتقال دست کم ۲۰ تن طلا از کشور در کاراکاس نشسته است.

رد چند جت خصوصی دیگر متعلق گروه چینر، یک شرکت معدن مهم در ترکیه، نیز در پرواز به کاراکاس گرفته شده است.

صاحبان این شرکت با رجب طیب اردوغان رابطه نزدیکی دارند.

کشورهای اروپایی به دولت مادورو تا پایان فردا وقت داده‌اند تا برای برگزاری انتخابات آزاد و زودرس تصمیم‌گیری کند وگرنه آنها هم چون آمریکا، کانادا، پرو و چندین کشور دیگر خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی و رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت به رسمیت خواهند شناخت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.