ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تاکسی هوایی (ایر تاکسی) در ایران راه‌‌اندازی می‌شود!

تاکسی هوایی (ایر تاکسی) در ایران راه‌‌اندازی می‌شود!تاکسی هوایی یا همان ایر تاکسی، یک نوع اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایر تاکسی عبارت است از استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامۀ پروازی که به‌خودی‌خود موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

تاکسی هوایی یک هواپیمای سبک یا حتی فوق ‌سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است، در مسیرهای کوتاه جا‌به‌جا شود.

دیجیاتو از سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نقل کرده‌است که «به دلیل محدودیت ناوگان، بخش بزرگی از فرودگاه‌ها دارای ظرفیت خالی هستند که به دستور وزیر راه و شهرسازی، توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان ایر تاکسی را در دست اقدام داریم».

آقای امیرمکری افزوده «هواپیمای معمولی موجود در ناوگان هوایی کشور، به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در هر فرودگاهی امکان نشست و برخاست ندارند. این در حالی است که تاکسی هوایی، با ابعاد و وزن کم و قابلیت کنترل بالا، می‌تواند در بسیاری از فرودگاه‌های کوچک نشست و برخاست کند.»

وی از کاهش ۱۷ درصدی نشست و برخاست هواپیما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶خبر داد و افزود: «در سال ۹۷بیش از ۳۹۰هزار نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شد که ۴۷ میلیون مسافر را جابه‌جا کردند و کاهش ۱۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر را در سال۹۷نسبت به ۹۶داشته ایم.»

اما صحبت از برنامه برای راه‌اندازی تاکسی پرنده در ایران در حالی‌ست که ناوگان هوایی معمولی ایران، همچنان به‌دلیل تحریم‌ها از نو شدن باز مانده است و به جز شماری هواپیمای جدید که در فرصت دو ساله پس از برجام به آن افزوده شد، از هواپیماهایی قدیمی بهره می‌برد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.