ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راز موفقیت پسر 26 ساله ای که ثروت هنگفت و شهرت جهانی بدست آورد

راز موفقیت پسر 26 ساله ای که ثروت هنگفت و شهرت جهانی بدست آوردفهمیدن این که چطور یک پسر ۱۹ ساله توانست وقت و انرژی برای کار کردن روی "جیم‌شارک" پیدا کند آسان نیست، اما حالا بن فرانسیس ۲۶ ساله صاحب یک شرکت تولید لباس ورزشی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند است.

بسیاری از جوانان کارآفرین در حالی که کار ثابتی دارند، استارت‌آپ‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند، ولی بن در سال ۲۰۱۲ صبح‌ها دانشجوی تمام وقت بود و شب‌ها پیک موتوری.

او می‌گوید: "از خواب بلند می‌شدم و به دانشگاه آستون (در شهر بیرمنگام) می‌رفتم. بعد از ظهر دانشگاه را تمام می‌کردم و از ساعت ۵ تا ۱۰ در "پیتزا هات" کار می‌کردم. جواب ایمیل‌ها (در مورد جیم‌شارک) را در فاصله وقت‌هایی که پیتزا می‌بردم، می‌دادم. بعد می‌رفتم خانه و به کارهای وبسایت و طراحی محصولات جدید می‌رسیدم."

بعد از دو سال که بن چنین برنامه فرساینده‌ای داشت، درآمد سالیانه او از کسب و کارش به رقم چشم‌گیر ۲۵۰ هزار پوند رسید؛ این جا بود که او هم از دانشگاه و هم از دنیای پیتزا خداحافظی کرد تا روی کاسبی جدیدش تمرکز کند.

برگردیم به زمان حال، انتظار می‌رود که امسال گردش مالی سالانه شرکت جیم‌شارک ۱۰۰ میلیون پوند باشد.راز موفقیت پسر 26 ساله ای که ثروت هنگفت و شهرت جهانی بدست آورد
قبل از سال ۲۰۱۲ هم که بن کسب و کار کنونی‌اش را راه انداخت مشخص بود که شوق کارآفرینی در وجود او زبانه می‌کشد.

به عنوان یک نوجوان او وبسایتی داشت که از طریق آن شماره‌های ویژه پلاک اتومبیل می‌فروخت. او که مرتب به باشگاه بدن‌سازی می‌رفت، دو اپلیکیشن بدن‌سازی برای آیفون طراحی کرد که از یکی از آن‌ها ۸۰۰۰ پوند به دست آورد.

ایده جیم‌شارک پس از آن به ذهنش رسید: یک شرکت مرتبط با بدن‌سازی که در ابتدا مکمل‌های غذایی را به صورت آنلاین می‌فرخت.

بن بعدا متوجه شد که با فروختن مکمل غذایی نمی‌تواند سود چندانی به جیب بزند و زمینه کارش را به لباس تغییر داد: "یادم هست هرچه می‌گشتم، نمی‌توانستم لباسی را که می‌خواستم پیدا کنم. این شد که گفتم بگذار خودم تولیدش کنم."
راز موفقیت پسر 26 ساله ای که ثروت هنگفت و شهرت جهانی بدست آورد
با کمک برادر و شماری از دوستان، بن یک چرخ خیاطی و یک ماشین چاپ خرید و شروع به درست کردن لباس‌های بدن‌سازی در گاراژ خانه پدرش کرد.

او گفت: "مادرم بلد بود پرده بدوزد و به من خیاطی یاد داد. یادم هست که حدود ۱۰ سفارش در روز داشتیم و تولید روزانه‌مان هم حداکثر ۱۲ تا ۱۵ دست لباس بود. ولی واقعا از یاد گرفتن کیف می‌کردم."

بن که حالا ۲۶ ساله است، می‌گوید هنگامی که شرکت جیم‌شارک شروع به تولید لباس کرد، نقشه‌ای برای گسترش کسب و کارش نداشت: "بیشتر در این مایه‌ها بودم که این واقعا چیزی است که خودم می‌خواهم بپوشم."

