ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی ال 90 ایرانی (قیمت احتمالی سایپا کادیلا جدید چقدر است؟)

مشخصات فنی  ال 90 ایرانی (قیمت احتمالی سایپا کادیلا جدید چقدر است؟)رضا فاطمی امین درحالی که ماجرای استیضاحش از وزارت صمت در مجلس مطرح شده بود، روز دوشنبه ۲۸ فروردین اعلام کرد، ال 90 ایرانی یکی از ۹ محصول جدید داخلی است که تا آخر سال وارد بازار می‌شود.

در طراحی این خودرو به‌نظر می‌رسد سایپا با تجربه موتور شاهین، و موتوری در حد TU5 پلاس برای ال 90 ایرانی انتخاب کرده است. پروژه P90 که قرار است یکی از محصولاتش ال 90 ایرانی باشد، بر روی پلتفرم خودرو ال‌نود بنا شده و اتاق آن بیش‌تر به ساندرو شباهت دارد. با پلتفرم ال‌نود (لوگان) سه خودر‌و تندر90، ساندرو و ساندرو استپ‌وی ساخته شده است و پروژه P90 در حقیقت نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است.
نمای عقب خودروی کادیلا سایپا پارس خودرو

مشخصات فنی ال 90 ایرانی

ال 90 ایرانی با موتور ME16 روانه بازار می‌شود و به‌نظر می‌رسد سایپا از ماجرای شاهین درس گرفته است. این موتور طبق ادعای سایپا می‌تواند ۱۴۷ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و توانی معادل ۱۱۰ اسب‌بخار تولید کند و فعالان بازار خودرو موتور ME16 ال 90 ایرانی را تقریبا با موتور TU5 پلاس ایرانخودرو مقایسه می‌کنند. در سال‌های گذشته سایپا برای شاهینی که کمی بیش از هزار و ۲۰۰ کیلو وزن داشت، از موتور M15T استفاده کرد و همین پیشرانه پاشنه آشیل شاهین به‌خصوص در سراشیبی محسوب می‌شود. حالا قرار است ال 90 ایرانی با موتور ME16 که توسط مجموعه مگاموتور ساخته شده، فروخته شود. حجم این موتور ۱.۶ لیتر است و قدرت آن از طریق جعبه پنج‌دنده دستی منتقل می‌شود. خبر‌هایی که درباره ال 90 ایرانی وجود دارد، نشان می‌دهد بعد از اینکه نسخه دستی آن راهی بازار شد، نوبت به طراحی و تولید نسخه اتوماتیک می‌رسد.

قیمت احتمالی سایپا کادیلاک چقدر است؟

قیمت ال 90 ایرانی هنوز بصورت رسمی اعلام نشده است، اما مدیرعامل سایپا گفته این محصول وقتی تولید شود، نصف ساندرو‌های فعلی ارزش خواهد داشت. اجازه بدهید این جمله را با وسواس بیشتری بررسی کنیم. الان مدل‌های صفرکیلومتری که از ساندرو در بازار آزاد وجود دارند، با قیمت تقریبی یک میلیارد خریدو‌فروش می‌شوند. پس با این اوصاف باید بازه تقریبی ۵۰۰ میلیونی را برای قیمت ال 90 ایرانی متصور باشیم.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.