ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افزایش چشمگیر آمار مرگ در حوادث هوایی سال 2018

افزایش چشمگیر آمار مرگ در حوادث هوایی سال 2018آمارها نشان می دهد که در سال ۲۰۱۸ آمار مرگ در حوادث هوایی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری یافت اما همچنان نهمین سال امن در تاریخ پروازهای تجاری بود.

سازمان "شبکه ایمنی هوایی" (ای اس ان) می گوید که سال پیش ۵۵۶ نفر در سوانح هوایی کشته شدند درحالی که آمار آن در سال قبل از آن ۴۴ نفر بود. اما ۲۰۱۷ ایمن ترین سال در تاریخ پروازهای تجاری به حساب می آید.

بدترین حادثه سال پیش در ماه اکتبر اتفاق افتاد زمانی که یک هواپیمای شرکت لایون ایر در اندونزی سقوط کرد و ۱۸۹ سرنشین آن جان باختند. "ای اس ان" که در هلند قرار دارد گفت که در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۱۵ حادثه مرگبار هوایی روی داد.

اما به گفته این سازمان ۲۰۱۸ هنوز یکی از ایمن ترین سال ها در تاریخ پروازهای تجاری است. در ۲۰ سال اخیر ایمنی هوایی درحال افزایش بوده است. هارو رانتر مدیر "شبکه ایمنی هوایی" گفت: "اگر آمار حوادث از ده سال پیش تا به حال ثابت مانده بود، سال پیش ۳۹ حادثه مرگبار می داشتیم. و با آمار سال ۲۰۰۰ باید ۶۴ حادثه مرگبار می داشتیم. این نشان می دهد که در دو دهه اخیر در زمینه ایمنی هوایی پیشرفت خیلی زیادی کرده ایم."

اما "ای اس ان" گفت حوادث ناشی از "خارج شدن از کنترل" (موسوم به ال او سی) یک نگرانی عمده برای صنعت هوانوردی است چون این گونه حوادث مسئول حداقل ۱۰ مورد از ۲۵ حادثه ناگوارتر پنج سال اخیر است.

"ال او سی" به انحراف غیرقابل تصحیح از مسیر تعیین شده پرواز اشاره دارد و می تواند ناشی از ناکامی مکانیکی، اقدام انسانی یا تلاطم در هوا باشد. ای اس ان گفت این حوادث اغلب مرگبار هستند.

در سقوط هواپیمای شرکت لایون ایر در اندونزی یک بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کوتاهی پس از ترک مبدا در دریای جاوه سقوط کرد. معلوم شد که هواپیما به دلیل ایرادهای فنی نباید پرواز می کرد.

در ماه ژوئیه هواپیمایی با ۱۱۲ سرنشین در کوبا سقوط کرد که به مرگ همه سرنشینان منجر شد. علت آن حادثه خطای انسانی اعلام شده است.

در ماه فوریه ۶۶ نفر در سقوط هواپیمایی در کوه های زاگرس ایران کشته شدند.

در ماه مارس هواپیمایی هنگام فرود در فرودگاه کاتماندو در نپال دچار سانحه شد که ۵۱ نفر در آن کشته شدند.
منبع : BBC - Skynews - تصویر : Youtube.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.