ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

هشدار پلیس به شرکت های تجاری : مراقب ایمیل های جعلی باشید

هشدار پلیس به شرکت های تجاری : مراقب ایمیل های جعلی باشیدسرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از ارسال ایمیل‌های جعلی به تجار و کلاهبرداری از آن‌ها خبر داد. سرهنگ حسین رمضانی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: در شگرد مجرمانه ایمیل‌های جعلی عدم توجه به آدرس ایمیل دریافتی و عدم دریافت تأیید ایمیل در پی تماس تلفنی یا ارسال فکس باعث می‌شود تا فرد، قربانی هکر‌ها و مجرمان سایبری شود و به راحتی در دام آن‌ها بیفتد.

وی با اشاره به پرونده ۷۸ هزار یورویی یک شرکت تجاری ایرانی که قربانی ایمیل جعلی شده است، افزود: مسئولان این شرکت با بی توجهی نسبت به ایمیل دریافتی خود مبنی بر تغییر شماره حساب نسبت به واریز وجه نقد به حساب جدید اقدام کردند که مبلغ واریزی به جای آن که به حساب شرکت سوئدی واریز شود، به حساب مجرمان سایبری واریز شده است.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: هر چند در این پرونده مجرمان شناسایی شدند، اما با توجه به اینکه در خارج از مرز‌های ایران این امر اتفاق افتاده است، احقاق حق شاکی زمان‌بر بود و اخذ وجه واریزی قوانین خاص خود را دارد و این موضوع می‌تواند روند کاری این شرکت را با توجه به رقم واریزی به حساب مجرم با مشکل مواجه کند.

وی افزود: شرکت‌های تجاری که در زمینه واردات و صادرات فعال هستند و با شرکت‌های مختلف در سراسر جهان مراودات مالی دارند، باید دقت کنند که ایمیل دریافتی آن‌ها جعلی یا فیک ایمیل نباشد و حتما برای واریز در پی تماس تلفنی و ارسال فکس تأییده دریافت کنند که آیا شماره حساب اعلامی آن‌ها همین شماره حساب است یا خیر.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری با ارسال ایمیل‌های جعلی، گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری با تغییر یک یا چند حرف از ایمیل‌ها و یا نام دامنه اصلی، ایمیل‌های جعلی برای کاربران ارسال می‌کنند و در این ایمیل‌های جعلی مثلا از آن‌ها می‌خواهند که مبلغ را به جای واریز به شماره حساب‌های اصلی شرکت، به حساب مشخص شده در ایمیل جعلی واریز کنند و یا با کلیک بر روی لینک آلوده رمز عبور اکانت را مجدد تغییر دهید.

وی تاکید کرد: تجار حتی در معاملات داخلی در صورتی که ایمیلی برای پرداخت صورت حساب دریافت کردند، حتما از طریق تلفن و فاکس تأیید شماره حساب بگیرند، چرا که امکان ارسال ایمیل‌های جعلی در معاملات داخلی نیز وجود دارد و شماره حساب اعلام شده امکان دارد برای یک کلاهبردار سایبری باشد که این ایمیل را برای آن‌ها ارسال کرده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد هموطنان هم از این دست ایمیل‌ها دریافت کنند، افزود: شهروندان ابتدا بررسی کنند که فرستنده ایمیل کیست، اگر با یک نام فرستنده عجیب و غریبی روبه رو شدند، روی لینک کلیک و ایمیل را باز نکنند، همچنین در یک ایمیل مشکوک به بدافزار یا هر ایمیل ناشناخته دیگری، فایل‌های ضمیمه را باز نکنند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا دریافت کنند، ضمن آن که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.