ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ممنوعیت استفاده از بامپ استاک در آمریکا جنجال به پا کرد!

ممنوعیت استفاده از بامپ استاک در آمریکا جنجال به پا کرد!دولت آمریکا استفاده از وسیله ای به نام "بامپ استاک" که سرعت شلیک با سلاح های نیمه خودکار را بالا می برد ممنوع کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر در سال جاری قول اصلاح قوانین در این زمینه را داده بود.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت دارندگان این وسایل باید تا روز ۲۱ مارس آنها را تحویل دهند یا نابود کنند. فشار برای ممنوع کردن "بامپ استاک" در پی کشتار بزرگ اکتبر ۲۰۱۷ در لاس وگاس و دبیرستانی در ماه فوریه آن سال در فلوریدا بالا گرفت.ممنوعیت استفاده از بامپ استاک در آمریکا جنجال به پا کرد!
طرفداران آزادی سلاح می گویند آماده اند برای مقابله با این مقررات به دادگاه بروند. "بامپ استاک / bump stock" اجازه می دهد سلاح های نیمه خودکار با سرعتی مشابه مسلسل شلیک کنند اما دسترسی به آنها بدون موانعی که سر راه خریداری سلاح های خودکار وجود دارد ممکن بود.

استفان پداک، عامل کشتار لاس وگاس، برای شلیک تعداد زیادی گلوله به سوی تماشاگران یک کنسرت از همین وسیله استفاده کرد و ۵۸ نفر را کشت.

در پی آن حمله اعضای کنگره بحث درباره ممنوعیت آن را شروع کردند.

در ماه فوریه آن سال ۱۷ نفر در دبیرستانی در شهر پارکلند فلوریدا به ضرب گلوله یک دانش آموز سابق کشته شدند، هرچند در آن حمله از "بامپ استاک" استفاده نشد.

آقای ترامپ به فاصله کوتاهی بعد از آن به وزارت دادگستری دستور داد تغییر مقررات را بررسی کند به طوری که "بامپ استاک" در میان سلاح های خودکار که اغلب غیرقانونی هستند طبقه بندی شود.

سازمان "الکل، تناکو، سلاح و مواد منفجره" آمریکا (ای تی اف) قبلا گفته بود که نمی توان این وسیله را سلاح خودکار به حساب آورد.

گروه لابی "دارندگان سلاح آمریکا" روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که به نمایندگی از سوی "نیم میلیون دارنده بامپ استاک" که مجبور به دور انداختن این "دارایی ارزشمند" خود شده اند شکایتی را علیه وزارت دادگستری و "ای تی اف" آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انجمن ملی سلاح آمریکا (ان آر ای) هم که پس از کشتار لاس وگاس خواستار بازبینی مقررات مربوط به "بامپ استاک" شده بود ممنوعیت تازه را "مایوس کننده" خواند.

یک سخنگوی "ان آر ای" گفت که دولت باید دارندگان فعلی را از این مقررات معاف می کرد.

مقام های دولت ترامپ پیشتر در روز سه شنبه به خبرنگاران گفتند که برای مقابله با شکایات در دادگاه ها آمادگی دارند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.