ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ایمن‌ترین و ناامن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان در سال 2019

ایمن‌ترین و ناامن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان در سال 2019بر اساس گزارش سالانه وبسایت رده‌بندی خطوط هوایی (airlineratings.com) دو شرکت هواپیمایی دولتی آریانا و شرکت خصوصی کام‌ایر افغانستان در میان ناامن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته‌اند.

این فهرست که بتازگی منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت‌های آریانا و کام‌ایر در میان ۴۰۵ خطوط هوایی جهان که در این فهرست قرار دارند، از نگاه ایمنی پرواز از جمله "بدترین خطوط هوایی جهان" دانسته شده‌اند.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان این گزارش را رد کرده و ارزیابی این نهاد را معتبر ندانسته و گفته که گزارش آن بر اساس معلومات "بی‌اساس و غیر دقیق" تهیه شده است. در اعلامیه این نهاد که امروز سه شنبه (۱۸جدی/دی) منتشر شده، آمده تنها نهادی که استانداردهای ایمنی پرواز را تعیین کرده می‌تواند، سازمان بین‌المللی هوانوردی است.

این اداره همچنین گفته که سازمان بین‌المللی هوانوردی، در آخرین سفرشان به افغانستان از سیستم هوانوردی و امنیت پروازها در افغانستان ابراز رضایت کرده و و پیشرفت این کشور در زمینه هوانوردی را ستوده است.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان در خبرنامه خود گفته که این نهاد برای بلند بردن ایمنی پرواز و اطمینان از رعایت استانداردهای بین‌المللی هوانوردی فعالیت بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی را به تعلیق درآورده است. درحال حاضر فقط دو شرکت هواپیمایی، شرکت دولتی آریانا و شرکت خصوصی کام‌ایر در افغانستان فعال هستند.

در فهرست منتشر شده از سوی این وبسایت، اعتبار شرکت‌های افغانستان به دلیل نداشتن اجازه پرواز به کشورهای اروپایی، نداشتن گواهینامه ایمنی سیستم ارزیابی بین‌المللی (OSA I) و تکمیل نکردن هشت پارامتر ایمنی سازمان بین‌المللی هوانوردی، در قعر جدول قرار گرفته‌اند.

در کنار این دو شرکت هواپیمایی افغان، ۵ شرکت هواپیمایی از کشورهای تایلند، عراق، سورینام و پاپوگینه نو نیز در فهرست خطرناکترین خطوط هوایی قرار دارند.

شرکت هواپیمایی کانتاس (Qantas) متعلق به کشور استرالیا به عنوان ایمن‌ترین شرکت هواپیمایی جهان در سال ۲۰۱۹، رتبه نخست این فهرست را از آن خود کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.