ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

راهنمای کامل سفر به هلند، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه

راهنمای کامل سفر به هلند، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچههُلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم‌جوار است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.
Nederland
۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند.

حدود ۵۰ درصد از زمین‌های هلند نیز ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا دارد. به این خاطر است که نام این کشور در زبان هلندی Nederland به معنی «سرزمین پست» (فروبوم) است و نامی که بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌برند هم همین معنی را می‌دهد. هلند را در آلمانی Niederlande، در انگلیسی the Netherlands، در کرواتی Nizozemska، در فرانسوی Les Pays-Bas، در ایتالیایی Paesi Bassi، در فنلاندی Alankomaat و در اسپانیایی Países Bajos می‌نامند که همگی در این زبان‌ها به معنی «سرزمین پست» است.

واژه هلند که در زبان فارسی و هم‌چنین انگلیسی و عربی و بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌رود در اصل نام منطقه‌ای از این کشور بوده (مقایسه شود: پارس/ایران) که برای اشاره همه کشور به‌کار رفته است. واژه هلند Holland در زبان هلندی میانه به شکل holtland بود و معنی آن «سرزمین چوب» است.

مناطق هلند :

هلند باختری
منطقه‌ای که قلب هلند محسوب می‌شود و چهار شهر بزرگ و حومه هلند در آن واقع شده‌اند،
بناهای یادبود مشهوری مربوط به مدیریت آب در این منطقه قرار دارند، به مناطقی که در این منطقه هستند Randstad اطلاق
می‌شود که نشان می‌دهد شهرنشینی دارد

هلند شمالی
پرجمعیت‌ترین منطقه هلند

هلند خاوری
جایگاه بزرگترین پارک‌های ملی هلند مثل پارک ملی هوگ ولو، رود آیسل و آثار تاریخی بسیار

هلند جنوبی
این منطقه به دلیل فرهنگ آبجو و کاتولیکی از سایر مناطق هلند متمایز است
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
استقلال هلند
هلند تا پیش از استقلال به هلند هابسبورگ شناخته می‌شد. چراکه زیر فرمان امپراتوری هابسبورگ بود. در پی جنگی خونین و هشتادساله در سال ۱۶۴۸ میلادی از زیر فرمان امپراتور اسپانیا خارج شد. پس از آن با برقراری جمهوری و در پی آن با ایجاد آرامش در کشور، فعالیت‌های بازرگانی، فرهنگی و سیاسی گسترده‌ای از سوی هلندیان آغاز شد که از آن به عنوان دوران طلایی هلند نام برده می‌شود.
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
اقتصاد
تولید ناخالص داخلی هلند (نه تولید ملی) در سال ۲۰۰۶ بیش از پانصد میلیارد یورو بوده‌است و نرخ رشد اقتصادی در همین سال نزدیک به ۳ درصد بوده‌است. رشد تورم در هلند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ بطور میانگین حدود دو درصد گزارش شده‌است. نرخ بیکاری در دورهٔ مشابه حدود دو درصد بوده‌است (۴۰۰ هزار نفر و کمتر).

هلند در پرورش و تجارتِ گُل مقام اول را در جهان داراست. دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. هلندی‌ها علی‌رغم کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند. ایالات متحدهٔ آمریکا یکی از بازارهای اصلی هلند است و کشورهای اتحادیه اروپا مهم‌ترین شرکای تجاری آن هستند. بیش از نیمی از سهام شرکت نفتی- گازی شل را هلند در اختیار دارد و مابقی را بریتانیا. این شرکت که بخش هلندی آن به رویال داچ شل معروف است در زمینهٔ استخراج و تجارت نفت و گاز در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت می‌کند. هلند خود نیز دارای ذخایر گاز طبیعی است و بخش از آن را صادر می‌کند. کشتی سازی و صنایع شیمیایی از دیگر صنایع مادر در هلند هستند. از شرکتهای بزرگ هلندی می‌توان به فیلیپس (صنایع الکترونیک) و هاینکن (یکی از عمده‌ترین تولید کنندگان آبجو در جهان) اشاره کرد. واحد پول هلند پیش از تبدیل به یورو، فلورن یا گیلدر هلندی بود.
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
زبان هُلَندی، (به هلندی: Nederlands) و (به انگلیسی: Dutch) زبان ملی هلند و یکی از دو زبان رسمی بلژیک است. البته زبان هلندی بلژیک را فلَندری می‌نامند. زبان هلندی از شاخه ژرمنی خانواده زبان‌های هندواروپایی است.

