ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اولین گوشی چهار دوربینه جهان / سامسونگ گلکسی A9 چه ویژگی هایی دارد؟

اولین گوشی چهار دوربینه جهان / سامسونگ گلکسی A9 چه ویژگی هایی دارد؟اولین گوشی چهار دوربینه جهان بر خلاف تصور نه یک گوشی پرچمدار، بلکه یک گوشی میان‌رده است: «سامسونگ گلکسی ای ۹».

در پشت سامسونگ گلکسی «ای ۹» از چهار دوربین با سنسور و لنزهای گوناگون برای موارد مختلف استفاده شده است. سنسور اصلی رزولوشنی برابر با ۲۴ مگاپیکسل دارد و از لنزی با دیافراگم ۱.۷ و قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند. در دوربین دوم سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم ۲.۴، فوکوس خودکار و قابلیت زوم اپتیکال دو برابری کار گذاشته شده است. در دوربین سوم از سنسوری با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ دید عریض ۱۲۰ درجه و دیافراگم ۲.۴ استفاده شده است و در دوربین چهارم که برای تشخیص عمق کارایی دارد از سنسور پنج مگاپیکسلی با لنزی با ۲.۲ بهره گرفته شده است.

اما این تعداد بالای دوربین چگونه استفاده شده، آن‌هم در حالی که گوگل پیکسل سه تنها با یک دوربین همه این کارایی‌ها را دارد؟

در اصل اگر سخت افزار این گوشی قوی بود و نرم‌افزار آن هم می‌توانست از هوش مصنوعی استفاده مناسبی انجام دهد نیاز به این همه دوربین نبود. اما سامسونگ ضعیف بودن یک گوشی میان رده در سخت افزار را برای عکاسی با تعداد بیشتر دوربین‌ها جبران کرده است. از طرفی این تعداد بالای دوربین در پشت گوشی هم می‌تواند شگرد تبلیغاتی بهتری برای جذب مشتریان بیشتر توسط این شرکت کره‌ای باشد.

نرم‌افزار این گوشی در دوربین، بسیاری شبیه نرم‌افزار دوربین گلکسی نوت ۹ است و برای تشخیص سوژه و تنظیم پارامترهای عکاسی بر اساس سوژه، از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. برای ثبت تصاویر سلفی هم این محصول به یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با لنز ۲.۰ تجهیز شده است.

در میان این چهار دوربین شاید داشتن دوربین سنجش عمق میدان بیش از حد به‌نظر برسد. این دوربین هیچ عکسی نمی گیرد و فقط در عکاسی در حالت پرتره، سوژه را تشخیص می‌دهد و از پس‌زمینه مجزا می‌کند. چنین خصوصیتی را برخی گوشی‌ها مثل پیکسل‌های گوگل تنها با یک دوربین انجام می‌دهند ولی به‌دلیل قدرت پردازشی کم در این تلفن همراه، شرکت سامسونگ از چنین ترفندی استفاده کرده است.
آلبوم عکس
SAMSUNG GALAXY A9 :
تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی A9 جدید #8
تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی A9 جدید #7
تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی A9 جدید #6
تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی A9 جدید #5
تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی A9 جدید #4
تصاویر گوشی سامسونگ گلکسی A9 جدید #3
ادامه
این گوشی از نمایشگری ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۲۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. برای پردازنده هم این گوشی از پردازنده‌ هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۰ بهره می‌گیرد که نسبت به ارزان ترین گوشی‌های آیفون هم پرازنده ضعیف‌تری دارد. حتی آخرین سری گوشی‌های آیفون اس‌ئی از این گوشی پردازنده‌های قوی‌تری دارند. البته رم این گوشی شش تا هشت گیگابایت است که از تمامی گوشی‌های آیفون بیشتر است. هم اکنون قوی‌ترین گوشی‌های آیفون تنها چهار گیگا بایت رم دارند.

این گوشی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و می‌توان از کارت حافظه «میکرو اس‌دی» تا تا ۵۱۲ گیگابایت در آن استفاده کرد. باتری این گوشی ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و نشان می‌دهد همچنان سامسونگ از ترس آتش‌گرفتن موبایل‌هایش در زمینه افزایش قدرت باتری بسیار محافظه‌کار عمل می‌کند.

گوشی گلکسی «ای ۹» در مدل پایه با قیمت ۵۹۹ یورو در اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان)، در سه رنگ آبی، مشکی و صورتی در اروپا وارد بازار خواهد شد؛ قیمتی که البته برای یک گوشی میان‌رده بالا به‌نظر می‌رسد؛ با این قیمت می‌توان برخی از پرچمداران اندرویدی بازار که از پردازنده قوی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند را خرید. این در حالی است که پردازنده این گوشی از نوع اسنپدراگون ۶۶۰ است که چندان قوی نیست و احتمالا در اپلیکیشن‌هایی که نیاز به پردازش بیشتراطلاعات دارند کند عمل خواهد کرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.