ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماجرای کیک‌های آلوده / وزیر بهداشت : موضوع امنیتی است!

ماجرای کیک‌های آلوده / وزیر بهداشت : موضوع امنیتی است!سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، می‌گوید موضوع کیک‌های آلوده "امنیتی" و در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آقای نمکی که در حاشیه یک نشست درباره بهداشت و سلامت در کشور با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود" خوشبختانه در این رابطه تا این لحظه مورد نامطلوبی از مسمومیت یا عارضه نداشتیم" اما تاکید کرد که این موضوع "یک بحث امنیتی" است که "وزارت بهداشت با همکاران امنیتی و اطلاعاتی در حال ردیابی شبکه‌های" آن است.

آقای نمکی گفته است که "این موضوع یک بحث امنیتی است و گروهی به شکل سازمان یافته برای تخریب اذهان عمومی و فلج کردن صنعت موفق مواد غذایی کشور به ویژه صنعت کیک و شکلات مملکت اقدام کرده‌اند."

همزمان حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران، هم امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع کیک‌های آلوده در کشور گفته است که "نیروی انتظامی در این خصوص ورود پیدا کرده" و همراه با وزارت بهداشت در حال انجام تحقیقات است و "بزودی نتایج تحقیقات اطلاع رسانی خواهد شد".

با این حال آقای اشتری در خصوص جزئیات این "تحقیقات"، زمان اطلاع رسانی آن توضیحی ارائه نکرده است.ماجرای کیک‌های آلوده / وزیر بهداشت : موضوع امنیتی است!
از سوی دیگر کاوه زرگران، دبیر کل کانون صنایع غذایی کشور، گفته است که "در ۱۲ برند کیک و کلوچه کشور قرص وجود داشته است."

به گفته آقای زرگران "چند ماه پیش در ترکیه مانند همین اتفاقی که امروز ما در ایران شاهد آن هستیم" اتفاق افتاده است.

آقای زرگران از دیده شدن این کیک‌ها در "در مناطق شرقی کشور" و برخی شهرهای "کوچک غربی" خبر داده و گفته که "نکته قابل تامل آن که اکثر این کیک‌های آلوده در مناطق محروم کشف شده است".

با این حال خبرگزاری مهر از مشاهده "کیک های حاوی قرص در مازندران و آمل" خبر داده و دانشگاه علوم پزشکی کردستان در"اطلاعیه‌ای وجود قرص در داخل کیک‌ها" در این استان را تایید کرده و رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد، در استان فارس در مرکز ایران نیز مشاهده کیک‌ها در این منطقه را تایید کرده است.

آقای زرگران در خصوص قراردادن قرص در داخل کیک‌ها گفت که "بیشتر دستگاه‌های بسته‌بندی از چسب‌های حرارتی استفاده می‌کنند این افراد نیز پس از باز کردن بسته‌های کیک از محل چسب پس از قراردادن قرص با استفاده از حرارت دوباره بسته‌بندی می‌کنند".

محمد حسین قربانی، نماینده مجلس ایران نیز گفته است "کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دوشنبه در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه ابعاد موضوع وجود قرص در کیک‌های بسته‌بندی شده را بررسی خواهد کرد."
ماجرای کیک‌های آلوده / وزیر بهداشت : موضوع امنیتی است!
کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با رد گزارش‌ها مبنی بر مسمومیت مردم در اثر خوردن کیک‌های آلوده گفته است که "موضوع کشف کیک‌های حاوی قرص هیچگونه ارتباطی با خطوط تولید و شبکه رسمی توزیع کشور ندارد."

با وجود تکذیب این مقام وزارت بهداشت، خبرگزاری مهر گزارش کرده که "۱۸ دانش آموز" در ارومیه در اثر استفاده از این کیک‌ها به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و "اخباری از مسمومیت برخی دانش‌آموزان در سه شهرستان اشنویه، سردشت و پیرانشهر نیز به گوش می‌رسد".

روز گذشته نیز خشایار وطن‌خواه، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه هم تایید کرد که "۲ بیمار مراجعه کننده که کیک حاوی قرص مصرف کرده بودند" در بیمارستان خدمات درمانی دریافت کردند.

محمد کاکاوند، رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است "با توجه به موضوع مطرح شده در مورد کیک‌های آلوده تا مشخص شدن موضوع مصرف انواع کیک، بیسکویت و کیک نان ها در سطح مدارس بروجرد و توزیع از طریق بوفه مدارس ممنوع شده است".

آقای کاکاوند هیچگونه اشاره‌ای به اینکه آیا در این شهر کسی بر اثر خوردن این کیک‌ها مسموم شده یا خیر نکرد.

در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز مقامات رسمی و دولتی از وجود این قرص‌ها گزارش کرده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.