ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه گوشی گلکسی S21 FE با A54 (گوشی A54 بهتر است یا گلکسی S21 FE؟)

مقایسه گوشی گلکسی S21 FE با A54 (گوشی A54 بهتر است یا گلکسی S21 FE؟)گوشی‌های گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت و گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، جزو ده گوشی پرفروش بازار موبایل ایران هستند که قیمت‌ تقریباً مشابهی با هم دارند

این دو گوشی، از بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازه مدل‌های زیر ۲۰ میلیون هستند. مقایسه گلکسی S21 FE و A54 در بخش پردازنده برتری کامل را از آن S21 FE می کند و همینطور در بخش دوربین نیز، می‌توانید با خیال راحت گلکسی اس21 اف ایی را انتخاب کنید. آنطرف A54 باتری بهتری دارد و اگر خط‌کش بگذاریم، باید دست آن را به‌عنوان برنده آیتم نمایشگر بالا ببریم.

صفحه نمایش S21 FE بهتر است یا A54؟

گلکسی S21 FE و گلکسی A54 رقابت برابری در بخش نمایشگر دارند. اولی با نمایشگر داینامیک AMOLED روانه بازار شده و سامسونگ در طراحی دومی از نمایشگر سوپر AMOLED استفاده کرده است. جزئیات و کیفیت هر دو نمایشگر قابل قبول است و ترکیب رنگ مناسبی در صفحه‌نمایش آن‌ها دیده می‌شود، اما موقع مقایسه گلکسی S21 FE و گلکسی A54 باید بدانیم که دوتا تفاوت جزیی در نمایشگر‌های آن‌ها وجود دارد.

گلکسی A54 به نمایشگری با رفرش‌ریت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز مجهز و این عدد به‌صورت خودکار و بسته به شرایط و نور محیط سوییچ می‌شود، اما همین قابلیت در گلکسی S21 FE به‌شکل دستی تنظیم می‌شود. دومین برتری گلکسی A54 در آیتم نمایشگر این است که برخلاف گلکسی S21 FE روشنایی آن تا هزار نیت افزایش پیدا می‌کند.

بررسی طراحی گوشی S21 FE و A54

گلکسی S21 FE و گلکسی A54 از نظر زبان طراحی انگار به دو نسل متفاوت تعلق دارند. گلکسی A54 جزو جدید‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ است که خیلی‌ها آن را از نظر طراحی درحدواندازه پرچمداران سامسونگ می‌دانند و گلکسی S21 FE تقریبا از زمستان ۱۴۰۰ در بازار حضور دارد. در طراحی گلکسی A54 خبری از جزیره دوربین و برآمدگی مخصوص دوربین اصلی نیست و بدنه آن به شکل تخت و خمیده درآمده است. آنطرف گلکسی S21 FE شکل‌وشمایلی مشابه پرچمداران نسل قبلی سامسونگ مثل گلکسی S۲۲ دارد و با فریم و پنل پلاستیکی ساخته شده است. پنل شیشه‌ای گلکسی A54 جزو جذابیت‌های آن است و بخشی از سنگینی‌آن زیر سر همین پنل شیشه‌ای است. از نظر وزن و ابعاد باید بگوییم، گلکسی A54 حدود ۱۵ گرم سنگین‌تر و ابعاد آن هم کمی بزرگتر است.

دوربین S21 FE بهتر است یا A54؟

مقایسه گلکسی S21 FE و A54 با برتری میلیمتری S21 FE در بخش دوربین به‌پایان می‌رسد. اولی با حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسل راهی بازار شده و سامسونگ برای گلکسی A54 از حسگر اصلی ۵۰ مگایپیکسل استفاده کرده است. عدد‌هایی که در ظاهر گول‌زننده هستند و ممکن است پیش خودمان حکم به برتری میان‌رده سامسونگ بدهیم. اما با اینکه گلکسی A54 بین میان‌رده‌های بازار در بخش دوربین حرف اول را می‌زند، جلو گلکسی S21 FE تسلیم است و باید این یکی را برنده دوئل دوربین‌ها بدانیم. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی به همراه لرزشگیر اپتیکال، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و حسگر هشت مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال، ترکیب خوبی برای گلکسی S21 FE هستند و آنطرف کنار حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر‌های ۱۲ و پنج مگاپیکسل اولتراواید و ماکرو دیده می‌شوند.

