ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش صحیح شستن لباس ها | مشکل شستشوی برخی لباس ها در لباسشویی

روش صحیح شستن لباس ها | مشکل شستشوی برخی لباس ها در لباسشوییشست هر نوع لباس نیازمند راه و روشی خاص می باشد مانند پاک کردن لکه های خشک یا شستن و کت و ژاکت. در ادامه با روش صحیح شستن لباس ها آشنا شوید :

ژاکت‌های کوچک‌شده

ممکن است به نظر چاره‌ناپذیر باشند، اما اندک شانسی وجود دارد که هنوز هم بتوانید آن ژاکت را بپوشید. ارزش این را دارد که برای تغییر شکل دادن ژاکت خیس به‌اندازه اصلی آن تلاش کنید. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سر پر نرم‌کننده مو را به یک سطل آب هم‌دما با دمای اتاق اضافه کنید. ژاکت را درون سطل بگذارید تا حدود ۵ دقیقه خیس شود. ژاکت را روی یک حوله خشک تمیز قرار دهید و سعی کنید به‌آرامی و آهستگی الیاف را کشیده و قبل از اینکه اجازه دهید روی حوله خشک شود، شکل لباس را تغییر دهید.

لکه‌های خشک‌شده

پس از خشک شدن لکه، حذف آن بسیار سخت است، اما بااین‌حال امکان‌پذیر است. اگر قبلاً از یک پاک‌کننده لکه استفاده کرده‌اید، دوباره آن را امتحان کنید. به‌احتمال‌زیاد شما نیاز به خیساندن یا استفاده از لکه بر قوی‌تر دارید. روی لباس‌های سفید از آب‌لیمو استفاده کنید و لباس را در آفتاب قرار دهید. آب‌لیمو و خورشید هردو به‌عنوان ماده‌ی سفیدکننده عمل می‌کنند. حتماً لباس را قبل از شستشوی مجدد آب‌کشی کنید.

لباس‌های سفید کثیف نما (چرک شده)

پارچه‌های سفید می‌توانند به رنگ زرد یا خاکستری دربیایند و کثیف نما شوند. برای لباس‌های سفیدی که خاکستری‌رنگ و کثیف نما شده‌اند، خیساندن سه مرحله‌ای را امتحان کنید. لباس‌های سفید را ابتدا در محلول یک سطل پر آب و ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی خیس کنید. در مرحله بعد، لباس‌های سفید را بشویید و در محلول ۲ قاشق غذاخوری آمونیاک و یک سطل آب خیس کنید. بعد، لباس‌های سفید را بشویید و در یک سطل آب گرم و ۲ قاشق غذاخوری سرکه خیس کنید. لباس را کاملاً آب‌کشی و خشک‌کنید. این روش خیساندن، لباس‌های شمارا روشن و تمیز خواهد کرد.

لباس‌های سفیدی که صورتی شده

یک جوراب قرمز در لباسشویی بالباس‌های سفید شما می‌تواند باعث صورتی‌رنگ شدن لباس‌های شما بشود. برای رفع این مشکل، به مایع مخصوص رنگ‌بر نیاز دارید. این محصول برای شستشوی لباس‌های سفید که رنگ گرفته‌اند، معجزه می‌کند. همچنین این می‌تواند در از بین بردن رنگ روی برخی از زمینه‌های رنگی یا طرح دار مؤثر باشد، اگرچه خطر آسیب رسیدن به رنگ اصلی یا الگوی لباس آسیب‌دیده وجود دارد.

مداد شمعی در خشک‌کن

مداد شمعی در خشک‌کن باعث ایجاد رگه‌هایی از موم رنگی می‌شود که در اطراف استوانه‌ی لباسشویی آب‌شده‌اند. برای خلاص شدن از شر آن تا هر حدی که ممکن است شروع به کندن موم‌ها کنید. از یک‌چیز سفت، مانند کارت اعتباری قدیمی استفاده کنید که مثل عمل خراشیدن در خود خشک‌کن عمل می‌کند.

بسته به این‌که برداشتن موم چقدر سخت است، ممکن است لازم باشد برای ذوب و برداشتن موم از سشوار استفاده کنید. سشوار را تقریباً ۱۵ سانتی‌متر دورتر از استوانه نگه‌دارید. این کار موم را گرم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که آن را از بین ببرید.

در مرحله بعد، به مقداری WD-40 نیاز خواهید داشت. آن را روی یک پارچه اسپری کرده و در قسمت‌هایی که موم مالیده شده بمالید تا موم از بین برود. برای آخرین مرحله‌ی خود، از یک ماده‌ی شوینده‌ی ملایم مانند مایع ظرف‌شویی یا یک پاک‌کننده‌ی چندمنظوره و آب گرم استفاده کنید تا عمل تمیز کردن نهایی استوانه انجام شود.

