ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

انتشار خبر انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر در ایران!

انتشار خبر انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر در ایران!خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی و افراد مطلع در دولت آمریکا از انفجار یک سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر در ایران خبر داده است.

تصاویر ماهواره ای منتشر شده به وسیله شرکت آمریکایی پلنت لبز که گفته می شود به یک مرکز فضایی ایران تعلق دارد، نشان دهنده یک ستون دود سیاه بر آمده از محلی شبیه به سکوی پرتاب است.

همزمان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به گزارش های منتشر شده می گوید ماهواره ناهید-۱ که قرار بود در مدار قرار بگیرد، سالم است و هنوز در آزمایشگاه است.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام ایرانی که نامش را منتشر نکرده، گزارش ها درباره انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهواره بر در "مرکز فضایی امام خمینی" در سمنان را تایید کرده بود.

بر این اساس، این مقام ایرانی بدون ارائه اطلاعات بیشتر علت انفجار را "پاره ای از مشکلات فنی" عنوان کرده است و گفته "مهندسان جوان ایرانی برای برطرف کردن مشکل تلاش می کنند."انتشار خبر انفجار در سکوی پرتاب موشک ماهواره‌بر در ایران!
رویترز همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی بدون ارائه جزییات، "شکست در عملیات پرتاب موشک ماهواره بر" به وسیله ایران را تایید کرده است.

اما آقای آذری جهرمی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار ناموفق بوده. ناهید۱ حالش خوبه، الان هم در آزمایشگاه مستقره. خبرنگاران هم میتونن بیان بازدیدش.

آذری جهرمی ماه گذشته از پایان آزمایش های انجام شده بر ماهواره ناهید-۱ خبر داده بود.

به گفته آقای آذری جهرمی "ایرادهای دو پرتاب قبلی" رفع شده تا این ماهواره با موفقیت در مدار قرار بگیرد.

ایران در دی ماه سال گذشته نیز اقدام به پرتاب ماهواره ای به نام پیام کرد که به گفته آقای آذری جهرمی به علت مشکلات فنی در مدار قرار نگرفت.

آمریکا مخالف پرتاب موشک های ماهواره بر به وسیله ایران است و این کار را پوششی برای توسعه موشک های بالستیک قاره پیمای این کشور عنوان می کند.

ایران در فاصله سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ سه ماهواره به مدار زمین پرتاب کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.