ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خودکشی یک نظامی جنایتکار در دادگاه سازمان ملل را ببینید

خودکشی یک نظامی جنایتکار در دادگاه سازمان ملل را ببینیدفرمانده سابق کروات ارتش بوسنی در جنگ داخلی یوگوسلاوی که به اتهام جنایت جنگی محاکمه می‌شد در زمان برگزاری دادگاه سازمان ملل، در حین قرائت حکم 20 سال حبسش، از بطری کوچکی که همراه خود به دادگاه آورده بود، زهر نوشید و بعد از مدتی در بیمارستان درگذشت.

این محاکمه روز چهارشنبه 29 نوامبر علیه شش متهم از بوسنی و کرواسی که در جنگ داخلی یوگوسلاوی در فاصله بین سال‌های در فاصله بین سال‌های 1992 تا 1995 نقش داشتند، در دادگاه سازمان ملل در لاهه برگزار شد.
یکی از متهمان به نام اسلوبودان پرالیاک (Slobodan Praljak) در دادگاه از یک بطری قهوه‌ای کوچک محلولی نوشید و اعلام کرد که این مایع سمی است.

ژنرال اسلوبودان پرالیاک 72 ساله هنگامی که قاضی حکم 20 سال زندان او را قرائت می‌کرد، محتوای بطری کوچک را نوشید و فریاد ‌زد: «من زهر نوشیدم»

او خطاب به رئیس دادگاه گفت: «من جنایتکار نیستم». و قبل از آنک‌ه رئیس دادگاه در پاسخ چیزی بگوید، روی صندلی‌اش افتاد و از هوش رفت. رئیس دادگاه نیز جلسه را به تعلیق درآورد و پزشک خبر کرد.

این حادثه در دیوان بین‌المللی کیفری یوگوسلاوی سابق (ICTY) در لاهه اتفاق افتاد.

دیوان بین‌المللی کیفری یوگوسلاوی سابق (ICTY)، از ارکان فرعی شورای امنیت سازمان ملل متحد است که برای تعقیب و مجازات عاملان جنایات جنگی در جنگ داخلی یوگوسلاوی سابق با تصویب قطعنامه 728 شورای امنیت، در 25 مه 1993 دایر شد. این دادگاه 4 دسته از جرائم، نقض شدید کنوانسیون‌های ژنو، نقض قوانین یا رسوم جنگ، کشتار دسته‌جمعی و جنایات علیه بشریت را تحت تعقیب قرار داد. بیش‌ترین مجازات افراد محکوم شده در این دادگاه هم حبس ابد بود.

ژنرال پرالیاک پس از انتقال به بیمارستانی در لاهه جان سپرد.

اسلوبودان پرالیاک در سال‌های 1992 تا 1995 از فرماندهان نظامی بوسنی و کرواسی بود که به‌همراه پنج متهم دیگر در جنایات علیه مسلمانان بوسنی دست داشتند. اتهام آن‌ها قتل، آواره کردن مردم، شکنجه و تجاوز است.

پنج متهم دیگر این دادگاه، یادرانکو پرلیج («رئیس دولت» سابق جمهوری خود اعلام‌شده‌ «کروات بوسنی و هرزگوین») برونو سوتییج (وزیر دفاع سابق این جمهوری) و سه نظامی دیگر هستند. پرلیج به 25 سال و بقیه هر کدام به 20 سال زندان محکوم شدند.

جمهوری «کروات بوسنی و هرزگوین» به‌شکل غیررسمی‌ در جریان جنگ بوسنی، در بوسنی و هرزگوین اعلام موجودیت کرد. این دولت از سوی کرواسی پشتیبانی می‌شد اما در سال 1992، جمهوری بوسنی و هرزگوین آن را غیرقانونی خواند و در 1994 منحل شد و به جمهوری بوسنی و هرزگوین پیوست که بدین ترتیب فدراسیون بوسنی و هرزگوین تشکیل شد.

هفته گذشته دیوان بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق (ICTY) در لاهه، راتکو ملادیچ فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی در جریان جنگ داخلی در یوگسلاوی سابق را به اتهام نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت به حبس ابد محکوم کرده بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.