تاریخ زبان هلندی (نیدرلندی)، در اصل از زبان گروه راین ـ ‏وزر و به‌ویژه زبان مردم فرانک‏ (که در طول سده‌های چهارم و پنجم پیش از میلاد، به بیشتر نواحی این سرزمین وارد شدند) اشتقاق شده است.

گسترش زبان نیدرلندی امروزی، با تاریخ سیاسی و اقتصادی منطقه گره خورده است. در میانه سده شانزدهم، کلام براباند (Brabant) و شهرهای عمده آنت‌ورپ (Antwerp) و بروکسل می‌رفت که این زبان، برای تمام منطقه نیدرلندی زبان، معیار گردد. سپس شورش در برابر اسپانیا روی داده و در طی آن، ایالت شمالی هلند از ایالت‌های جنوبی نیدرلندی جدا گردید.

این انشقاق سیاسی میان ایالات‌های متحد هلند در شمال و هلند اسپانیا در جنوب، دارای پیامدهای زبانشناختی درازآهنگ بود. تسلط فرهنگی فرانسه در جنوب در طی دوران فرمانروایی فرانسوی‌ها در فاصله سال‌های ۱۸۱۴ـ۱۷۹۵ افزایش یافت اما در طول سالیانی که هلند و بلژیک مستقلاً متحد گردیدند (۳۰ـ۱۸۱۵) این غلبه فرهنگی کاهش یافته و دوباره ـ پس از تأسیس پادشاهی بلژیک در سال ۱۸۳۰ ـ رو به تزاید نمود. اما بعدها به قانون ۱۹۳۸ در باره این زبان انجامید که به موجب آن، زبان نیدرلندی، تنها زبان اداری در بلژیک شمالی شد و بعدها زبان نیدرلندی معیار ـ که در هلند برقرار شده بود ـ برای بلژیک شمالی نیز پذیرفته شد.
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
فرهنگ و آداب و معاشرت

کشــور هلنــد از قومیــت هــای مختلفــی تشــکیل شــده اســت و بــه دلیــل همجــواری بــا کشــورهای آلمــان، بلژیــک، فرانســه و انگلیــس، محــل تلاقــی فرهنــگ هــای ایــن دســته از کشــورها نیــز مــی باشــد.

در هــر ملاقاتــی دســت دادن در ابتــدا و انتهــای دیدارهــا امــری پســندیده و لازم اســت. بــه همیــن دلیــل دوســتانی کــه بــا فرهنــگ اســلامی خــو گرفتــه انــد و از دســت دادن بــا جنــس مخالــف معذوریــت دارنــد بهتــر اســت جهــت رفــع ســوء تفاهــم توضیحــات لازمــه را مبــذول دارنــد.

دوســتان صمیمــی در برخــی از مواقــع بــا نزدیــک کــردن گونــه هــا بهــم و بوســیدن هــوا بــه یکدیگــر خــوش آمــد گویــی و احوالپرســی مــی کننــد.

در بــه کار بــردن نــام کوچــک افــرادی کــه تــازه بــا آن هــا آشــنا شــده ایــد کمــی صبــور باشــید زیــرا در اکثــر مواقــع فــرد مقابــل خــود از شــما مــی خواهــد کــه نــام کوچــک وی را خطــاب قــرار دهیــد.

در اولیــن آشــنایی هــا و بــا افــرادی کــه هنــوز صمیمــی نشــده ایــد, از پرســیدن ســوالات شــخصی بــه خصــوص در مــورد ســن, وضعیــت تاهــل و میــزان درآمــد بــه شــدت پرهیــز کنیــد چراکــه امــکان دارد فــرد مقابــل بســیار ناراحــت شــود. ایــن بــه دلیــل آن اســت کــه ایــن مــردم ســوالات ایــن چنینــی را بــه مثابــه تعــرض بــه حقــوق خــود مــی پندارنــد.

