ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دولت ترامپ حمایتش از حیوانات در حال انقراض را کاهش می دهد

دولت ترامپ حمایتش از حیوانات در حال انقراض را کاهش می دهددولت فدرال آمریکا اعلام کرده نحوه اجرای قانون حمایت از گونه‌های درحال انقراض این کشور را تغییر می‌دهد. این قانون از زمان تصویب در ۱۹۷۳ تا کنون توانسته مانع انقراض گونه‌های زیادی از جانواران شود.

مقام‌های دولتی می‌گویند آیین‌نامه تازه تنها مقررات پیرامونی قانون را کاهش می‌دهد اما حامیان محیط زیست می‌گویند این آیین‌نامه عملا قانون فعلی را نابود خواهد کرد. این آیین‌نامه حمایت از گونه‌های در حال انقراض را از حالت تضمین شده خارج می‌کند و "عوامل اقتصادی" را در تعیین اجرای آن دخیل می‌کند.

منتقدان می‌گویند این تغییر انقراض گونه‌های در خطر را تسریع می‌کند.

ده دادستان کل ایالتی در آمریکا گفته‌اند از دولت شکایت خواهند کرد.

قانون حمایت از گونه‌های در حال انقراض توسط ریچارد نیکسون رییس جمهوری سابق آمریکا اجرایی شد و امروز بیش از ۱۶۰۰ گونه گیاهی و جانوری را زیر حمایت خود دارد.

این قانون دلیل نجات حیوانات زیادی چون نهنگ خاکستری، گاو دریایی فلوریدا، کرکس کالیفرنیا و خرس گریزلی از انقراض است.

آیین نامه تازه دولت در این زمینه قرار است ظرف یک ماه اجرایی شود و برای اولین بار عوامل اقتصادی را در حمایت از این گونه‌ها تعیین کننده می‌داند.

براساس بیانیه دولت "در قوانین فعلی، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در زمینه حیات وحش تنها براساس علم و دانش، و بدون درنظرگرفتن تبعات اقتصادی و تبعات احتمالی دیگر گرفته می‌شود."

دیوید برنهارت، وزیر کشور آمریکا که پیشتر از لابی‌گران صنعت نفت بوده، روز دوشنبه با اعلام این تغییر اعلام کرد "تغییر تازه اجازه می‌دهد برخی از بودجه و منابع درجایی که باید، یعنی حفاظت از زمین" هزینه شود.

گری فریز، دستیار مدیریت خدمات حیات وحش و شیلات آمریکا به خبرنگاران گفته هزینه حمایت از حیوانات در اختیار عموم گذاشته خواهد شد و ناقض قوانین کنگره نخواهد بود.

اما منتقدان می‌گویند این تغییر مخرب است و تنها برای باز کردن راه صنایع آمریکایی به زمین‌‌هایی طراحی شده که برای حمایت از حیوانات لازمند.

نواه )نوح) گرینوالد از مرکز تنوع زیست شناختی در بیانیه‌ای گفته است این مقررات "آغاز پایانی برای گونه‌هایی چون پروانه‌های شهریار و گرگینه‌هاست."

درو کاپوتو از گروه عدالت برای زمین گفته از دولت شکایت خواهد کرد: "این تلاش تازه دولت همان دو ویژگی اغلب سیاست‌های دولت ترامپ را داراست. هدیه‌ای به صنایع آمریکاست و درعین حال غیرقانونی است.

برخی منتقدان به گزارش تازه سازمان ملل متحد اشاره کرده‌اند که اعلام کرده بیش از یک میلیون گونه جانوری و گیاهی به دلیل توسعه‌های انسانی و تغییرات آب‌و هوایی در خطر انقراضند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.