ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

سایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایا

سایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایااخیرا شرکت سایپا اقدام به عرضه مدل فول آپشن ساینا نموده که با قیمتی 38 میلیونی هم رده محصولاتی مثل 206 صندوقدار و سمند سورن است با این تفاوت که به برخی از آپشن های محصولات روز خودرویی مجهز شده و در مقایسه با دیگر خودروهای سایپا به نسبت کیفیت بهتری دارد. اما آیا واقعا می ارزد این خودرو را با چنین قیمتی بخریم؟ پاسخ به این سوال نیازمند اندکی توضیحات است.

در سال های نه چندان دور خودروهای اقتصادی (ارزان قیمت) در بازار خودرو ایران به خودروهای صفرکیلومتر زیر 15 میلیون تومان گفته می شد. محصولاتی همچون پراید یا ام وی ام در محدوده زیر 10 میلیون تومان یا خودروهایی همچون سمند و پژو 206 در کانال 10 الی 15 میلیون تومانی. اما با تشدید تحریم های غرب علیه ایران در اوایل دهه 90 شمسی و زلزله مهیبی که بازار ارز (و به طور کلی اقصاد ایران) را لرزاند تعریف خودروی ارزان قیمت نیز مانند بسیاری از مفاهیم دیگر اقتصادی تغییر کرد. به طوری که امروز ارزان ترین خودروی ساخت داخل نیز با قیمت بیش از بیست میلیون تومان به دست مشتری می رسد! از همین رو در شرایط فعلی بازار، باید خودروهای اقتصادی را در بازه 20 الی 30 میلیون تومانی جستجو کرد. بازه ای که البته تنوع چندانی ندارد و جز چند محصول وطنی و چینی گزینه دیگری پیش روی مشتریان نیست. «سایپا ساینا» یکی از همین معدود گزینه هایی است که به تازگی روانه بازار شده است.سایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایا
اگر بخواهیم بی پرده با موضوع ساینا مواجه شویم باید بگوییم که ساینا بر خلاف ادعای شرکت سازنده، خودروی جدیدی نیست. این خودرو که یک بار توسط نایب رئیس مجلس نهم و یک بار هم توسط رئیس جمهور روحانی رونمایی شد(!) در حقیقت همان «تیبا» است که دستی بر سر و گوش آن کشیده شده. با این حال ساینا محصولی به مراتب زیباتر از تیبا بوده و پروسه طراحی خارجی و داخلی این خودرو با حوصله و پختگی بیشتری نسبت به تیبا انجام شده است. ساینا در بخش هایی از جمله قسمت جلو، داشبورد، سپرها و رینگ هایی که با الهام گیری از نشان تجاری سایپا طراحی شده می تواند رضایت مشتری را جلب کند اما با این حال طراحی ساینا اصلا آن چیزی نیست که به عنوان یک طرح ایرانی به آن افتخار کنیم.
سایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایا
در داخل کابین نیز ساینا فقط از پراید و تیبا بهتر است و بس! هرچند که به جز مقوله طراحی، رنگ آمیزی و کیفیت متریال بکار رفته شده در این خودرو نیز چنگی به دل نمی زند. مهمترین نکته در خصوص ساینا افزایش 10 سانتی متری طول این خودرو نسبت به تیبا بوده که سبب شده فضای داخل کابین آن اندکی بهتر شود. از همین رو، ساینا برای سفرهای طولانی، راحت تر از تیبا خواهد بود. ضمن آنکه فضای بار این خودرو نیز افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به فضای بار تیبا داشته است.

