ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گوشی موبایل اپل آیفون 13 چه ویژگی هایی دارد؟

گوشی موبایل اپل آیفون 13 چه ویژگی هایی دارد؟از معرفی آیفون 12 و نسخه های مختلف آن مدت زیادی نمی گذرد و حالا بازار موبایل در انتظار رونمایی رسمی اپل آیفون 13 می باشد. همچنین در مورد ویژگی های این گوشی گمانه زنی‌های زیادی منتشر شده است مانند استفاده از نمایشگرهای کم مصرف LTPO، حذف کابل های لایتنینگ، قابلیت تشخیص چهره (فیس‌آیدی) با امکان باز کردن قفل گوشی حتی با وجود ماسک روی چهره‌ی افراد و ...

اما جالب‌ترین ویژگی در مورد آیفون سیزده جدید احتمالِ امکان اتصال آن به اینترنت ماهواره‌ای است. البته برخی این مورد را رد کرده‌اند و بخشی از تحلیلگران هم آن‌را تنها در مواقع خطر امکان‌پذیر دانسته‌اند.
آیفون
البته منظور از اینترنت ماهواره‌ای امکان اتصال به ماهواره‌های زیر مدار دو هزار کیلومتر است، چرا که هم‌اکنون موبایل‌های ماهواره‌ای برای اتصال به ماهواره‌های بسیار دورتر از مدار دو هزار کیلومتری از زمین وجود دارد اما سرعت آن‌ها پایین، خدمات آن‌ها گران و تأخیر آن‌ها زیاد است و برای اتصال هم به موبایل‌هایی خاص با اندازۀ بزرگ و آنتن بلند نیاز است.

اما اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک در مدار پانصد کیلومتری قرار دارند و سرعت آن از بسیاری از اینترنت‌های موجود زمینی بیشتر است. البته برای دریافت امواج آن به مودم و آنتن خاصی نیاز است، اما اگر روزی تلفن همراهی بدون تجهیزات خاص بتواند با پرداخت اشتراک به این ماهواره‌ها وصل شود، دنیای ارتباطات یک قدم بزرگ به جلو خواهد رفت.

یکی از دلایلی که امکان اتصال به اینترنت ماهواره‌ای را در آیفون ۱۳ پررنگ کرده استفاده از چیپ سفارشی کوالکام X60 است که ارتباطات ماهواره‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. با این حال برخی می‌گویند استفاده از آن برای تقویت اینترنت فایو جی است و برخی دیگر می‌گویند برای ارتباط با اینترنت ماهواره‌ای تنها در شرایط خاص و خطرناک است.

دربارۀ آیفون جدید چندین خبر دیگر هم منتشر شده از جمله پوششِ آن که اثر انگشت روی آن نمی‌ماند، یا استفاده از میکروفن‌های جدید و افزایش قدرتِ عکاسی در شب، اما هیچ‌کدام از این موارد را مانند امکان اتصال به اینترنت ماهواره‌ای نمی‌توان انقلابی توصیف کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.