ضرر 300 میلیون یورویی فرانسه از اعتصاب های کارکنان راه آهن
اعتصاب کارکنان راه آهن سراسری فرانسه همچنان به دولت این کشور هزینه های سنگینی وارد می کند. اعتصابی که در پی رای پارلمان این کشور در حمایت از قانون دولت ماکرون به شدت از سوی کارکنان راه آهن فرانسه دنبال می شود. تخمین زده می شود که این اعتصابهای دنباله دار بیش از 300 میلیون یورو به دولت فرانسه زیان مالی وارد کرده است.دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در ماه آوریل لایحهای را به پارلمان این کشور ارائه کرد که طی آن به جز روند خصوصی سازی شرکت راه آهن برخی از حقوق افراد شاغل در این شرکت نیز کاهش پیدا می کرد از جمله: حق مادامالعمر کار (برای آنها که یک بار استخدام میشوند)، افزایش سالانه دستمزد و برخورداری از حق بازنشستگی پیش از موعد.
گیوم پپی، رئیس شرکت راه آهن سراسری فرانسه اعتصاب کارکنان را برای این شرکت کاملا هزینه بر دانسته و در گفتگو با رادیو فرانسه گفت: «اعتصاب های اخیر چیزی معادل ۳۰۰ میلیون یورو به شرکت راه آهن سراسری زیان وارد خواهد کرد.»
به این ترتیب این شرکت می خواهد در دو ماه آینده قیمت بلیط های بین شهری را به زیر ۴۰ یورو برساند تا جبران مافات کند. با این حال رئیس شرکت راه آهن فرانسه گفت که شرکت او به اصلاحات جدید نیاز دارد و این شرکت نمی تواند برای همیشه با ساختارهای قدیمی کار کند. وی بار دیگر بحث بدهی های میلیارد یورویی این شرکت را مطرح کرد.
در سال ۱۹۹۷ دولت وقت فرانسه اجازه داد تا شهرهای مختلفی که میزبان قطارهای راه آهن سراسری می شوند از این شرکت بابت میزبانی پول بگیرند و بدهی های این شرکت این گونه از آن سال تا این اندازه افزایش پیدا کرد. کارکنان این شرکت می گویند چرا آنها باید تاوان ندانم کاری های دولت های پیشین فرانسه را بدهند.
کارکنان اعتصابی این شرکت رئیس جمهوری فرانسه را متهم می کنند که اقتصاد سرمایه داری بی منطق را بدون توجه به عدالت برای فرانسه به اجرا گذاشته است در حالی که در کارزار انتخاباتی خود را یک نامزد طرفدار عدالت اجتماعی معرفی می کرد.
شرکت راه آهن سراسری فرانسه یکی از مهم ترین نماد های مبارزه دو قرن اخیر کارگران برای اثبات حقوق خود است. کارکنان این شرکت در اوائل قرن بیستم مولد اصلی اعتراضات کارگری در جهان بوده اند.
در هفته های اخیر بسیاری از کارکنان دیگر بخش های دولتی و غیردولتی فرانسه به کارکنان اعتصابی راه آهن پیوسته اند.
به این ترتیب این شرکت می خواهد در دو ماه آینده قیمت بلیط های بین شهری را به زیر ۴۰ یورو برساند تا جبران مافات کند. با این حال رئیس شرکت راه آهن فرانسه گفت که شرکت او به اصلاحات جدید نیاز دارد و این شرکت نمی تواند برای همیشه با ساختارهای قدیمی کار کند. وی بار دیگر بحث بدهی های میلیارد یورویی این شرکت را مطرح کرد.
در سال ۱۹۹۷ دولت وقت فرانسه اجازه داد تا شهرهای مختلفی که میزبان قطارهای راه آهن سراسری می شوند از این شرکت بابت میزبانی پول بگیرند و بدهی های این شرکت این گونه از آن سال تا این اندازه افزایش پیدا کرد. کارکنان این شرکت می گویند چرا آنها باید تاوان ندانم کاری های دولت های پیشین فرانسه را بدهند.
کارکنان اعتصابی این شرکت رئیس جمهوری فرانسه را متهم می کنند که اقتصاد سرمایه داری بی منطق را بدون توجه به عدالت برای فرانسه به اجرا گذاشته است در حالی که در کارزار انتخاباتی خود را یک نامزد طرفدار عدالت اجتماعی معرفی می کرد.
شرکت راه آهن سراسری فرانسه یکی از مهم ترین نماد های مبارزه دو قرن اخیر کارگران برای اثبات حقوق خود است. کارکنان این شرکت در اوائل قرن بیستم مولد اصلی اعتراضات کارگری در جهان بوده اند.
در هفته های اخیر بسیاری از کارکنان دیگر بخش های دولتی و غیردولتی فرانسه به کارکنان اعتصابی راه آهن پیوسته اند.
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.