تعییــن قــرار قبلــی بــرای انجــام کارهــا از اهمیــت بســزایی برخــوردار اســت. ایــن مهــم خــود را در انجــام کارهــای اداری بیشــتر نشــان مــی دهــد, بــه طــور مثــال، مراجعــه بــه شــهرداری و یــا مراکــز خدماتــی درمانــی همــواره بــا تعییــن وقــت قبلــی انجــام مــی شــود. در روابــط دوســتانه و فامیلــی نیــز ایــن مهــم اجــرا مــی شــود.

از دیــدگاه مــا ایــن گونــه آداب بــه دلیــل قانــون منــد بــودن ایــن مردمــان اســت و همیــن طــور وجــود نظــم در کارهایشــان مــی باشــد. بــرای فــردی کــه از فرهنگــی دیگــر کــه ایــن تمایــلات کــم تــر اجــرا مــی شــود در وادی امــر بســیار ثقیــل پنداشــته مــی شــود امــا بــه مــرور زمــان و ورود ایــن آداب بــه زندگــی فــرد مذکــور ایــن کوربینــی در موضــع ضعــف قــرار مــی گیــرد. بــه ایــن نکتــه هــم توجــه داشــته باشــید کــه مردمــان هلنــد بــه گفتــه هــا و قــول هــای شــما بســیار بهــا مــی دهنــد و در صــورت کوتاهــی در ایــن امــور مجــازات هایــی برایتــان در نظــر مــی گیرنــد. بــه طــور مثــال اگــر بــا پزشــکی قــرار ملاقــات بگذاریــد و در ســاعات پایانــی آن قــرار را لغــو کنیــد حتمــا بایــد جریمــه ای از حــق ویزیــت خــود پرداخــت کنیــد.

در صورتــی کــه بــرای اولیــن بــار بــه خانــه ی فــرد هلنــدی دعــوت مــی شــوید بهتــر اســت هدایایــی همچــون گل, گلــدان, شــکلات مرغــوب و یــا کتــاب ببریــد. توجــه داشــته باشــید کــه بهتــر اســت اگــر گل هدیــه مــی دهیــد تعــداد شــاخه هــا فــرد باشــد امــا از دادن ۱۳ شــاخه جــدا خــودداری کنیــد. هرچنــد ایــن فرهنــگ در میــان نســل جدیــد هلنــد کــم تــر دیــده مــی شــود امــا بهتــر اســت رعایــت کنیــد.

اگــر بــرای وعــده ای غذایــی دعــوت شــده ایــد بایــد نکاتــی را رعایــت کنیــد. هرگــز بــر ســر میــز خودســر ننشــینید تــا میزبــان صندلــی مخصــوص شــما را نشــان دهــد. اگــر شــما آقــا هســتید تــا زمانــی کــه تمــام خانــم هــا ننشســته انــد بــر روی صندلــی خــود ننشــینید. در زمــان خــوردن و وقتــی کــه نیــاز بــه کمــی اســتراحت داریــد تــا مجــددا بعــد از چنــد ثانیــه ای شــروع بــه خــوردن کنیــد بایســتی چنــگال و قاشــق (کارد) خــود را بــه حالــت ضربــدر (چنــگال روی کارد یــا قاشــق باشــد) روی بشــقاب خــود قــرار دهیــد تــا میزبــان متوجــه شــود شــما همچنــان میــل بــه خــوردن داریــد. اصــراف غــذا امــری ناپســند در میــان مــردم هلنــد اســت. ســعی کنیــد همیشــه بــه انــدازه غــذا برداریــد. در هلنــد همیشــه مهمــان ابتــدا خــوردن غــذا را شــروع مــی کنــد و مهمــان هرگــز تعــارف نمــی کنــد. بــرای اعــلام ســیر شــدن و عــدم خــوردن بایســتی چنــگال و کارد خــود را یــه صــورت مــوازی در بشــقاب قــرار دهید.
مردمــان هلنــد بســیار کــم تــر اهــل تعــارف هســتند و نظرشــان را واضــح و صریــح بیــان مــی کننــد و از طــرف مقابــل هــم انتظــار دارنــد کــه چنیــن رفتــاری داشــته باشــد. امــا در ارتبــاط هــای اجتماعــی خــود بســته بــه میــزان رســمی بــودن روابــط، ملاحظاتــی انجــام مــی دهنــد. بــه طــور مثــال در ارتبــاط بــا خارجــی هــا بســیار صبورتــر و متیــن تــر برخــورد مــی کننــد و همــواره ســعی دارنــد خــود را مهمــان نــواز جلــوه دهنــد.

