ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماده شیر ایرانی، برای جفت‌گیری با کامران راهی ایران شد!

ماده شیر ایرانی، برای جفت‌گیری با کامران راهی ایران شد!به گزارش خبرگزاری ایرنا، کالینی، ماده شیر ایرانی که برای جفت‌گیری با کامران، شیر نر "آسیایی" که به شیر "ایرانی" نیز مشهور است و چندی پیش از بریستول به تهران فرستاده شده بود، راهی ایران شده است. این ماده شیر ۴ سال دارد و نام او کالینی است.

مسئولان امیدوارند او و کامران برای جلوگیری از انقراض نسل شیر ایرانی جفت‌گیری کنند.

خبرگزاری ایرنا روز شنبه (اول ژوئن) ضمن انتشار این خبر نوشت انتقال این شیر با درخواست مقامات باغ‌وحش تهران و دوبلین و هماهنگی با سفارت ایران در ایرلند صورت گرفته است.
کامران

کامران،که یک شیر نر آسیایی است، در "پوشش طرح احیای نسل شیر ایرانی" از باغ وحش بریستول بریتانیا به تهران منتقل شد. این شیر روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ( دوم ماه مه) در باغ وحش ارم در غرب تهران به نمایش گذاشته شد.ماده شیر ایرانی، برای جفت‌گیری با
درباره "کامران" بیشتر بدانید

کامران و برادر دوقلویش کیتان در نهم نوامبر سال ۲۰۱۲ در باغ وحش بریستول متولد شدند. این دو توله شیر آسیایی یک صفحه ویژه در وبسایت باغ وحش بریستول دارند.

براساس گزارشها ار بریستول اواخر ماه گذشته میلادی کیتان به بیماری دچار شد و سلامتی او بسرعت وخیم شد و در نهایت دامپزشکان تصمیم گرفتند به زندگیش پایان دهند.

نام مادر آنها شیوا بود. دوازده روز پس از تولد این دو توله شیر آسیایی، مسئولان باغ وحش مجبور شدند پدر آنها را که یک شیر نر ۱۸ ساله به نام کمال بود به علت بیماری بکشند.

پس از مرگ پدر، در یک اتفاق نادر مسئولان نگهداری باغ وحش و دامپزشکان مجبور به دخالت در کارهای مادر بچه شیرها شدند و حتی مجبور شدند به آنها با بطری شیر دهند.

به نوشته سایت باغ وحش بریستول،‌ کامران و کیتان در هفته پنج کیلوگرم گوشت می‌خورند و این مقدار در وعده های زمانی متفاوت به آنها داده می‌شود تا شبیه به زندگی طبیعی آنها باشد.

در این سایت آمده: "کامران و کیتان عاشق غلت زدن در علف‌های خوشبو هستند،‌ چه ساقه های گل اسطوخودوس باشد و چه عطرهای زنانه."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.