برچسب‌های شسته شده و خشک‌شده

بعضی‌اوقات یک برچسب “آفرین ” روی لباس‌هایی که داخل لباسشویی انداخته می‌شوند، جا می‌ماند. برداشتن برچسبی که شسته شده و خشک‌شده، بسیار مشکل خواهد بود. از یک مکعب یخ برای یخ زدن محل لکه استفاده کنید و سعی کنید تا حد ممکن برچسب را با یک قاشق بخراشید. روغن بچه یا روغن پخت‌وپز را روی محل برچسب بمالید و سعی کنید بیشتر لکه‌ را به‌محض شل شدن آن بخراشید. قبل از استفاده از ژل پاک‌کننده‌ی لکه و شستشوی مجدد، آن ناحیه را باکمی مایع ظرف‌شویی و آب گرم بشویید و کامل آب‌کشی کنید.

بوی کپک یا لکه‌ی کپک

آیا لباس‌های موجود در لباسشویی را فراموش کرده‌اید و اکنون آن‌ها بوی بدی می‌دهند؟ اگر لباس‌های شما بو می‌دهند اما به‌اندازه‌ی سرسوزن کپک نزده‌اند، ممکن است به‌سادگی بتوانید آن‌ها را با کمک سفیدکننده‌ی مخصوص لباس‌های سفید یا سفیدکننده‌ی مناسب لباس‌های رنگی، دوباره آن‌ها را بشویید. اگر لکه‌های کپک دارید، شستن با آب‌ژاول لکه‌ها را از روی لباس‌های سفید از بین می‌برد. برای لباس‌های رنگی از مخلوط سفیدکننده اکسیژن مناسب لباس‌های رنگی (۱ قاشق چای‌خوری) و پر اکسید هیدروژن (۱ لیوان) به‌منظور پاک کردن محل‌ لکه‌ها قبل از شست‌وشوی کامل و آب‌کشی مجدد استفاده کنید. ممکن است خیس کردن لباس‌ها در محلول بوراکس نیز مفید باشد.

خودکار ترکیده

اگر یک‌ خودکار به درون لباسشویی شما راه پیدا کند، قبل از پیدا شدن می‌تواند خرابی‌های زیادی به بار بیاورد. اینکه بعد از شستن لباس‌ها متوجه شوید لکه‌های جوهر وجود دارد یا بعد از خشک شدن آن‌ها، فرقی نمی‌کند، مراحل یکسان هستند.

اولین راه‌حل مالیدن الکل است. لباس را روی یک حوله سفید تمیز قرار دهید. قبل از مالیدن الکل بر روی لکه جوهر دائمی، حتماً در یک نقطه مخفی لباس امتحان کنید. الکل را بر روی لکه بمالید. حوله زیر آن مرطوب و به‌واسطه‌ی رنگ جوهر، تغییر رنگ می‌دهد. وقتی این اتفاق افتاد، حتماً این لباس را به قسمت تمیز و خشک حوله منتقل کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که بیشتر از این نتوان لکه‌ی جوهر را برطرف کرد. حتماً ناحیه‌ی لکه را کامل آبکشی کنید تا عاری از الکل شود. بعد، پاک‌کننده لاک ناخن را امتحان کنید. به همان روشی که با مالش الکل انجام داده‌اید، لاک پاک‌کن را روی لکه بمالید و به‌محض اینکه لکه‌ی جوهر پاک می‌شود، قسمت لکه‌دار شده را به قسمت خشک و تمیز حوله منتقل کنید. کاملاً آن قسمت را آب‌کشی کنید. این روش در صورت خشک نشدن لباس، بسیار مؤثرتر عمل می‌کند، اما هنوز هم می‌تواند روی لکه‌های ثابت‌شده هم مؤثر باشد، اما فقط به صبر و حوصله‌ی زیادی نیاز دارد.

دستمال‌کاغذی‌های شسته شده

اگر یک دستمال‌کاغذی به‌طور تصادفی شسته شده است، رگه‌هایی از دستمال‌کاغذی را روی تمام لباس‌های شما به‌جای می‌گذارد، ساده‌ترین راه‌حل این است که بزرگ‌ترین تکه‌های مچاله شده‌ی دستمال‌کاغذی را که می‌توانید قبل از گذاشتن لباس در خشک‌کن ببینید، جدا کنید. تکه‌های کوچک‌تر در فیلتر پرز گیر، گیر می‌کنند. بعد از خشک شدن می‌توانید آن‌ها را بردارید. هر چه تکه‌های مچاله شده‌ی بیشتری را قبل از گذاشتن لباس در خشک‌کن جدا کنید، بهتر است. وقتی لباس‌ها خشک شدند لباس‌ها را بتکانید تا تکه‌های دستمال‌کاغذی آویزان شده جدا شوند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.