شرکت شروع به تولید پیراهن‌های بدون آستین ورزشی برای نوجوانان باریک اندام کرد، به این دلیل که بازار سرشار از لباس‌های ورزشی برای افرادی بود که از نوجوانی گذشته بودند و هیکل‌های عضلانی داشتند.

بن باید به قیمت لباس‌هایی که می‌خواست بفروشد هم فکر می‌کرد: "مسئله این بود که خود ما حاضر بودیم چقدر برای چنین چیزی پول بدهیم. به طور کامل توافق نکردیم اما تقریبا به این نتیجه رسیدیم که حاضریم ۲۰ پوند بدهیم."
راز موفقیت پسر 26 ساله ای که ثروت هنگفت و شهرت جهانی بدست آورد
شش سال از آن زمان گذشته و جیم‌شارک بیش از یک میلیون و دویست هزار مشتری دارد و ۲۱۵ کارمند در ساختمان مرکزی شرکت او کار می‌کنند.

چگونه شرکت به این سرعت پیشرفت کرد؟ جواب کوتاه این به سوال استفاده هوشمندانه از شبکه‌های اجتماعی است.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، جیم‌شارک تصمیم گرفت که برای افراد پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی، بدن‌سازهای معروف نظیر لکس گریفین و نیکی بلک‌کتر لباس‌های مجانی بفرستد.

شرکت امیدوار بود که این ستاره‌ها حرف‌های مثبتی در مورد محصولات خطاب به فالوئرهایشان در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب بزنند.

این ترفند بیشتر از چیزی که شرکت در خواب می‌دید، جواب داد و فروش خیلی زود سر به فلک زد. هم‌زمان شرکت تلاش کرد تا شبکه‌های اجتماعی خودش هم تا حد امکان جذاب و چشم‌نواز باشد. جیم‌شارک اکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد و یک میلیون و نیم در فیسبوک.

این شرکت اخیرا فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کرده و در سراسر جهان مراسمی را برگزار می‌کند و از هواداران دعوت می‌کند تا با الگوهایشان ملاقات کنند.

یکی دیگر از عوامل ادامه موفقیت شرکت جیم‌شارک، جذب افراد با تجربه برای کمک کردن به بن در اداره شرکت است. استیو هیوئیت که از افراد باسابقه در تولید لباس‌های ورزشی است سال ۲۰۱۵ به کادر مدیران اجرایی شرکت اضافه شد و آوریل پارسال مدیر اجرایی جیم‌شارک شد.

امیلی سادرلند، گزارش‌نویس مجله "دراپرز" می‌گوید استفاده جیم‌شارک از افراد پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی رمز موفقیت‌های این شرکت است.

او گفت: "افراد پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی به فالوئرها یک دلیل می‌دهند که بجای مارک‌های دیگر محصولات جیم‌شارک را بخرند، برای این که آن‌ها حس می‌کنند که رابطه‌ای شخصی با این لباس‌ها دارند."

خانم سادرلند همچنین می‌گوید چون جیم‌شارک فقط شرکتی آنلاین است و به طور مستقیم با مشتریان سر و کار دارد، قادر است خیلی سریع نسبت به تحولات بازار واکنش نشان دهد و ضمن این که دچار قیمت‌های بالای مغازه‌ها نمی‌شود.

برنامه آینده شرکت گسترش فروش در خارج از بریتانیا است. در حال حاضر ۴۰ درصد فروش شرکت در آمریکا است و جیم‌شارک قصد دارد، ۱۱ فروشگاه بین‌المللی آنلاینی را که الان دارد تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵ فروشگاه برساند.

همچنین احتمال دارد که اولین مغازه غیر آنلاین خود را هم افتتاح کند. بن می‌گوید: "من خیلی برای خرید بیرون نمی‌روم اما در فکر راه انداختن یک مکان دائمی هستم. کاملا مطمئن نیستم ولی به نظرم یک جای بزرگ و باحال می‌خواهیم."
منبع : The Sun- bbc - Birmingham Live
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.