غذا ها و نوشیدنی ها
کشــور هلنــد بــر خــلاف کشــورهایی همچــون فرانســه، ایتالیــا و اســپانیا غذاهــای معروفــی زیــادی نــدارد. امــا ایــن بــدان معنــی نیســت کــه هلنــد از ســنت آشــپزی و طبــخ بــی بهــره اســت. هلنــدی هــا علاقــه عجیبــی بــه خــوردن ســیب زمینــی دارنــد. آن هــا از بشــقاب هــای گوشــتی ســنتی همــراه بــا ســیب زمینــی، ســبزیجات بخارپــز شــده و نوعــی آبگوشــت اســتفاده مــی کننــد. از جملــه معــروف تریــن غذاهــای زمســتانی هلنــد ســوپ نخــود فرنگــی بــه همــراه ســس مخصــوص و یــا ژامبــون اســت کــه بــا نــان تــرد خــورده مــی شــود.

در شــب ســال نــو بــوی خــوش نوعــی کیــک (Oliebollen) از هــر خانــه ای بــه مشــام مــی رســد. ایــن کیــک یــا کلوچــه در زبــان انگلیســی بــه دونــات هلنــدی معــروف اســت. در ایــن کیــک خوشــمزه از ســیب، کشــمش، تخــم مــرغ، آرد و شــکر اســتفاده مــی شــود. پنیرهــای هلنــد نیــز دارای شــهرت جهانــی مــی باشــند. از جملــه انــواع معــروف پنیــرهلندی می توان به Leerdammer وGouda ،Edam ،Leyden اشــاره کــرد. در هلند قهوه به همراه شیر (Koffie Verkeerd) نیز طرفداران بسیاری دارد.
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
اطلاعات ضروری
اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-
زبان رسمی: هلندی زبان‌های رایج دیگر: انگلیسی و آلمانی
واحد پول رسمی: یورو
فرودگاه: (Amsterdam Airport Schiphol (AMS

فرودگاه های بین المللی این کشور هم شامل فرودگاه آمستردام به نام اسخیپهول، فرودگاه آیندهوون، فرودگاه خرونینگن، فرودگاه روتردام دی هیگ و فرودگاه ماستریخت آخن است.

آب و هوای هلند
آب و هوای این کشور کوچک، معتدل است و در تابستان ها، هوا خنک و تقریبا بین ۱۷ تا ۲۰ درجه ی سانتیگراد است و در زمستان ها هم هوا معتدل و بین ۲ تا ۶ درجه است. البته هر چه به سمت جنوب این کشوربروید، با آب و هوای گرم تری روبرو می شوید و اگر دوست دارید تا از باغ های لاله ی معروف این کشور دیدن کنید، بهترین زمان برای سفر از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه مه است.

هزینه های حمل و نقل
به طور کلی می توان گفت که هلند کشور خیلی ارزانی نیست و این مسئله در شهری مثل آمستردام که پایتخت آن است، مشخص تر است. هزینه ی تاکسی در این کشور زیاد است و بهتر است تا جایی که می توانید از آنها استفاده نکنید. برای کاهش هزینه های سفر پیشنهاد می کنیم از سرویس های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. قطارهای بین شهری، گزینه ی خوبی هستند که بسیار هم ارزان هستند و قیمت آنها بستگی به مسیر دارد، برای مسیرهای کوتاه، ۵ یورو و برای مسیرهای بلند، بلیط آنها بین ۱۲ تا ۳۰ یورو است. برای مثال اگر بخواهید از شهر آمستردام به روتردام بروید، فقط کافی است ۲۶ یورو بپردازید.

دوچرخه هم گزینه ی خوب دیگری است که می توانید در نظر داشته باشید چون هلند کشور مسطحی است و دوچرخه سواری در آن به شدت رایج است به طوری که خیلی از افراد حتی سفرهای بین شهری شان را هم از طریق دوچرخه انجام می دهند. می توانید ۱۰ یورو بپردازید و یک دوچرخه را ۱ روز کامل در اختیار داشته باشید. جدای از این ها، رفت و آمد با اتوبوس یا تراموا هم فقط حدود ۳ یورو برایتان هزینه بردار است.