صرف نظر از مباحث طراحی که شاید با ارفاق بتوان به ساینا نمره قبولی داد (با در نظرگرفتن فاکتور قیمت)، این خودرو در بحث دینامیکی و توانایی های حرکتی نیز همان «تیبا» است که این بار کمی چابک تر از قبل شده. پیشرانه بکاررفته شده در ساینا از نوع 5/1لیتری 4 سیلندر بوده که پیشتر در مدل تیبا نیز استفاده شده بود. با این تفاوت که به لطف برخی تغییرات در قسمت سرسیلندر، قدرت خروجی آن با 6 واحد افزایش به 87 اسب بخار قدرت رسیده است. همچنین این پیشرانه توانایی تولید 126 نیوتون متر گشتاور را دارا بوده که برابر با میزان گشتاوری است که پیشرانه تیبا تولید می کند.
سایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایا
اما سیستم تعلیق و مجموعه ترمزگیری این خودرو با مدل تیبا متفاوت بوده و تلاش مهندسین سایپا در این بخش کاملا جواب داده است. چراکه هم احساس پایداری در هنگام رانندگی و هم قدرت ترمزگیری ساینا به مراتب بهتر از تیبا بوده و انتظارات را برآورده می سازد. لازم به ذکر است که بخشی از این ارتقای کیفیت رانندگی به دلیل استفاده از تایرهای 14 اینچی به جای تایر 13 اینچی (مربوط به مدل تیبا) است. در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی اما ساینا همان خساست همیشگی محصولات وطنی را تکرار کرده و جز موارد پیش پا افتاده ای چون شیشه بالابر برقی، آینه برقی، کولر دیجیتال و 2 عدد ایربگ چیز بیشتری در اختیار راننده و سرنشینان قرار نمی دهد.

مدل پایه ساینا در بازار امروز با قیمت 27.9 الی 28.5 میلیون تومانی قابل خریداری است که حدود 3 میلیون تومان گران تر از تیبای صندوق دار است. هرچند که ارتقای کیفیت رانندگی به همراه چهره ظاهری شکیل تر، ارزش پرداخت این مبلغ بیشتر را دارد اما نباید فراموش کرد که ساینا رقیب نام آشنایی همچون «سمند SE» را نیز با قیمت 28 میلیون تومانی پیش روی خود می بیند. رقیبی که اهالی بازار به آن بیشتر روی خوش نشان می دهد. در عین حال ساینای فول آپشن حدود 10 میلیون تومان گران تر بوده و بهانه این صعود قیمتی هم ارائه 7 آپشن جدید از قبیل اتوماتیک گیربکس cvt، کی لس استارتر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به بلوتوث، سیستم ضد سرقت به همراه سیستم هشدار سرقت، سنسور پارک دنده عقب، کروز کنترل و فرمان برقی به خریداران است. اینکه خریداران 10 میلیون اضافه بابت تعدادی آپشن و نه یک خودروی بهتر پرداخت می کنند یا نه موضوعی است که در آینده به زودی تکلیف آن مشخص می شود.
سایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایاسایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایاسایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایاسایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایاسایپا ساینا اتوماتیک فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ + معایب و مزایا
منبع : گزارش: ارسلان سلیمانیان فرادید - تصاویر : اینستاگرام
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
تون کوین چیست؟ (تاریخچه تون کوین + مزایا و معایب TON)
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
متین - چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱
سیلوم من یه ساله که ساینا دارم هیچ ایرادیَم پیدا نکرده کاملا راضیم بنظرم ساینا نسبت به پولی که میدین برا خریدش خودرویِ مناسبیه!(:
- یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
ساینا دارم یک سال خریدم همه چیزش تقریبا خوب فقط موتور کولرش صدا میده .قدرت موترش هم اگه بیشتر بود عالی بود
م - شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ساینا اتومات استارت دکنه ای دارم هر چند وقت استارت نمیخوره برق پشت امپر نیاید ولی روشن نمیشه اگر کسی با این مشکل شده راهنمایی کنه چند تا باطری سازی بردم متوجه نشدند
علی - شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام. من ساینا اتوماتیک دارم خیلی ازش راضیم
سجاد حیدری - پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اگه ساینا را در رنگ های زرشکی،سبز لیمویی و بنفش یاسی تولید کنن خیلی خوبه
سعید - جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷
سلام بی من این ماشینو دارم و واقعا ازش راضیم پس بگیرید واقعا خوبه نصبت به پولی که میدید


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.