ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اولتیماتوم به پزشکان / نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب ها اجباری شد

اولتیماتوم به پزشکان / نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب ها اجباری شدبنابر اعلام سازمان امور مالیاتی ایران مهلت مشاغل پزشکی برای ثبت دستگاه کارت‌خوان در "نظام سامانه فروش " تا پایان مرداد ماه تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: "با توجه به تقاضای برخی صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به منظور ثبت‌نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش، مهلت ثبت نام تا ۳۱ مرداد تمدید شد."

این سازمان پیشتر ۲۳ مرداد را آخرین مهلت برای برای ثبت دستگاه‌های کارت‌خوان اعلام کرده بود.

اواخر سال ۱۳۹۷ نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنگام تصویب بودجه سال ۹۸ پزشکان را مکلف کردند که بر اساس " قانون مالیات‌های مستقیم" از امسال در مطب‌های خود دستگاه کارت‌خوان (پوز) نصب کنند.

بنابر اعلام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، در ایران بیش از ۸۵ هزار پزشک عمومی وجود دارد که بالای ۳۱ هزار نفر آنها پروانه مطب دارند.

این معاونت تعداد متخصصان دارای پروانه مطلب را ۲۷ هزار نفر اعلام کرده است.

آن گونه که متولیان سازمان امور مالیاتی ایران پیش‌بینی کرده اند، از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل پزشکی به پایانه‌های فروشگاهی و کارت‌خوان‌ها مجهز خواهند شد و در صورت نصب نکردن کارت‌خوان جریمه خواهند شد.

البته چندی پیش سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی سقف مالیاتی پزشکان را اعلام کرد.

حیدرعلی عابدی گفته بود: "پزشکانی که تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند.".

یکی از اهداف این طرح جلوگیری از "فرار مالیاتی" پزشکان است. پارسال هم عدم استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان در مطب بعضی پزشکان خبرساز شده بود.

آمار دقیقی از میزان فرار مالیاتی صنف پزشکان موجود نیست. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پارسال در گزارشی مقدار واقعی مالیاتی که پزشکان باید پرداخت کنند را حداقل ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال تخمین زده بود.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفته "میزان فرار مالیاتی پزشکان حداقل حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان است".

اجرای طرح جدید با مقاومت‌هایی هم همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، انجمن دندانپزشکان عمومی خواستار تعویق اجرای این طرح از معاون اول ریاست جمهوری شده است.

در نامه انجمن دندانپزشکان عمومی آمده است که" آیین‌نامه باید با توجه به شرایط جدید اصلاح شود و اجرای آن برای مدت بیشتری در مورد صاحبان حرفه پزشکی به تعویق افتد تا سازوکار اجرای صحیح آن فراهم شود.".

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده در صورتی که بیماران به مطب مراجعه کنند و متوجه شوند که دستگاه کارت‌خوان وجود ندارد، می توانند موضوع را اطلاع دهند.

در ماه‌های اخیر و با شدت گرفتن کاهش درآمدهای نفتی ایران، موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی دولت هم داغ شده است.

دو ماه پیش سازمان امور مالیاتی ایران در بخشنامه‌ای خریداران بیش از ۲۰ سکه طلا در ایران در سال گذشته (۱۳۹۷) را ملزم به پرداخت مالیات کرد؛ این بخشنامه مشمول خریداران سکه از بانک مرکزی است که طی سال گذشته سکه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

بر اساس این ابلاغیه فقط خریداران زیر بیست سکه مشمول پرداخت مالیات نیستند.

با افزایش نجومی قیمت مسکن و اجاره‌بها در ایران، بحث مالیات بر عایدی مسکن هم چند ماهی است که بر سر زبان‌ها افتاده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.