غذا و هزینه خورد و خوراک
یکی دیگر از مواردی که باعث مشهور شدن هلند شده است، غذای لذیذ و خوش طعم آن است. یکی از غذاهای محبوب هلندی ها، poffertjes نام دارد و نوعی پنکیک است که با پود شکر سرو می شود. جدای از این ها، حتما تا حالا معروف بودن پنیرهلندی زیاد به گوشتان خورده است. در این کشور، یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ی بیشتر دسرهای سنتی و مدرن را پنیر گودا تشکیل می دهد که باید حتما امتحان کنید. در مورد هزینه های غذا باید گفت که اگر بخواهید برای صرف یک وعده غذا به رستوران بروید، بین ۱۵ تا ۲۵ یورو برایتان هزینه بردار است و می توانید غذاهای ارزانتر را در فست فودی ها با قیمت ۱۰ یورو خریداری کنید. اگر هم بخواهید خودتان آشپزی کنید، مقرون به صرفه تر است و بین ۴۰ تا ۵۰ یورو هزینه خواهد داشت.
پنکیک هلندی

هزینه های اقامت
برای گذراندن شبی در هاستل، باید بین ۱۵ تا ۳۰ یورو بپردازید و این مقدار برای یک اتاق خصوصی در هاستل، حدود ۶۰ تا ۸۰ یورو است که بسیار گران است. اگر هم در آمستردام باشید، باید به این مقادیر گفته شده حداقل ۲۰ یوروی دیگر را بپردازید! اقامت ۱ شبه در هتل ارزان این کشور بین ۵۰ تا ۶۰ یورو است و امکانات نسبتا خوبی دارد. یک گزینه ی ارزانتر اما شاید سخت تر، استفاده از اتاق های اشتراکی است که فقط شبی ۱۵ یورو هزینه بردار است.
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
مدارک مورد نیاز برای سفر و دریافت ویزای هلند :

مدارک مورد نیاز

مدارکی که باید علاوه بر فرم تکمیل‌شده در وقت ملاقات و انجام مصاحبه همراه داشته باشید، شامل موارد زیر است:
توجه : از همه‌ی مدارک باید یک کپی هم موجود باشد؛ اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می‌شود و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت می‌ماند.
کلیه‌ی مدارک فارسی باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی شده باشند.

شناسنامه ایرانی

گذرنامه
اعتبار گذرنامه باید حتماً شش ماه بیشتر از تاریخ خاتمه‌ی اعتبار ویزای درخواستی باشد.
کپی را باید از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید.

سه قطعه عکس رنگی
توجه : چنانچه اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی ویزا ذکر شده باشد، باید دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهان نیز در مدارک موجود باشد.
ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام‌رخ در ابعاد ۵. ۴* ۵. ۳ که کمتر از سه ماه پیش گرفته شده و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد.
طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

آدرس محل کار و منزل به طور دقیق


اسنادی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی:
· برای کارمندان بخش دولتی: ترجمه‌ی آخرین حکم کارگزینی
· برای کارمندان بخش خصوصی‌: گواهی اشتغال به کار
· برای صاحبان شرکت‌های خصوصی: ترجمه‌ی روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
· برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها: کارت بین‌المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی.
· برای مشاغل آزاد: ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی


مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی: پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.


ترجمه‌ی یک سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی


بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد هلند

در صورت لزوم، رزرواسیون هتل در هلند برای کل مدت اقامت

بیمه مسافرتی
متقاضیان ویزا باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور هلند داشته باشد.


بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته به طول می‌انجامد؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت ویزا هستید یا خیر.
راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
خرید سوغات در آمستردام

مرکز شهر آمستردام همیشه شلوغ است. از گردشگران گرفته تا مغازه‌هایی که اجناس رنگی‌شان را بیرون مغازه برای جلب توجه مشتری‌ها چیده‌اند.در این بین مغازه‌های سوغاتی‌فروشی بسیار به چشم می‌خورد.

