ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

توافق دو غول تجارت جهان، باعث بهبود بازارهای آسیا شد

توافق دو غول تجارت جهان، باعث بهبود بازارهای آسیا شددر پی آتش بس موقتی میان رهبران آمریکا و چین در جنگ تعرفه ها، بازارهای آسیا بهبود یافته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ رهبر چین در جریان اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین با خودداری از اعمال تعرفه های تازه برای ۹۰ روز موافقت کردند تا فرصت گفتگو در این زمینه فراهم شود.

اوج گیری نبرد میان دو اقتصاد بزرگ جهان باعث فشار بر بازارها شده بود.

آمریکا و چین میلیاردها دلار تعرفه بر کالاهای یکدیگر اعمال کرده اند که باعث مخاطراتی برای تجارت و اقتصاد جهانی شده است.

در نخستین ساعات معاملات شاخص بورس "هنگ" در هنگ کنگ و شاخص بازار سهام کامپوزیت شانگهای بیش از دو درصد افزایش یافت و نیکی ۲۲۵ ژاپن هم بیش از یک درصد بالا رفت.

ماسامیچی آداچی اقتصاددان ارشد در شاخه ژاپنی جی پی مورگان گفت: "فکر نمی کنم اجماع بازار بر بهبود شدید باشد، این یک آتش بس موقتی است. خیلی ها انتظار داشتند شاید نتیجه (نشست گروه ۲۰) فاجعه بارتر باشد اما مسلما همه نفس راحتی کشیدند."

آمریکا از ماه ژوئیه بر کالاهایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار از چین تعرفه بسته و چین هم در همین دوره بر ۱۱۰ میلیارد کالای آمریکایی مالیات اعمال کرده.

اگر رهبران دو کشور در اجلاس گروه ۲۰ به توافق نمی رسیدند تعرفه وارده بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی در آغاز سال آینده میلادی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد جهش می کرد و راه برای اعمال تعرفه های تازه بر کالاهای دیگر چینی هموار می شد.

بسیاری نگران بودند در اجلاس گروه ۲۰ توافقی به دست نیاید.

دونالد ترامپ هفته پیش گفته بود او احتمالا افزایش تعرفه ها را اجرا خواهد کرد و این تهدید را تکرار کرد که آمریکا ممکن است تعرفه هایی هم بر ۲۶۷ میلیارد دلار کالای باقی مانده چینی اعمال کند.
منبع : BBC
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.