ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

چطور اسمارت واچ خود را به گوشی وصل کنیم؟

چطور اسمارت واچ خود را به گوشی وصل کنیم؟اسمارت واچ‌ ها مکمل گوشی های هوشمند هستند که به کمک آن‌ها می‌توان بدون نیاز به خارج کردن گوشی فعالیت‌های مختلفی انجام داد. هرکدام از ساعت های هوشمند تولیدشده یک اپ رایگان در اختیار کاربران قرار داده‌اند تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی به گوشی هوشمند خود متصل شوند. در این مطلب، علاوه بر توضیح یک روش عمومی برای اتصال ساعت با گوشی هوشمند، نرم‌افزارهای مخصوص ساعت‌های هوشمند برای اتصال به گوشی را معرفی می‌کنیم.

اتصال اسمارت واچ با گوشی از طریق بلوتوث

مهم نیست که گوشی شما از چه برندی باشد، شما می‌توانید از طریق اتصال به شبکه بلوتوث اسمارت واچ خود را به آن متصل کنید. البته باید بگوییم که در این نوع اتصال، تمام قابلیت‌های اسمارت واچ قابل‌استفاده نیستند و برای استفاده حداکثری از امکانات آن باید از طریق اپ مخصوص اقدام کنید.

برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:
  • 1. از طریق منوی Wireless and Networks در گوشی هوشمند به بخش بلوتوث رفته و آن را فعال کنید.
  • 2. در همان صفحه، گزینه Make device discoverable را انتخاب کنید تا گوشی شما برای دستگاه‌های دیگر قابل رویت شود.
  • 3. بر روی دکمه power اسمارت واچ خود بزنید تا روشن شود و شما را به صفحه اتصال هدایت کند.
  • 4. در گوشی خود گزینه Search for Bluetooth devices را انتخاب کرده و نام ساعت هوشمند خود را انتخاب کنید.
  • 5. اکنون یک کد عددی بر روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود، مطمئن شوید که کد موردنظر با کد درج‌شده روی ساعت یکسان است. سپس، گزینه pair را انتخاب کنید تا دستگاه‌ها متصل شوند.

اتصال ساعت هوشمند SpeedUp به گوشی

اگر اسمارت واچ شما از نوع SpeedUp است، برای اتصال آن به گوشی خود باید در مرحله اول اپ مخصوص آن به‌نام SpeedUp SmartWatch را دانلود کنید.

پس از نصب نرم‌افزار، بلوتوث گوشی خود را فعال کرده و گزینه Make device discoverable را بزنید. بلوتوث ساعت هوشمند خود را روشن کنید. اکنون، اپلیکیشن اسپیدآپ را بازکرده و گزینه Search Smart watch را بزنید. پس از پایان جستجو، نام ساعت هوشمند را انتخاب کنید و گزینه Bond را بزنید.

بعد از اتصال، پیامی بر روی ساعت هوشمند نمایش داده می‌شود که باید آن را تایید کرده و گزینه "Pair" را انتخاب کنید. سپس گوشی، از شما برای ارسال اعلان (Notification) از ساعت اجازه می‌خواهد که شما با قبول کردن آن، فرآیند اتصال را تکمیل می‌کنید.
اتصال ساعت هوشمند SpeedUp به گوشی

اتصال ساعت هوشمند سونی به گوشی

برای کار با اسمارت واچ سونی لازم است که نرم‌افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی Smartwatch connect را نصب کنید. این اپ که آیکون آن شبیه به یک گوشی با حرف s انگلیسی است را می‌توان در گوگل‌پلی به‌صورت رایگان دریافت کرد.

برای اتصال اسمارت واچ به گوشی هوشمند در برند سونی خود لازم است همان مراحل قبل که اشاره کردیم را طی کنید. پس از پیشروی این مراحل و انتخاب گزینه pair، بر روی صفحه، علامتی شبیه به ساعت هوشند ایجاد می‌شود. در زیر آن گزینه‎های متنوعی وجود دارد. یکی از آن‌ها گزینه Enable است که گوشی و ساعت هوشمند را همگام‌سازی می‌کند.

اتصال ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی

برای اتصال ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی خود می‌توانید از دو اپلیکیشن متفاوت استفاده کنید. برای گزینه اول، Galaxy Wearable را داریم که آیکون آن یک نماد نارنجی‌رنگ با کلمه wear است. پس از نصب این برنامه بر روی Journey یا Get Started ضربه بزنید، مدل ساعت خود را از لیستی که ارائه می‌دهد انتخاب کرده و با دسترسی‌های خواسته‌شده موافقت کنید.

اگر گوشی موبایل شما از برند سامسونگ نباشد، این نرم‌افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی، از شما می‌خواهد که یک برنامه اضافی مانند Gear Plugin و Samsung Accessory Service را نصب کنید. با دنبال کردن دستورالعمل‌های گفته‌شده بر روی صفحه می‌توانید فرآیند اتصال را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که هر مدل گوشی از برنامه Galaxy Wearable پشتیبانی نمی‌کند.

گزینه دوم برنامه WearOS است که از سیستم‌عامل گوگل پشتیبانی می‌کند. برای اینکه مطمئن شوید این برنامه قابل‌اجرا است، حتما بسته‌بندی اسمارت واچ را بررسی کنید. Set it up یا Start Setup را انتخاب کنید، شرایط موجود در گوشی خود را مرور کرده و روی Agree ضربه بزنید.

در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که آیا تمایل دارید اطلاعات شما با گوگل به اشتراک بگذارید یا خیر. پس از انتخاب یک گزینه، این برنامه ساعت هوشمند شما را اسکن می‌کند. نام ساعت خود را انتخاب کنید، تاییدیه‌ها را انجام دهید و پس از مطابقت دادن کدهای نمایش داده‌شده، بر روی جفت سازی ضربه بزنید.
اتصال ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی

کلام آخر

با توجه به نکاتی که در این مطلب گفتیم، برای اتصال گوشی به اسمارت واچ بهتر است که از نرم‌افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی استفاده کنید. درصورتی‌که در مورد هریک از روش‌های گفته‌شده سوالی دارید،‌ حتما با ما به اشتراک بگذارید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.