اجناس کوچک و بزرگ تزئینی برای یادگاری و یا ارمغان از شهر آس‌بادها (آسیاب‌های بادی). داخل مغازه‌ها که سرک بکشید، انواع و اقسام این کفش‌ها را در رنگ‌ها و اندازه‌ها و جنس‌های مختلف خواهید دید؛ از جاکلیدی و آویز و قلک سرامیکی و روفرشی گرفته تا کفش‌های بزرگ چوبی به شکل گلدان و یا برای گذاشتن چیزی در آن، و حتا برای پوشیدن.

گل‌های هلند

اگر به هلند سفر کردید دنبال مکانی هستید که هدیه و سوغاتی تهیه کنید، به احتمال فراوان بازار گل (flower market) مناسب شما خواهد بود. تنها بازار گل شناور جهان که گستره‌ی وسیعی از گل‌های خیره کننده در آن به فروش می‌رسد. به علاوه می‌توانید انواع و اقسام بذر و پیاز گل را تهیه و برای کشت به کشور خودتان ببرید. با وجود اینکه بازار گل همیشه لذتی سرشار از احساس را به همراه دارد، اما مشخصاً بهترین زمان برای بازدید از آن فصل‌های بهار و تابستان است.

سفال‌های شهر دلفت

اگر در شهر دلفت هستید، ابتدا از مناظر زیبا لذت ببرید و بعد به سراغ آثار سرامیکی بروید؛ تاریخ سفالگری در دلفت به قرن هفدهم برمی‌گردد و یکی از نقاط عطف تاریخ هلندی‌هاست. امروزه این اشیا هنری از جنس چینی بوده و توسط دست، رنگ آمیزی می‌شوند. آن‌ها معمولاً آبی رنگ هستند و طرح‌های بی‌نظیری دارند. شما به دلخواه خود می‌توانید یکی از چندین کارخانه‌ی تولیدی این محصولات در شهر دلفت را انتخاب، و از آن بازدید کنید. The Delftse Pauw و The Candelear شاخص‌ترین آن‌ها هستند. بعد از بازدید، می‌توانید به راحتی چندین شیء سفالی را با قیمت مناسب بخرید و به خانه ببرید و با نگاه کردن به آن همواره سفر خود را به یاد آورید.

کلمپن، کفش چوپی پرخاطره برای هلندی‌ها

"کلمپن" کفش‌های چوبی‌ای‌ست که در اواسط قرون‌وسطی و دوران باستان در بخش‌هایی از اروپا توسط دهقانان برای کار در مزرعه و باغ و یا راه رفتن روی برف و گِل درست شد. از دیگر نام‌های قدیمی این نوع کفش‌ها ــ اگر بخواهیم ترجمهٔ لفظ به لفظ کنیم ــ کنده توخالی (holleblok) است و اشکال قدیمی این کفش‌ها هم بی‌شباهت به کنده‌های چوبی بزرگ توخالی نبوده است.

سوغات هلند

صحبت در مورد قدمت این کفش‌ها کمی مشکل است. با اینکه خود هلندی‌ها هم اطلاعات دقیقی از تاریخ و نحوه به وجود آمدن این کفش‌ها ندارند، اما گفته می‌شود تاریخ این کفش‌های چوبی به ۸۰۰ سال قبل، به زمان قبایل ژرمن باستان که هلند مدرن امروزی را پدید آورده‌اند، می‌رسد. دقیقاً نمی‌توان گفت از چه سالی مردم برای استفادهٔ روزمره شروع به ساختن این کفش‌ها کرده‌اند، اما حفاری‌های سال ۱۹۷۹ در "نیووِندَیک" Nieuwendijk در آمستردام و پیدا کردن کفش‌هایی متعلق به بیش از ۸۰۰ سال پیش نشان از قدمت طولانی آنها دارد. قدیمی‌ترین این کفش‌ها از جنس چوب توسکانی در ایتالیا است که قدمت آن به سال ۱۲۳۰ میلادی می‌رسد و نیز کفش دیگری که در حفاری‌های شهر رتردام در هلند پیدا شده‌است و قدمت آن به سال ۱۲۸۰ میلادی می‌رسد.

