ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بهترین شهرهای اروپا برای زندگی خانواده‌ها (لیست سال 2023 منتشر شد)

بهترین شهرهای اروپا برای زندگی خانواده‌ها (لیست سال 2023 منتشر شد)رفتن از شهری به شهر دیگر یا شروع کردن زندگی در مکانی جدید، برای اکثر انسان‌ها نگران کننده است. به ویژه زمانی که مجرد نیستید و باید با خانواده و چند فرزند نقل مکان کنید.

نقل مکان کردن نه تنها برای شخص شما، بلکه برای همسر و فرزندانتان هم به معنی ایجاد تغییرات بزرگ زندگی‌شان است. همچنین ممکن است فاکتورهای دیگری هم وجود داشته باشد که باید هنگام درگیر شدن کودکان در نظر بگیرید، مانند هزینه مراقبت از کودک، فضای باز زیاد برای بازی آنها و نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی.

اما هر کشور یا شهری برای مهاجرت مناسب نیست، و برخی از کشورها و شهرها خیلی مناسب غریبه‌ها و مهاجرین نیستند.

براساس گزارش جدید شرکت بیمه عمر ری‌اشورد (Reassured) بهترین شهر برای خانواده‌ها در اروپا، شهر وین در اتریش است.

هزینه زندگی در بهترین شهر اروپا چقدر است؟

هزینه مراقبت از کودکان در این شهر حدود ۲۷۰ دلار /18,090,000 تومان (قیمت تبدیل شده) است. این در حالی است که میانگین کلی هزینه ماهانه یک خانواده برای زندگی در وین ۲۷۹۴ پوند /224,542,600 تومان (قیمت تبدیل شده) می‌شود.

اجاره خانه در این شهر بخش قابل توجهی از بودجه یک خانواده را کاهش می دهد. متوسط اجاره یک خانه حداقل سه خوابه ۱۳۵۶.۶۹ پوند /108,976,300 تومان (قیمت تبدیل شده) است. میزان نسبتا پایین آلودگی و جرم و جنایت هم جذابیت پرورش کودکان را در این شهر افزایش می‌دهد.

با این حال، تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این شهر تنها ۴۴ پارک دارد که بسیار پایین‌تر از پراگ با ۱۰۶ پارک و رم با ۱۴۸ پارک است.

رُم با ۶۸۷ فرصت و مکان بازی و امکان یادگیری بیشترین تعداد فعالیت‌های مناسب برای کودکان را در بین شهرهای موجود در این لیست ارائه می‌دهد.

پراگ و رم هزینه زندگی ماهانه کمتری برای خانواده‌ها نسبت به وین دارند که به ترتیب ۲۶۸۲ پوند /215,541,610 تومان (قیمت تبدیل شده) و ۲۶۷۷.۷۰ پوند /215,139,780 تومان (قیمت تبدیل شده) است. البته هزینه‌های ماهانه مراقبت از کودکان بسیار بالاتر است و در پراگ ۷۸۷.۴۳ پوند /63,248,040 تومان (قیمت تبدیل شده) و در رم ۴۰۷.۳۶ پوند /32,708,960 تومان (قیمت تبدیل شده) می‌شود.
بهترین مکان های اروپا برای شنا - تمیزترین مناطق اروپا برای آب‌تنی!
سطح آلودگی در شهر پراگ بیش از دو برابر و در رم نزدیک به چهار برابر وین است. در این شهر ایتالیایی نرخ جرم و جنایت به طور قابل توجهی بالا است که ایمنی را برای خانواده‌ها به یک نگرانی تبدیل کرده است.

اتریش در این رده بندی جایگاه خوبی دارد و سه شهر از ۱۰ شهر برتر این لیست از این کشور هستند. ایتالیا هم چند شهر در ده شهر برتر این لیست را در اختیار دارد، اما این آلمان است که بیشترین شهرها را در بین ۲۰ شهر برتر خانواده‌دوست در اختیار خود درآورده است. نورنبرگ (رتبه ششم)، مونیخ (سیزدهم)، هامبورگ (پانزدهم) و هانور (بیستم) از جمله شهرهای خانواده دوست آلمان در این لیست هستند.

هلسینکی فنلاند در جایگاه چهارم لیست، پایتخت اروپایی دیگری است که در میان مقصدهای خانواده دوست قرار دارد. پاریس دیگر پایتخت اروپایی در رتبه یازدهم قرار گرفته است. هزینه ماهانه زندگی خانوادگی در این شهر به طور متوسط ۳۱۸۴.۸۰ پوند است که فقط چند صد پوند بیشتر از وین است. اما میانگین هزینه اجاره در آنجا هزار پوند بالاتر از وین است و به ۲۴۳۴.۵۶ پوند می‌رسد. هزینه مراقبت از کودکان بیش از سه برابر هزینه‌های وین است و تقریبا ۶۹۴.۸۴ پوند در ماه می‌شود.

پاریس همچنین دارای نرخ جرم و جنایت بسیار بالایی است اما با ۳۰۶ پارک، بیشترین تعداد پارک در کل لیست را در اختیار دارد.

لندن حتی در بین ۲۰ شهر برتر دوستدار خانواده اروپا قرار ندارد و رتبه ۶۹ را اشغال کرده است. طبق این گزارش، متوسط هزینه مراقبت از کودکان به تنهایی ۱۵۹۹.۴۹ پوند است. کل هزینه زندگی یک خانواده در آنجا حدود ۳۷۱۲.۱۰ پوند در ماه می‌شود.

۱۰ شهر خوب اروپا برای زندگی خانواده‌ها

براساس گزارشی که توسط «ری‌اشورد» (Reassured) منتشر شده، ۱۰ شهر برتر اروپا برای مهاجرت خانوادگی از این قرار است:
  • وین، اتریش
  • پراگ، جمهوری چک
  • رم، ایتالیا
  • هلسینکی، فنلاند
  • زالتسبورگ، اتریش
  • نورنبرگ، آلمان
  • اینسبروک، اتریش
  • برگن، نروژ
  • گالوی، ایرلند
  • تریسته، ایتالیا
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.