ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دولت ترامپ برای ضربه زدن به چین از یک توافق 144 ساله خارج می شود

دولت ترامپ برای ضربه زدن به چین از یک توافق 144 ساله خارج می شوددولت آمریکا اعلام کرده که می‌خواهد از یک توافق پستی ۱۴۴ ساله خارج شود. به گفته کاخ سفید، این توافقنامه پستی به چین اجازه می‌دهد که با قیمت‌های ناعادلانه پایین کالا حمل و نقل کند.

براساس این توافق، یک هیات سازمان ملل برای محموله‌های متعلق به کشو‌رهایی مشخص، نرخ بین‌المللی پایینی را وضع می‌کند. این سیستم قیمت‌گذاری در واقع با هدف حمایت از کشورهای فقیر ایجاد شد.

کاخ سفید می‌گوید که این تخفیف‌ها، شرکت‌های آمریکایی را درشرایط نابرابری قرار می‌دهد.

مقامات آمریکا ابراز امیدواری کرده‌اند که اعلام خروج از این توافقنامه باعث شود که شرایط برای ایجاد توافقی بهتر ایجاد شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت: "ما به دنبال سیستمی منصفانه هستیم. امیدواریم که در نهایت بتوانیم از مذاکره در این مورد به نتیجه برسیم."

به گفته کریشما واسوانی، خبرنگاراقتصادی بی بی سی، اقدام آمریکا برای خروج از این توافق با هدف تحت فشار قرار دادن چین است که نخستین بار در سال ۱۹۶۹ به این توافق پیوست.

در حال حاضر تعیین نرخ پست محموله‌های بین المللی با اتحادیه جهانی پست است. واحدی از سازمان ملل که قدمت آن به دهه ۱۸۷۰ میلادی برمی‌گردد.

در حالی که محموله‌های متعلق به کشورهای در حال توسعه مشمول یارانه‌های این نهاد می‌شود، در مقابل نرخ‌های بالاتری بر محموله‌های کشورهای ثروتمند از جمله آمریکا اعمال می‌شود.

حال آمریکا معتقد است که چین به عنوان یکی از صادرکننده‌های بزرگ جهانی بیشترین سود را از این سیستم خدمات پستی می‌برد.

آمریکا خواستار تغییراتی در توافقنامه پستی است که براساس این تغییرات کشورها بتوانند برای بسته‌هایی که کمتر از ۲ کیلو وزن دارد، نرخ‌های خود را اعمال کنند. پیش از این به محموله‌های بزرگتر چنین اجازه‌ای داده شده است.

رونق خریدهای بین المللی آنلاین باعث افزایش بی شمار بسته‌های پستی کوچکی شده که از طریق سیستم پست حمل و نقل می‌شوند.

شرکت‌های آمریکایی می‌گویند که هزینه ارسال یک بسته از آمریکا بسیار بالاتر از هزینه ارسال همان بسته از چین به آمریکا است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.