راهنمای کامل سفر به هنلد، سرزمین گل ها + مکان های دیدنی و تاریخچه
جاذبه های گردشگری هلند
درباره ی جاذبه های گردشگری این کشور حرف بسیار است و دیدنی های بی شماری دارد که در زیر به طور خلاصه به معرفی آنها می پردازیم:

شهر آمستردام به ساختمان های آجری قرمز رنگ و کانال های تودرتو معروفه. ساختمان هایی که به خاطر شکل و رنگشون فقط تو کارتون ها و نقاشی ها دیدین. کانال های تودرتویی که باید از دلشون با قایق ها و کشتی ها رد بشی تا بتونی حال و هوای واقعی آمستردام رو تنفس کنی. باید از یه دکه نزدیک، سیب زمینی سرخ شده هلندی بخری و با پای پیاده روی پل های قدیمی راه بری تا بتونی حس مردم شهر رو لمس کنی. یا اینکه با خیال راحت در خیابان ها و بزرگراه ها دوچرخه سواری کنی و هوای پاک این شهر رو تنفس کنی.

آمستردام شهریه که کوچه پس کوچه ها و مردمش بهش ارزش دادن پس برای دیدن این شهر حتما باید حوصله صبح تا شب خیابون گردی رو داشته باشین و تمام کوچه های این شهر رو زیرورو کنین. پیاده روی و بازدید از مراکز هنری، کانال گردی در حاشیه کانال ها. این حس ها واقعا توصیف نشدنیه و فقط با تجربه کردن به دست میاد.

آمستردام که در غرب کشور هلند قرار گرفته حدود 1 میلیون نفر جمعیت داره که نصف این جمعیت رو مهاجران خارجی تشکیل دادن. رودخانهٔ آمستِل از وسط این شهر می گذره و شبکهٔ گسترده‌ای از کانال ها، بخش‌های مختلف شهر رو به هم وصل می‌کنه. اکثر مردم این شهر با دوچرخه رفت و آمد می کنن به طوری که حدود 650 هزار دوچرخه در این شهر موجوده. به همین دلیله که این شهر از لحاظ تمیزی و آب و هوایی بی نظیره. سمبل و نماد اصلی این شهر آسیاب های بادی، گل لاله و ساختمان های آجری قرمز رنگه پس حواستون باشه وقتی به این شهر زیبا سفر کردین، یادگاری از نمادهای این شهر رو برای عزیزانتون به سوغات بیارین.
آسیاب های بادی هلند
آسیاب های بادی هلند
– روتردام که مطمئنا اسم آن را شنیده اید و زیبایی های خیلی خاصی دارد که فقط منحصر به فرد همین شهر است. خیلی از افراد در سفر به هلند، همه ی وقت خود را در آمستردام می گذرانند و تصور می کنند شهرهای دیگر به این اندازه زیبا نیستند. پیشنهاد می کنیم شما این اشتباه را نکنید و حتما چند روز از سفرتان را به روتردام اختصاص دهید.

– اگر از علاقه مندان به تاریخ باشید، شهر تاریخی هارلم و ادام بدون شک مکان هایی هستند که از بودن در آن ها لذت خواهید برد.
– یکی از دیدنی ترین مناطق هلند، دهکده ی گیتورن است که به آن لقب «ونیز شمال» را داده اند، شهری که هیچ ماشینی به آن اجازه ورود ندارد.

– آمستردام… مطمئنا یکی از زیباترین خاطره های زندگی تان در سفر به این نقطه از هلند رقم می خورد، شهر کانال های آب، دوچرخه، خیابان های سنگ فرش شده، کافه های متعدد، خانه های قرن هفتهمی و…

– باغ لاله کوکنهوف هم که نیاز به معرفی ندارد چون یکی از اولین چیزهایی است که در ذهن افراد درباره این کشور تداعی می شود. دوست دارید با مفهوم هلند سرزمین لاله ها به معنای واقعی روبرو شوید؟ هیچ جایی بهتر از کوکنهوف نمی تواند این مفهوم را در ذهن تان حک کند. ردیف های بی انتهایی از گل با هزاران رنگ بی نظیر…

– موزه های متعدد شامل موزه امپراطوری رایکس (Rijksmuseum)، موزه آنه فرانک، وزه ون گوگ و موزه Stedelijk در شهر آمستردام.

– آسیاب های بادی کیندردیک
– کلیساهای قدیمی و جدید، قلعه ها و سازه های مربوط به چند قرن پیش.
– بازارهای Kalverstraat و Vlooienmarkt برای شیفتگان خرید
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.