ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

حواشی بازی جنجالی پرسپولیس - تراکتور / از نمایش پرچم ژاپن تا عکس دو کاپیتان

حواشی بازی جنجالی پرسپولیس - تراکتور / از نمایش پرچم ژاپن تا عکس دو کاپیتانبازی پرسپولیس با تراکتور نسبت به دیدارهای قبلی این دو تیم، درگیری‌ها و حاشیه‌های کمتری داشت و این بازی با نتیجه مساوری 0-0 به پایان رسید. این کاهش تنش، اتفاقی نبود و با مشارکت هر دو تیم رقم خورد.

پیش از بازی، بیانیه مشترک سیدجلال حسینی و مسعود شجاعی بازتاب گسترده‌ای داشت. آنها در اینستاگرام، عکس همدیگر را با متنی یکسان منتشر کردند. با امضای "دو دوست قدیمی و کاپیتان‌های دو تیم":

"ما فوتبالی که باعث تفرقه و دشمنی باشد را نمی‌خواهیم. اگر هر لحظه از زمان مسابقه، شعارهای غیرورزشی و تفرقه‌آمیز سر داده شود، بدون توجه به اینکه توهین کنندگان منتسب به کدام تیم‌اند، با حمایت داور و ناظر بازی، مطابق مقررات صریح فیفا بازی را متوقف می‌کنیم."

آنها همچنین نوشتند: "اطمینان داریم که عاشقان فوتبال و هواداران با فرهنگ سرخپوشان تبریز و تهران، یکشنبه‌ای پاک و تاریخی را رقم می‌زنند."

البته یکشنبه تاریخی رقم نخورد اما تغییر در جو ورزشگاه محسوس بود. از غلظت و شدت شعارهای دو طرف، به میزان چشمگیری کاسته شده بود. شعارهای جغرافیایی و قومیتی هم به مراتب کمرنگ‌تر از قبل بود.

پس از مسابقه، اخباری درباره بازداشت یا زد و خورد هواداران منتشر نشد که این هم در قیاس با حوادث خشونت‌آمیز دیدارهای قبلی، امیدوار کننده بود.

در این بین کانون هواداران پرسپولیس نیز پیش از مسابقه با انتشار ویدیویی به دو زبان، سعی در تلطیف فضای مسابقه داشت. از "یاشاسین آذربایجان" تا نشر تصاویر ستارخان، باقرخان و شهریار. با تاکید بر اینکه فقط در مسابقه رقیب همدیگریم.

این اقدامات، تاثیر پیشگیرانه‌اش را گذاشت و از التهاب سکوها کم کرد. البته در زمین، یک بازی پر از درگیری در جریان بود و همانطور که کاپیتان‌ها در بیانیه مشترک نوشته بودند "با تمام قوا برای سه امتیاز" می‌جنگیدند.حواشی بازی جنجالی پرسپولیس - تراکتور / از نمایش پرچم ژاپن تا عکس دو کاپیتان
اهتزاز پرچم ژاپن در یکی از سکوهای هواداران تراکتور، جو ورزشگاه را برای دقایقی متشنج کرد. مالک باشگاه تراکتورسازی معتقد بود این پرچم را برای حمایت از سوگیتا بازیکن ژاپنی تیم‌شان آورده‌اند.

اما هواداران پرسپولیس، برافراشتن پرچم ژاپن را کنایه‌ای بر ناکامی تیم‌ خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا در برابر کاشیما آنتلرز ژاپن قلمداد کردند.

متقابلاً برخی سکوهای هوادار پرسپولیس با تغییر و دستکاری در شعار "یاتماز تیراختور بایراقی" واکنش تندی به طرفداران تیم رقیب نشان دادند.

همزمان سایت ورزش سه نوشت در ورزشگاه غدیر اهواز نیز برای بازی استقلال تهران مقابل استقلال خوزستان، برخی هواداران استقلال پرچم ژاپن را به نمایش گذاشته‌اند.

تشویق تیم کاشیما آنتلرز منحصر به هواداران تراکتور یا استقلال نبود. این اتفاق پس از برتری کاشیما در بازی رفت مقابل پرسپولیس، در اصفهان و بازی سپاهان مقابل سایپا هم رخ داده بود.

حساسیت بین بازی دو تیم باشگاهی از یک کشور، مقوله‌ای عادی در دنیای فوتبال است. این روزها فینال جام لیبرتادورس بین دو تیم آرژانتینی ریورپلات و بوکاجونیورز در دنیا خبرساز شده است. بازی برگشت این مسابقه به دلیل خشونت‌ها و جنجال‌های مهارناپذیر هواداران به تعویق افتاده.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.