ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنگ آمریکا و چین / وعده شرایط بهتر کاری برای شرکت‌های خارجی در چین + کاهش تعرفه های وارداتی

جنگ آمریکا و چین  / وعده شرایط بهتر کاری برای شرکت‌های خارجی در چین + کاهش تعرفه های وارداتیشی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین گفته است که برای افزایش رشد اقتصادی این کشور اصلاحات بیشتری در راه خواهد بود. او در سخنرانی خود در اکسپوی شانگهای گفت که تعرفه برای کالاهای وارداتی کاهش می‎یابد و همچنین شرایط کار برای شرکت‌های خارجی راحت‌تر خواهد شد.

آقای شی با دفاع از تجارت آزاد جهانی گفته که این تجارت اکنون "زیر حمله" است.

اشاره او به افزایش تعرفه‌های وارداتی آمریکا برای کالاهای چینی است. آمریکا از ماه ژوئن تعرفه‌های سنگینی بر روی کالاهای وارداتی چین بست که با مقابله به مثل چین برای کالاهای وارداتی آمریکا روبه‌رو شد.
زندگینامه (بیوگرافی) شی جین پینگ سیاستمدار پر قدرت و رهبر چین
دولت آمریکا همچنین در ماه سپتامبر بر معادل ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین تعرفه گذاشت. چین هم به تلافی بر ۶۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه بست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور مدعی است دولت چین برای تقویت صادراتش ارزش یوان را عمدا پایین نگه می‌دارد. اما چین می‌گوید صرفا می‌خواهد از بی‌ثباتی پول ملی‌اش جلوگیری کند.

جنگ تعرفه‌ها میان آمریکا و چین بر اقتصاد چین تاثیر بسزایی گذاشته و به کاهش رشد اقتصادی و کاهش ارزش یوآن انجامیده است.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۶.۵ درصد بوده که پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی این کشور از سال ۲۰۰۹ میلادی است.

به نظر می‌رسد هیچکدام از دو طرف قصد کوتاه آمدن ندارند و آمریکا تهدید کرده که فشارهای اقتصادی خود را افزایش می‌دهد.

آقای شی در افتتاحیه اکسپوی شانگهای اقتصاد چین را به دریا تشبیه کرد و گفت: "طوفان می‌توان یک برکه را از بین ببرد اما دریا را نه."

او همچنین وعده داد علاوه بر کاهش تعرفه‌های وارداتی، راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های خارجی در زمینه خدمات آموزشی و درمانی آسان‌تر خواهد شد اما نگفت این اصلاحات از چه زمانی آغاز می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای، تلاش عظیم چین برای نشان دادن ظرفیت‌ها اقتصادی این کشور است.

هدف این نمایشگاه یک هفته‌ای که با حضور هزاران شرکت خارجی برگزار می‌شود، جذب میلیاردها دلار برای کمک به اقتصاد چین است.

کاخ سفید در ماه ژوئیه مالیات ۳۴ میلیارد دلار از محصولات وارداتی از چین را افزایش داد و ماه پیش ۲۵ درصد تعرفه تازه بر دسته دیگری از کالاها به ارزش ۱۶ میلیارد دلار وارد کرد.

دونالد ترامپ گفته است که ارزش کالاهای مشمول تعرفه، در جمع بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار یعنی تقریبا معادل ارزش کل کالاهای صادراتی چین به آمریکا در سال گذشته خواهد بود.

سیاست تجاری رئیس جمهور آمریکا باعث نگرانی در مورد اقدامات تلافی جویانه شرکای تجاری آن کشور و به راه افتادن جنگ تعرفه‌ها شده که می‌تواند به کاهش حجم مبادلات بین‌المللی بیانجامد و در برابر بهبود شرایط اقتصادی جهان مانع ایجاد کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.