ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جریمه سنگین گوگل به دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان

جریمه سنگین گوگل به دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی کودکانگوگل به این خاطر که سرویس ویدئویی این شرکت، یعنی یوتیوب، بدون اجازه والدین، اطلاعات شخصی کودکان را جمع‌آوری کرده قرار است ۱۷۰ میلیون دلار /11,390,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) جریمه بپردازد.

گوگل قرار است ۱۳۶ میلیون دلار /9,112,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) از این مبلغ را به کمیسیون فدرال بازرگانی و ۳۴ میلیون دلار /2,278,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) نیز به دولت ایالتی نیویورک بپردازد که در جریان تحقیقاتی جداگانه به همین نتیجه رسیده است.

وب‌سایت بارگذاری و تماشای ویدئوی یوتیوب برنامه کاربردی ویژه‌ای نیز برای کودکان به نام «یوتیوب کیدز» دارد که اطلاعاتی را درباره کاربران کودک جمع می‌کند، ازجمله این‌که هر کودک چه ویدئوهایی را نگاه می‌کند و اطلاعات دستگاه‌هایی که آنها استفاده می‌کنند چیست.
یوتیوب چیست + تاریخچه کامل یوتیوب (YouTube)
روهیت چوپرا، کمیسر کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا، می‌گوید که «یوتیوب همچنین با آهنگ‌های آشنای مهدکودکی، با کارتون و از طرق دیگر» برای پخش آگهی بر اساس رفتار کودکان و سودآوری بیشتر استفاده کرده «این کار غیرقانونی است».

کودکان زیر ۱۳ سال در حمایت قانون فدرال سال ۱۹۹۸ قرار دارند. این قانون مقرر کرده است که شرکت‌ها برای گردآوری و هم‌رسانی اطلاعات شخصی کودکان نیاز به دریافت اجازه از والدین آنها دارند.

شرکت‌های فناوری معمولاً به خاطر درگیر نشدن با این قانون به طور کل به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه دسترسی به خدمات خود را نمی‌دهند. اما یوتیوب در بخش شرط و شروط خدمات‌رسانی خود تنها به درج این جمله بسنده کرده است که «اگر زیر ۱۳ سال سن دارید لطفاً از این سرویس استفاده نکنید.»

اما در همین حال، بسیاری از کانال‌های محبوب یوتیوب به پخش کارتون‌ها و آوازهای مخصوص کودکان خردسال مشغولند و آگهی‌های بین این ویدئوها هم به همان سبکی کودکان را هدف قرار می‌دهد که در کانال‌های افراد بالغ دیده می‌شود.

یوتیوب اکنون قول داده است که رویه خود در این زمینه را عوض کند و به اصلاح سیستم خود اقدام کند.

جریمه‌ای که اکنون یوتیوب در این ارتباط می‌پردازد در مقایسه با ۵ میلیارد دلاری فیس‌بوک امسال به خاطر نقض حریم خصوصی افراد جریمه شد رقم کمی است.

جریمه تیرماه فیس‌بوک به شرکت مشاوره «کمبریج آنالیتیکا» در لندن مربوط می‌شو که در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ توانست اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر را از فیس‌بوک دریافت کند.

شرکت «کمبریج آنالیتیکا» که هم‌اکنون فعالیتش تعلیق شده، متهم است به این که از اطلاعات کاربران برای تبلیغ به نفع دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا، استفاده کرده‌ است.
منبع : آسوشیتدپرس و گاردین / rferl.org
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.