ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه شاهین با جک جی ۴ (کدام خودرو بهتر است؟)

مقایسه شاهین با جک جی ۴ (کدام خودرو بهتر است؟)شاهین یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای تولید ایران است و اگر خودروهایی مثل کوییک و تیبا را کنار بگذاریم این خودرو ارزانترین سدان بازار ایران است که هم اکنون نیز تولید می شود. در آن سمت نیز جک جی ۴ یکی از گران‌ترین محصولات داخلی است که در بازار ایران حضور نسبتاً کم رنگی دارد. قیمت شاهین و جک جی 4 در نمایندگی دقیقا ۳۶۰ میلیون تومان تفاوت دارد و در آخرین روز‌های اردیبهشت امسال همین اختلاف قیمت را در خریدوفروش‌های بازار آزاد شاهد هستیم. الان که اولین قدم‌های مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه برداشته شده، کرمان‌موتور آماده عرضه سه محصول از جمله جک جی 4 است و آن طرف سایپا به‌عنوان تنها خودروساز داخلی، در این مرحله تقریبا با همه محصولاتش مثل شاهین و کوییک و اطلس پا به میدان گذاشته است.

مقایسه شاهین با جک از نظر موتوری و مشخصات فنی

شاهین و جک جی 4 با موتور‌های ۱.۵ لیتری راهی بازار شدند. پیشرانه M۱۵ توربو در شاهین می‌تواند نهایتا ۱۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند و ۱۷۸ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد. آن طرف قضیه حداکثر گشتاور خروجی و قدرت موتور جک جی 4 به‌ترتیب ۱۴۶ نیو‌تن‌متر و ۱۰۳ اسب‌بخار است. گیربکس CVT جک جی 4 درمقابل گیربکس دستی پنج‌دنده مهمترین جذابیت جک جی 4 نسبت به شاهین سایپا است و همین جعبه‌دنده در کاهش مصرف سوخت بیشتر خودنمایی می‌کند. طوری که مصرف سوخت ترکیبی جک جی 4 به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر است و شاهین ۷.۲ لیتر مصرف می‌کند و به‌قول معروف جک جی 4 اشتهای کمتری در مصرف سوخت دارد. درعرض ۱۱ ثانیه سرعت جک جی 4 از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و این زمان برای شاهین در بهترین حالت حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعتی که راننده شاهین می‌تواند تجربه کند ۱۹۰ کیلومتر برساعت است و این عدد برای جک جی 4 حدود ۱۸۰ کیلومتر برساعت تخمین زده می‌شود.

ظاهر کدام خودرو بهتر است؟ کدام ماشین آپشن بیشتری دارد؟

شاهین و جک جی 4 در دسته خودرو‌های سدان قرار می‌گیرد. طول هر دو خودرو چیزی نزدیک چهار متر و ۴۰ سانتی متر و عرض آن‌ها تقریبا یک متر ۷۰ سانتی متر است که البته وزن شاهین تقریبا ۱۶۰ کیلو بیشتر است. درمقایسه آپشن‌های شاهین و جک جی 4 می‌توانیم مانیتور هفت اینچی، سقف سانروف و استارت دکمه‌ای را برتری آن نسبت به جک جی 4 بدانیم. درکنار این امکانات، سنسور عقب و دوربین عقب را هم باید جزو سایر آپشن‌های شاهین بدانیم، اما آن طرف کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب و تنظیم دستی ارتفاع فرمان مهمترین آپشن‌های جک جی 4 کرمان‌موتور به‌حساب می‌آیند. کرمان‌موتور چیز‌هایی مثل چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، شش‌تا بلندگو و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان را هم جزو آپشن‌های جک جی 4 می‌داند.

جدول مشخصات فنی شاهین و جک جی4

مشخصات فنی شاهین جک جی 4
حجم موتور 1.5 لیتر 1.5 لیتر
حداکثر گشتاور خروجی 178 نیو‌تن‌متر 146 نیو‌تن‌متر
حداکثر قدرت 110 اسب‌بخار 103 اسب‌بخار
گیربکس پنج‌دنده دستی CVT
شتاب 13.2 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر 180 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.2 6.2
باک 47 لیتر 45 لیتر
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.