پردازنده کدام گوشی بهتر است؟ S21 FE یا A54

گلکسی A54 درمقایسه با S21 FE بزرگترین شکست را در آیتم پردازنده متحمل می‌شود. جایی که به یک تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ مجهز شده و آنطرف گلکسی S21 FE با تراشه اصلی پنج نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰ راهی بازار شده است. همین تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ علاوه‌بر اینکه باعث می‌شود در بخش پردازنده کفه ترازو به سمت S21 FE سنگینی کند، در اجرای بازی‌های سنگین کمک‌حال گوشی است و باعث می‌شود امتیاز این آیتم را بدون هیچ حرف وحدیثی به حساب S21 FE واریز کنیم. البته نسخه موجود از گلکسی S21 FE در ایران با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ کار می‌کند و نسخه دیگری از گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ وجود دارد که اولا در ایران پیدا نمی‌شود و دوما تاحدودی از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ عملکر بهتری دارد.

مقایسه باتری S21 FE با A54

گلکسی A54 نسبت به S21 FE باتری بهتری دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت گلکسی A54 می‌تواند در استفاده‌های معمولی یک روز و نیم شارژدهی داشته باشد، اما آنطرف سامسونگ برای گلکسی S21 FE از باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که نهایتا یک روز می‌تواند جوابگو باشد. البته خریداران گلکسی A54 باید بدانند که برعکس S21 FE خبری از آداپتور شارژر در جعبه نیست و پولی هم باید برای خرید آداپتور کنار بگذارند.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE و سامسونگ گلکسی A54 را از کجا بخریم؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

اس21 اف ایی در بازار موبایل ایران، لقب قاتل گوشی‌های پرچمدار را یدک می‌کشد‌ و اساسا هدف شرکت کره‌ای سامسونگ از طراحی گوشی‌های نسخه FE یا همان گوشی‌های نسخه طرفداری این است که با هزینه کمتری بتوانیم به گوشی‌های سری پرچمدار دسترسی داشته باشیم. مهمترین قابلیت گلکسی S21 FE را باید دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسل بدانیم که آن را به یک گوشی بی‌رقیب در بازه مدل‌های حدوداً ۲۰ میلیونی تبدیل می‌کند. کنار حسگر اصلی، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید و هشت مگاپیکسل تله‌فوتو قرار دارند و خبری از دوربین تشخیص عمق در گوشی گلکسی S21 FE نیست. قابلیت فیلمبرداری ۴K و دور... ادامه
مزایا :
  • بدنه مقاوم در برار آب و ضربه خفیف دارد
  • فریم از جنس آلومینیوم
  • پشتیبانی از ۵G
  • رضایت خرید بالا
  • هشت گیگابایت رم
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل گلکسی A54، یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شرکت سامسونگ در بازار موبایل می باشد. پنل Super AMOLED در کنار صفحه ۶.۴ اینچی گلکسی ای54، تجربه خوبی برای دیدن ویدئوها و بازی‌ها ارائه می دهد. این گوشی مجهز به سه دوربین عقب با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل (اصلی)، 12 مگاپیکسل (عریض) و 5 مگاپیکسل (ماکرو) است و دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی می‌باشد. قلب تپنده گلکسی ای54 نیز پردازنده Exynos ۱۳۸۰ (۵ nm) با جی پی یو Mali-G۶۸ MP۵ GPU و رم هشت گیگابایت است که برای استفاده روزانه، بازی‌ها و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی مناسب است. باتری لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپ... ادامه
مزایا :
  • صفحه نمایش Super AMOLED
  • پشتیبانی از ۵G
  • مقاوم در برابر آب
  • کیفیت ساخت خوب
  • سخت افزار خوب
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

جدول مقایسه مشخصات گلکسی اس21 با گلکسی ای54

آیتم‌ها گلکسی A54 گلکسی S21 FE
وزن 202 گرم 177 گرم
ابعاد 158.2 در 76.6 در 8.2 میلیمتر 155.7 در 74.5 در 7.9 میلیمتر
نوع نمایشگر سوپر AMOLED داینامیک AMOLED
سایز نمایشگر 6.4 اینچ 6.4 اینچ
پردازنده اگزینوس 1380 اگزینوس 2100
دوربین عکاسی 50 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت چهار هزار و 500 میلی‌آمپرساعت
قیمت گوشی ارزانتر حدود 700 هزار تومان گرانتر
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.