تاریخچه شبکه اجتماعی اِلو ello + وب سایت اِلو چگونه کار می کند؟
اِلو ello شبکهای اجتماعی است که چندی قبل و تقریباً بدون سر و صدا راه افتاد. زمانی که شروع به کار کرد، گفته شد که قرار است چیزی «ضد فیسبوک» یا «خلاف فیسبوک» عرضه شود.الو یک شبکه اجتماعی است که ابتدا توسط گروهی از متخصصان برای ارتباطات و تماسهای شخصی ایجاد شد اما آنها بعد از یک سال به این نتیجه رسیدند که میتوان این شبکه اجتماعی را گسترش داد.
الو یک شبکه اجتماعی بدون آگهی است و این مساله باعث شده تا گروههای زیادی از کاربران به سمت این شبکه اجتماعی تمایل پیدا کنند. در انتهای سال ۲۰۱۴ ادعا شد که الو در ساعات شلوغ ساعتی ۳۰ هزار درخواست عضویت دریافت میکند.موسس الو پل بادنیتز نام دارد.
اِلو تا مدتی فقط یک صفحه با یک لوگو بود که ورود به آن فقط از راه دعوتنامه مجاز بود. به تدریج شبکه جدیتر شد و بالاخره برای همه باز شد و در چند ماه گذشته و با عرضه اپلیکیشن برای تلفنهای آیفون، کاربران بیشتری هم جذب کرده است.
در زمان ارائه این اپلیکیشن گفته شد که تا آخر تابستان امسال و یا اوائل پاییز، اپلیکیشن اندروید آن هم برای علاقهمندان در دسترس خواهد بود.
اما تفاوت اِلو با دیگر شبکههای اجتماعی چیست؟ اساس شبکههای اجتماعی حضور داشتن و بعد در ارتباط بودن و حفظ این ارتباط است. فیسبوک و گوگل پلاس و یا تامبلر یا توئیتر به نحو خوبی این کار را انجام میدهند پس چرا یک شبکه اجتماعی دیگر؟
اِلو برای اولین سنگ بنا اعلام کرد هیچ تبلیغاتی در این محیط وجود نخواهد داشت. البته یک شرکت تجاری میتواند برای خود حساب کاربری ایجاد کرده و محصولات خود را تولید کند –برای مثال کوکاکولا– ولی هیچکس اجباری به دیدن آنها ندارد و به زور در صفحه اصلی آورده نمیشود.
هماکنون در فیسبوک برای این که پستی بهتر دیده شود، شرکتهای تجاری یا صاحبان صنایع یا حتی گروههای غیردولتی و یا دواطلبانه باید پول بپردازند تا پست آنها دیده شود. الو چنین کارکردی ندارد. استریم هر کاربری، بر اساس ترتیب زمانی پست است و هیچ پستی به دیگران نمیتواند ارجحیت داشته باشد. مسئله دیگر، حفظ هویت کاربران و به اشتراک نگذاشتن آنها با طرفهای دیگر است – از دولتها گرفته تا شرکتهای تبلیغاتی – و در دو سال گذشته و با مشخص شدن این که چطور شرکتهایی مثل گوگل یا فیسبوک یا یاهو و مایکروسافت اطلاعات کاربران را نتوانستهاند خوب حفظ کنند، این برای برخی کاربران مسئلهساز شده بود.
اِلو در اساسنامه خود اعلام کرده که هیچ اطلاعاتی از شما ذخیره نمیکند. غیر از یک ایمیل که شما برای ثبت نام باید بدهید، هیچ اطلاعات دیگری لازم نیست. میتوانید با هر اسمی که میخواهید باشد و هرقدر دلتان میخواهد به اشتراک بگذارید. با این اساس، پروفایلی مانند فیسبوک ندارید که از تولد تا روابط تا دوستان تا سوابق تاریخی و کاری و تحصیلی شما را برای همیشه حفظ کند.
شما به عنوان یک کاربر، هر قدر اطلاعات بخواهید به همرسان کرده و هر وقت نخواستید متوقف میکنید. خروج از اِلو هم کار سخت و پیچیدهای نیست. هر وقت بخواهید اطلاعات خود را کپی کرده و حساب کاربری خود را میبندید.
شاید اینها در ابتدا جالب به نظر بیاید ولی چه چیزی باعث میشود مثل فیسبوک، به تدریج اساسنامه چگونگی اطلاعات کاربران مدام عوض نشود؟ اِلو به عنوان یک شرکت عامالمنفعه ثبت شده و این امور در اساسنامه آن آمده است. حتی اگر کسی این شرکت را بخرد، امکان این که چنین تغییراتی در حوزه حریم خصوصی کاربران به وجود آورد، نخواهد داشت.«پل بادنیتس» از بنیانگذاران اِلو
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.