ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

چگونه از خراب شدن گوشی آب خورده (خیس) جلوگیری کنیم؟

چگونه از خراب شدن گوشی آب خورده (خیس) جلوگیری کنیم؟این اتفاق ممکن است برای هر فردی رخ دهد! گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند شما به طور ناگهانی در آب غوطه ور شده و در معرض خراب شدن قرار می‌گیرد. در این شرایط روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از خراب شدن گوشی آب خورده خود جلوگیری کنید.

تماس دستگاه‌های هوشمند موبایلی با آب و در شرایط بدتر غوطه ور شدن این محصولات در آب یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که می‌تواند منجر به خرابی دستگاه شود. با نفوذ آب به داخل قطعات الکترونیکی دستگاه به راحتی اتصال کوتاه ایجاد شده و قطعات آن دچار سوختگی می‌شوند. شما حتی نباید به استاندارهای ضد آبی که برای دستگاه‌های هوشمند تعیین می‌شود هم به طور کاملا اعتماد کنید. به عنوان مثال اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را از استاندارد ضد آب IP67 بهره‌مند ساخته که به موجب آن دستگاه باید تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام داشته باشد. اما در سمت مقابل خود اپل اشاره کرده که خرابی‌های ناشی از آب خوردگی تحت گارانتی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیستند! بنابراین کاملا مشخص است که حتی اپل هم می‌داند که ریسک خرابی دستگاه به موجب آب خوردگی تا چه اندازه بالا و غیر قابل جلوگیری است!

چگونه از خراب شدن یک گوشی آب خورده جلوگیری کنیم؟

در اولین قدم هرچه سریع‌تر دستگاه را از درون آب بیرون آورید. اگر دستگاه به داخلی دستشویی سقوط کرده یا باید هر چه سریع‌تر آن را بیرون کشیده و یا با دستگاه خود خداحافظی کنید. بنابراین سریع باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگاه هوشمندتان را از آب خارج کنید. پس از خارج کردن دستگاه سریعا به صفحه نمایش آن نگاه کنید. اگر دستگاهتان روشن است، سریعا آن را خاموش کنید. اگر باتری دستگاهتان قابل جداسازی بود، با جدا کردن باتری نسبت به خاموش کردن دستگاه اقدام کنید. اگر باتری دستگاه جداشدنی نیست از دکمه پاور (Power) برای انجام این عمل استفاده کنید.

پس از خاموش کردن سریعا با یک پارچه تمیز بدنه آن را خشک کنید و تا حد امکان آب‌های خارجی در تماس با آن را خشک کنید. دقت کنید که این عمل را با سرعت بسیار بالایی انجام دهید و از دست دادن زمان در این شرایط ریسک خراب شدن دستگاه را بیشتر می‌کند. پس از خشک کردن آب‌های خارجی، سریعا قطعات جانبی همچون سیم کارت و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را از دستگاه خارج کنید. اگر به داخلی این بخش‌ها آب نفوذ کرده سعی کنید که آن را تمیز کنید.

اگر ساختار دستگاهتان به گونه‌ای است که می‌توانید به اجزای داخلی آن دسترسی داشته باشید، پس از خشک کردن بخش‌های بیرونی دستگاه به بررسی بخش‌های داخلی آن بپردازید. اگر آبی در این بخش‌ها مشاهده نکردید می‌توانید امید بیشتری در مورد عدم خرابی دستگاهتان داشته باشید. دقت کنید که به هیچ وجه برای باز کردن اجزای داخلی دستگاه به زور متوسل نشوید و اگر ابزار یا تجربه مناسب به منظور انجام این عمل را ندارید از انجام آن صرف نظر کنید. اگر دستگاه خود را باز کردید و اجزای آن نمناک به نظر می‌رسیدند با استفاده از یک پارچه کاملا تمیز و جذب کننده آب (مثل پارچه نخی)، آب موجود را از سطح دستگاه پاک کرده و سپس با استفاده از باد سرد سشوار آن را خشک کنید. دقت کنید که هیچ وقت از باد گرم یا هر دستگاه تولید کننده گرمای دیگری به منظور خشک کردن آب از بدنه دستگاه خود استفاده نکنید. استفاده از نور خورشید به منظور خشک کردن دستگاه در برخی از شرایط کارایی داشته است.

حال نوبت به آن رسیده تا اصلی‌ترین بخش موجود را امتحان کنید. حتما می‌دانید که برنج خاصیت فوق‌العاده‌ای در جذب آب دارد.
کیسه‌ای از برنج
دستگاه خیش شده خود را در کیسه‌ای از برنج قرار دهید و اجازه دهید که در آن باقی بماند. اگر شدت آب خوردگی دستگاهتان زیاد است، اجازه دهید تا دستگاه برای مدت زمان 24 الی 48 ساعت در کیسه برنج باقی بماند. اگر شدت آب خوردگی دستگاه کم بود، می‌توانید پس از گذشت 4 الی 8 ساعت آن را از کیسه برنج خارج کنید.

اگر به برنج دسترسی نداشته و بنا به هر دلیلی به بسته‌های اختصاصی ژل سیلیکا دسترسی دارید هم می‌توانید با استفاده از این بسته‌ها نسبت به خشک کردن نم و رطوبت داخلی قطعات سخت افزاری دستگاه خود اقدام کنید. پس از مدت زمان یاد شده دستگاه خود را از داخل برنج یا مجاورت بسته‌های ژل سیلیکا خارج کرده و با احتیاط نسبت به روشن کردن آن اقدام کنید. در این شرایط احتمالا دستگاهتان روشن خواهد شد. دقت داشته باشید که انجام مراحل یاد شده به هیچ عنوان عدم خرابی دستگاهتان را تضمین نمی‌کنند اما با این حال امتحان کردن آن‌ها بهتر از ناامید شدن است.

چگونه از خراب شدن گوشی آب خورده جلوگیری کنیم؟بنابراین اگر طی یک سهل انگاری دستگاه هوشمندتان با آب تماس پیدا کرد و یا در آب غوطه ور شدن مراحل و وارد فوق را برای جلوگیری از خراب شدن آن انجام دهید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه مواردی که در بخش زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم را انجام ندهید:

ناامید نشود و سریعا دست به کار شوید: هیچ گاه ناامید نباشید و در صورت غوطه ور شدن دستگاه در آب هرچه سریع‌تر آن را از آب خارج کرده و مراحل یاد شده را انجام دهید.

به هیچ وجه از دستگاه استفاده نکنید. این موضوع منجر به ایجاد ارتباط داخلی مابین قطعات شده و احتمال بروز صدمات ناشی از وجود آب را افزایش می‌دهد
دستگاه خود را در خشک کن قرار ندهید.

دستگاه را با باد گرم سشوار خشک نکنید.

از فریزر به منظور یخ زدن آب موجود در دستگاه استفاده نکنید! برخی از افراد بنا به دلایل نامعلومی تصور دارند که اگر دستگاه را پس از خیس شدن در فریزر قرار دهند مشکل آن برطرف می‌شود!

امیدوار هستیم که با انجام مراحل فوق و توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره شد بتوانید از خراب شدن گوشی یا هر دستگاه هوشمند آب خورده دیگر جلوگیری به عمل آورید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

منبع : mobilekomak.com + pcadvisor
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.