ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

در برنامه جنجالی نود با حضور علی کریمی چه گذشت؟

در برنامه جنجالی نود با حضور علی کریمی چه گذشت؟برنامه ورزشی نود در حالی دیشب، دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶ میزبان علی کریمی بود که سیل انتقادهای تند و تیز او در هفته گذشته دامن عادل فردوسی‌پور، تهیه‌کننده و مجری این برنامه را هم گرفته بود. در هفته‌ای که گذشت بعضی از اهالی ورزش پس از واکنش عادل فردوسی‌پور به برخورد عصبی کریمی با میکروفن برنامه نود، نگران ایجاد دو قطبی کریمی-فردوسی‌پور بودند و می‌گفتند که برای آینده فوتبال ایران، "این دو باید در یک تیم بازی کنند".

حال به نظر می‌رسد این اتفاق به شکلی افتاده و برنامه نود میزبان مناظره کریمی با محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران بود. مناظره‌ای که در آن علی کریمی، فوتبالیست محبوب و مربی جنجالی پی در پی تلاش می‌کرد از آنچه که فساد در سازوکارهای فدراسیون فوتبال ایران می‌خواند، پرده بردارد. ساکت در غیاب مهدی تاج، رئیس فدراسیون که کنار تیم قهرمان فوتسال ایران در چین تایپه بود، در استودیو برنامه نود سعی می‌کرد با حفظ آرامش و یادآوری‌های آیین‌نامه‌ای از کریمی گل نخورد.

هشتگ #علی_کریمی از دیشب تا زمان نگارش این گزارش حدود ۳۰ هزار بار توییت شده است. اما در کنار #علی_کریمی هشتگ‌های دیگری هم هستند که کاربران در کنار هشتگ اصلی توییت می‌کنند؛ از #نود و #ساکت و #کیروش گرفته تا #حاتمی_کیا، #احمدی_نژاد و #میرحسین که خود اینها در مجموع حدود ۱۴ هزار بار توییت شده‌اند. اگر برایتان سئوال شده که ارتباط این هشتگ‌ها با #علی_کریمی چیست این مطلب را تا انتها بخوانید.در برنامه جنجالی نود با حضور علی کریمی چه گذشت؟
"۶۹ میلیارد تومان کجاست؟"

علی کریمی با توپ و دست پر آمده بود. تن صدای بلند، جملات مقطع، لحن گزنده و پرکنایه و طرز نشستن پشت میزی که ده‌ها صفحه کاغذ رویش پهن کرده بود و موبایلی که حتی موقع حرف زدن دست از آن برنمی‌داشت و زبان بدنش، نشان از مهاجمی داشت که حالا مثل یک چریک تنها با تاکتیک جنگ‌های نامنظم بازی را به زمین صدا و سیما کشانده و از هر سو به تشکیلات فدراسیون می‌تازد.

او از خسارت یا تخفیفی که فدراسیون فوتبال به یک شرکت‌‌ خصوصی طرف قرارداد جهت طراحی و اجرای بلیت‌فروشی آنلاین در سال ۹۲ و ۹۳ پرداخته پرسید: "چرا فدراسیون پس از خسارت ۲۳ میلیارد تومانی در سال اول، پیگیری نکرده و سال بعد دو برابر خسارت داده است؟" و از اینکه "جریمه باید مصوب مجمع باشد و نباید وارد زمین‌فروشی شود."

ساکت در پاسخ گفت که اینها که کریمی مطرح می‌کند "چیزی نیست که تازه کشف شده باشد و کمیته اخلاق فدراسیون در حال بررسی پرونده است."

عادل فردوسی‌پور در اینجای بحث پرسید آیا قرارداد فدراسیون با این شرکت شبیه ترکمن چای نبوده؟ و چطور یک شرکت توانسته قراردادی چنین گشاده دستانه با فدراسیونی که محدودیت مالی دارد امضا کند.
زندگینامه (بیوگرافی) علی کریمی فوتبالیست سابق بایرن مونیخ
"فدراسیون پنج ستاره"

کریمی درباره قرارداد ۶۰۹۰ پرسید. قراردادی که در عمر کوتاه یک ساله‌اش، طرفداران تیم‌ها با ارسال پیامک حاوی کدی مشخص می‌توانستند به تیم محبوبشان کمک مالی کنند.

