ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جاسوس مشهور آمریکایی ادوارد اسنودن قصد خروج از روسیه را دارد

جاسوس مشهور آمریکایی ادوارد اسنودن قصد خروج از روسیه را داردادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا(ان.اس.ای) در گفت‌وگو با یک رادیو فرانسوی اظهار امیدواری کرده است که کشور فرانسه به وی پناهندگی اعطا کند.

آقای اسنودن در سال ۲۰۱۳ و پس از انتشار مجموعه‌ای از اسناد محرمانه که حاکی از جاسوسی گسترده غیرقانونی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان آمریکایی و همچنین شنود مکالمات رهبران کشورهای متحد آمریکا بود از ایالات متحده گریخت و به روسیه پناهنده شد.

اسنودن در این مصاحبه رادیویی که قرار است روز دوشنبه از یکی از رادیوهای فرانسه پخش شود گفته که "علاقه‌مند به ملاقات" با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است تا او شرایطی برای زندگی‌اش در فرانسه را مهیا نماید.

خبرگزاری رویترز نوشته که مشخص نیست این مصاحبه چه زمانی و در کجا ضبط شده باشد.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۳ ادوارد اسنودن را به جاسوسی و سرقت اسناد محرمانه متهم کرده و خواهان استرداد و محاکمه او شده بود.

درز اطلاعاتی ادوارد اسنودن که در چند دهه گذشته کم سابقه بوده است، باعث شد که دولت آقای اوباما تصمیم بگیرد در نحوه جمع آوری سوابق مکالمات تلفنی شهروندان تغییراتی ایجاد کند.

فعالان لیبرال در آمریکا ادوارد اسنودن را قهرمان می‌دانند زیرا او برنامه‌هایی را برملا کرد که به باور این فعالان، حقوق اساسی مندرج در قانون اساسی ایالات متحده را نقض می‌کند.

آقای اسنودن با اتهاماتی نظیر جاسوسی و خیانت در آمریکا مواجه است که می تواند به ۳۰ سال حبس منجر شود.

اسنودن اتهامات وارده به خود را بارها رد کرده و در گذشته نیز گفته بود که تمایل دارد روزی روسیه را ترک کند.
منبع : BBC - Reuters
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.