ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

وخیم شدن سریع بازار دارو / گزارشی تکان دهنده از بازار داروهای خارجی!

وخیم شدن سریع بازار دارو / گزارشی تکان دهنده از بازار داروهای خارجی!خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره تاثیر تحریم های آمریکا بر بازار دارو در ایران نوشته است که بهای داروهای وارداتی در این کشور همزمان با سقوط ۷۰ درصدی ارزش ریال مقابل دلار به شدت افزایش یافته است.

براساس این گزارش حتی دسترسی به داروهای تولید داخل هم سخت تر شده است چون هزینه آنها برای افراد معمولی بیش از حد بالاست.

هرچند آمریکا اصرار دارد که دارو و کالاهای انساندوستانه از تحریم ها معاف هستند، اما محدودیت های تجاری ناشی از تحریم ها باعث شده بسیاری از بانک ها و شرکت های جهان تمایلی به معامله با ایران نداشته باشند به این دلیل که از تدابیر تنبیهی واشنگتن می ترسند. این تحریم ها دسترسی ایران به نظام بانکی بین المللی را قطع کرده.وخیم شدن سریع بازار دارو / گزارشی تکان دهنده از بازار داروهای خارجی!
سعید نمکی، وزیر بهداشت، هفته پیش گفت که کاهش بودجه به دلیل افت شدید صادرات نفت تاثیر زیادی بر وزارتخانه او داشته است.

او گفت: "آمریکایی ها ادعا می کنند که دارو و تجهیزات پزشکی در معرض تحریم ها نیستند اما این یک دروغ بزرگ و فاحش است."

به گزارش آسوشیتدپرس دکتر آرش احمدیان رئیس بیمارستان کودکان ماهک که با کمک های خیریه به حدود ۳۲ هزار کودک زیر ۱۶ سال در سراسر ایران مراقبت های پزشکی ارائه می کند گفت: "بزرگترین نگرانی ما این است که کانال ها متصل کننده ما به جهان بیرون درحال بسته شدن است."

به گفته او تحریم های بانکی معاملات را مسدود کرده و مانع رسیدن کمک ها از خارج شده است. فرآیند انتقال پول عملا بازایستاده، حتی در مواردی که خزانه داری آمریکا آن را تایید کرده.

آقای احمدیان گفت: "ما واقعا داریم ناامید می شویم. داروها باید قابل خریداری باشد، بودجه باید در دسترس باشد و خط اعتباری باید به درستی در نظام بانکی تعریف شود."

گزارش های رسمی حاکیست که ایران حدود ۹۵ درصد داروهای اولیه مورد نیاز خود را تولید می کند و حتی بعضی از این تولیدات را به کشورها همسایه صادر می کند.

اما ایران برای داروهای جدیدتر و داروهای لازم برای بیماری های پرهزینه و نادر و تجهیزات پزشکی، شدیدا به واردات وابسته است.

حمیدرضا محمدی، ۵۳ ساله، به این خبرگزاری گفت که بیشتر وقت آزاد خود را صرف جستجو برای داروهای همسر و دخترش، که هر دو به دیستروفی عضلانی مبتلا هستند، می کند.

او با اشاره به وخیم شدن سریع بازار دارو گفت: "دو سه ماه پیش به راحتی نسخه را در هر داروخانه ای تهیه می کردم."

پیمان کیوان‌فر مسئول یک داروخانه به این خبرگزاری گفت که بسیاری از ایرانی ها قادر به خریداری داروهای خارجی نیستند و دنبال نمونه های مشابه داخلی می گردند: "قیمت داروها به شدت جهش کرده، به طوری که گاه سه تا چهار برابر شده."

بعضی هم به سراغ بازار سیاه می روند. بنا بر این گزارش محمود علیزاده، دانشجوی ۲۳ ساله، با شنیدن خبر پیدا شدن یک نوع داروی "ام اس" در خیابان ناصر خسرو شتابان به آنجا می رود.

او گفت: "مادرم فقط ۴۵ سال دارد و نباید به این زودی به شدت فلج شود."

او که این دارو را نسبت به ماه مه ۲۰۱۸ سه برابر قیمت می خرد می گوید: "من نمی دانم ترامپ چه کسی را تحریم کرده فقط می دانم که درحال تنبیه کردن بیماران مبتلا به بیماری های مهلک است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.