ساکت توضیحات مفصلی درباره سامانه‌های مخابراتی کمک مالی به باشگاه‌ها داد. از جمله اینکه "پس از یک سال باشگاه‌ها درآمدزایی از این طریق را یاد گرفتند" او در ادامه به تمجید از عملکرد فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت که "فدراسیون فوتبال ایران تنها فدراسیون پنج ستاره سال ۲۰۱۷ شده است".

این عبارت پنج ستاره کافی بود که موتور دوم کریمی روشن شود. او با کنایه از لخت کردن تیم ملی جوانان ایران در فرودگاه گفت و از پرداخت‌های غیرقانونی به حساب شخصی ساکن دوبی و عدم نظارت تاج بر مسائل مالی. او یکی در میان از مدیران عامل باشگاه‌ها می‌خواست نسبت به مبالغ دریافتی از طریق این سامانه‌ها برای طرفداران تیم‌ها شفاف‌سازی کنند.

پیامک کیروش: "اتهامات بزدلانه "

اوج جدل علی کریمی و محمدرضا ساکت وقتی بود که آقای شماره هشت از عملکرد کارلوس کیروش، سرمربی موفق تیم‌ملی ایران انتقاد کرد. او به یکه‌تازی کیروش در تیم‌ملی در اخراج مربیان ایرانی از جمله جواد نکونام و برکناری افشین پیروانی، سرپرست وقت تیم‌ملی اعتراض کرد. کریمی گفت کیروش حتی مدیر رسانه‌ای تیم‌‎ملی را خودش منصوب کرده و با به کار گرفتن "سباستین، پسرخوانده‌اش بدون مدرک مربیگری" برایش درآمد فراهم می‌کند. علی کریمی حتی سفرهای تبلیغاتی و مرخصی‌های کیروش را هم ناگفته نگذاشت.

در اینجا بود که عادل فردوسی‌پور پیامک تازه رسیده کیروش را از روی موبایل خودش با کمی مکث و تامل ترجمه کرد. متنی که یک کلمه‌اش واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخت: "در زمان مناسب پاسخ دروغ‌ها، بی‌احترامی‌ها و اتهامات «بزدلانه» او را خواهم داد."

علی کریمی گفت: "اگر بزدل بودم الان اینجا نبودم. من بی‌احترامی نکردم. از سابقه کار سباستین پرسیدم و همین ایشان را عصبانی کرده. آنقدر به او باج داده‌اید که به یک مربی ایرانی می‌گوید بزدل. کیروش من را درست نمی‌شناسد".

اساسنامه فدراسیون و شانه خالی کردن‌های تاج

یکی از آخرین مسائلی که مطرح شد مسئله اساسنامه فدراسیون بود. محمدرضا ساکت در پاسخ به پرسش کریمی و فردوسی‌پور گفت که اساسنامه مورد تایید فیفا قرار گرفته است. فردوسی‌پور از دست‌اندرکاران سایت فدراسیون خواست تا اگر تاییدیه فیفا موجود است، تصویرش را بر روی سایت قرار دهند. اما پس از چند رفت و برگشت در بحث میان علی کریمی و ساکت، او عنوان کرد فیفا در این مورد به ما چیزی نگفته و این بدین معنی است که اساسنامه مشکلی نداشته است.

فردوسی‌پور از تاج انتقاد کرد که چندان عادت به پاسخگویی ندارد و حتی اگر در سفر نبود هم در این برنامه حاضر نمی‌شد

کریمی در آخر برای چندمین بار گفت که از پاسخ‌ها ساکت قانع نشده و وقتی ساکت گفت نیازی نداریم حرف را روی هوا قاپید و گفت حالا "قضاوت با مردم است. مردمی که طبیعتا برای شما مهم نیستند و نیازی به آنها ندارید".

امروز مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به ایران بازگشت. خبرگزاری ایسنا گزارش کرده که بعضی از هواداران تیم‌ملی فوتسال که برای پیشواز به فرودگاه امام رفته بودند وقتی ساکت مشغول مصاحبه با خبرنگاران بود علیه او و به حمایت از علی کریمی شعار دادند. مهدی تاج هم "به بهانه اینکه دنبال چمدان برود" زودتر فرودگاه را ترک کرد.

همزمان علی کفاشیان که او هم همراه تیم به چین تایپه رفته بود امروز در مصاحبه‌ای گفته "یک دلار از پول‌های فیفا و AFC جابجا نشده و من محکم پای این موضوع می‌ایستم."
زندگینامه (بیوگرافی) عادل فردوسی­‌پور مجری مشهور و سابق برنامه 90
منبع : / نویسنده : اروند پویا
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.