ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بررسی خودرو اطلس (همه چیز درباره اطلس، از مشخصات فنی تا قیمت اطلس)

بررسی خودرو اطلس (همه چیز درباره اطلس، از مشخصات فنی تا قیمت اطلس)اطلس G یکی از پنج محصول جدید سایپا است که در سال 1402 به بازار عرضه شدند یا خواهند شدو قیمت این خودرو پس از مدت‌ها حدس و گمان، بالاخره توسط شورای رقابت مشخص شد. بعد چند ماه از اولین پیش‌فروش اطلس G حالا خریداران آن متوجه شدند که به‌جز احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات باید برای محصول جدید سایپا حدود ۳۴۴ میلیون تومان بپردازند. عددی که باعث می‌شود اطلس G به‌عنوان فیس‌لیفت جدید کوییک، در کارخانه نسبت به امثال رانا پلاس و ۲۰۷ که به موتور TU۵ مجهز شدند، گران‌تر باشد.
سایپا اطلس

سایپا اطلس

اطلس، جدیدترین محصول خانواده سایپا از پلتفرم X۲۰۰ است که با ایجاد تغییرات محسوس در نمای ظاهری داخلی و بیرونی خودرو و همچنین افزودن تجهیزات و امکانات بیشتر در ۴ تیپ با گیربکس دستی و اتوماتیک قرار است روانه بازار شود. کاتالوگ سایپا اطلس مقایسه اطلس با تیبا، 206 و پراید برای مشاهده مقایسه ها، به صفحات زیر مراجعه نمایید : مقایسه اطلس با 206 تیپ 5... ادامه
مزایا :
  • طراحی زیبا
  • مجهز به سنسور پارک دنده عقب
  • دارای ترمزهای ESC+TCS+HSA+ABS+EBD+BAS
  • دارای نگهدارنده صندلی کودک
  • مجهز به سیستم نمایش کنترل باد تایرها
  • دارای مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ
  • مجهز به آنتن سقفی کوسه‌ای
قیمت : 380,000,000 تومان (قیمت آپدیت نشده!)
مشخصات کالا مقایسه هانظر مردم

اطلس G یا کوییک آپشنال؟

اطلس در واقع فیس‌لیفتی از کوییک است که در بخش فنی تفاوت خارق‌العاده‌ای با کوییک ندارد. قرار است سایپا به کمک مگاموتور از موتور بهبود یافته‌ای به‌عنوان قلب تپنده اطلس استفاده کند که در عمل به‌شکل جزیی باعث افزایش تقریبا شش درصدی قدرت و ارتقا پنج درصدی گشتاور موتور آن درمقایسه با کوییک می‌شود. از یک طرف دیگر قرار است به‌لطف همین موتور ۱.۵ لیتری مصرف سوخت اطلس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود دودهم لیتر کمتر از میزان مصرف سوخت کوییک باشد؛ همین.
Saipa Atlas
کاتالوگ ماشین سایپا اطلس
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.

مشخصات فنی اطلس

مشخصات فنی اطلس نشان می‌دهد حداکثر گشتاور خروجی و نهایت قدرت موتور آن به‌ترتیب ۱۳۷ نیوتن‌متر و ۹۰ اسب‌بخار خواهد بود. همین دوتا عدد برای پژو ۲۰۷ تیپ ۵ که در کارخانه یکی از رقبای اقتصادی اطلس است، به‌ترتیب ۱۴۲ نیو‌تن‌متر و ۱۰۵ اسب‌بخار است. رانا پلاس هم که با پیشرانه مشترک با ۲۰۷ راهی بازار می‌شود، همین شرایط دارد و موتور پژو پارس هم لااقل جلو موتور اطلس اوضاع بهتری دارد.

قیمت اطلس G از پژو ۲۰۷، رانا و پژو پارس گران‌تر است!

قیمت اطلس G و چهار محصول دیگر سایپا در شهریور امسال مشخص شد. شورای رقابت بعد از ماه‌ها تاخیر قیمت اطلس G که اردیبهشت امسال از طریق سامانه یکپارچه برای اولین بار پیش‌فروش شده بود را دقیقا ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان تعیین کرد. تازه به این عدد فاکتور مالیات و هزینه‌های جانبی هم اضافه می‌شود و احتمالا قیمت اطلس G در کارخانه تا مرز ۳۸۰ میلیون تومان بالا می‌رود.
Saipa Atlas
مقایسه ظاهر اطلس با تیبا
برای بزرگنمایی و دانلود تصویر کلیک کنید.
همان قیمت ۳۴۴ میلیونی که شورای رقابت برای اطلس G تعیین کرده آن را بعد از شاهین به‌گران‌ترین محصول سایپا در کارخانه تبدیل می‌کند و باعث می‌شود قیمت اطلس G در کارخانه از مدل‌هایی مثل ۲۰۷ دستی، رانا و سدان‌هایی مثال پژو پارس هم بیشتر باشد. پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵ که اتفاقا گران‌ترین تیپ این مدل به‌حساب می‌آید، در کارخانه با احتساب همه هزینه‌های جانبی ۳۴۸ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ که ارزان‌ترین تیپ این خانواده است، ۳۲۸ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای که از نسخه‌های سقف فلزی گران‌تر است، قیمتش در کارخانه به ۳۴۳ میلیون تومان رسیده است و گران‌ترین نسخه پژو پارس که با موتور XU۷P قابل سفارش است، ۳۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. با این اوصاف حداقل انتظاری که از محصول جدید سایپا داریم این است که در بخش فنی و امکانات رفاهی نسبت به مدل‌هایی که اسم بردیم، دست بالاتر را داشته باشد. اما محصول جدید سایپا واقعا چه چیزی در چنته دارد؟
اطلس G؛ بدون فرمان برقی و کروزکنترل
اطلس G درحالی نسبت به رقبای اقتصادی خودش گران‌تر فروخته می‌شود که در بخش امکانات رفاهی تقریبا هیچ آپشن بیشتری ندارد. همانطور که ایرانخودرو با معرفی ۲۰۷ تیپ ۵ بی‌خیال آپشن‌هایی مثل کروز کنترل شد و در رانا پلاس هم خبری از این آپشن نیست، اطلس G بدون کروز کنترل راهی بازار می‌شود. اطلس G از فرمان برقی هم محروم است و مثل اغلب دست‌پخت‌های قبلی سایپا با فرمان هیدرولیک پا به بازار می‌گذارد.

اطلس G به‌جز این حرف‌ها با قیمت تقریبا ۳۴۴ میلیونی که در کارخانه دارد، نسخه فول‌آپشن این محصول به‌حساب نمی‌آید و سایپا قرار است بعدا سراغ اطلس E برود. همین اطلس G درمقایسه با اطلس E از آپشن‌هایی مثل کیلس استارتر، صندلی برقی، گرمکن صندلی و سنسور‌های باران و تشخیص نقطه‌کور محروم است، اما قیمتی که شورای رقابت برای آن تعیین کرده باعث می‌شود از امثال رانا، ۲۰۷ و حتی پژو پارس گران‌تر فروخته شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.