ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اقدام کم‌سابقه بانک مرکزی آمریکا / نرخ بهره بانکی در آمریکا کاهش یافت

اقدام کم‌سابقه بانک مرکزی آمریکا / نرخ بهره بانکی در آمریکا کاهش یافتفدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرده است که با توجه به "پیامدهای تحولات جهانی برای چشم‌انداز اقتصادی" نرخ بهره را پایین می‌آورد.

از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ این اولین باری است که نرخ بهره در آمریکا پایین می‌آید. با کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره، بانک مرکزی آمریکا دامنه ۲ تا ۲/۲۵ درصد را برای نرخ بهره بین بانکی اعلام کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواهان کاهش نرخ بهره بود، اما جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، گفت این نهاد مطابق ملاحظات سیاسی تصمیم نمی‌گیرد.

آقای پاول گفت رشد ضعیف اقتصادی در سطح جهان و همچنین تحولات مربوط به سیاست‌های تجاری در تصمیم‌گیری بانک مرکزی آمریکا نقش داشته‌اند.

کاهش نرخ بهره از طرف بانک مرکزی آمریکا می‌تواند این امکان را برای بانک‌ها تقویت کند که از طریق قرض گرفتن منابعشان را تقویت کنند و در نتیجه بتوانند وام‌های بیشتری بدهند.

طرفداران سیاست کاهش نرخ بهره می‌گویند این کار می‌تواند باعث رشد اقتصادی شود.

فدرال رزرو در بیانیه‌ای گفته وضعیت بازار کار در آمریکا مناسب است.

اما نرخ تورم بدون احتساب مواد خوراکی و همچنین انرژی، طی ۱۲ ماهه اخیر زیر ۲ درصد بوده است، که از میزان مناسب از نظر سیاست‌گذاران آمریکایی پایین‌تر است.

همچنان که نرخ تورم بالا می‌تواند نشانه بی‌ثباتی و مشکلات اقتصادی باشد، نرخ تورم پایین و نزدیک به صفر هم می‌تواند نشانه رکود اقتصادی باشد که از نظر بسیاری از سیاست‌گذاران و اقتصاددانان منفی ارزیابی می‌شود.

البته برخی اقتصاددانان هم می‌گویند تاکید بر تداوم رشد اقتصادی، به ویژه با توجه به پیامدهای زیست‌محیطی آن، درست نیست.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.