ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بزرگ‌ترین هک‌های ارز دیجیتال در کدام صرافی رخ‌داده است؟

بزرگ‌ترین هک‌های ارز دیجیتال در کدام صرافی رخ‌داده است؟از سال 2007 که ارزهای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کردند، افراد زیادی به فکر هک و به سرقت بردن آن‌ها افتادند.
بزرگ‌ترین هک ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها
تعدادی از هکرها با حملات سایبری به صرافی‌ها و افراد تصمیم گرفتند، سرمایه آن‌ها را از آن خود کنند.

در این مقاله قصد داریم بزرگ‌ترین هک ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها را توضیح دهیم.

هک Mt.Gox

اولین صرافی که قصد داریم در رابطه با آن توضیح دهیم هک صرافی Mt.Gox است. در سال 2013 صرافی Magic The Gathering Online با اختصارِ Mt.Gox به مدیریت مکس کارپلس در صدر بهترین و بزرگ‌ترین صرافی برای نگه‌داری بیت کوین بود، به‌طوری که بیش از 70 درصد بیت کوین دنیا در این صرافی نگه‌داری می‌شد. همه‌چیز در این صرافی خوب پیش می‌رفت تا اینکه اوضاع تغییر کرد و در سال 2014 مورد حمله هکرها قرار گرفت و مقدار قابل‌توجهی بیت کوین از آن به سرقت رفت.

قبل از اینکه این صرافی در سال 2014 هک شود، مشکلات فراوان دیگری هم داشت که دلیل آن عدم مدیریت درست این صرافی بوده است. همین اتفاقات هم باعث این شد که یک شرکت ژاپنی که تصمیم گرفته بود با این شرکت کار کند از تصمیم خود، صرف‌نظر کند.

هک سال ۲۰۱۱: اتفاقی که در چند سال اخیر قابل‌توجه است.

در نهم ژوئن سال 2011 بود که ارزش بیت کوین به یک‌باره به قیمت عجیب یک سنت رسید و سقوط عجیبی را تجربه کرد.

یک یا گروهی از هکرها با هک کردن سیستم تنظیم‌کننده Mt.Gox و از طریق یک نرم‌افزار مخرب تمام بیت کوین‌های داخل این صرافی را فروختند و این باعث افت شدید قیمت این ارز شد و پس از آن بیت کوین ها را به کیف پول خود انتقال دادند.

درسته این هک زمان زیادی طول نکشید و این صرافی به حالت عادی برگشت ولی حساب‌های دارای موجودی بالای هشت میلیون و هفت‌صد هزار دلار مورد هدف هکر قرار گرفته بودند.

هک سال 2014، 473 میلیون دلار هک شد!

در سال 2014 بود که صرافی Mt.Gox به دلیل تأخیر زیاد در انجام تراکنش‌ها، کاربران خود را ناراضی کرده بود که در حقیقت، دلیلی غیر از رعایت قوانین سیستم بانکداری آمریکا نداشت.

تا اینکه در یک روز اعلام کرد برای انجام یک سری از اصلاحات، تمام تراکنش‌های فروش متوقف و تمام فرایندها مورد بازبینی قرار می‌گیرد و تا پایان هفته این اقدامات به طول می‌انجامد.

ولی دلیل این اقدامات، ناشی از حمله به دلیل انعطاف‌پذیری سیستم بود. بالاخره صرافی Mt.Gox در آن سال و بعد از این هک، اعلام ورشکستگی کرد و به کار خود پایان داد.

ولی این حمله حتی باعث بی‌اعتمادی بیشتر مورد به بیت کوین طی 4 تا 5 سال و افت شدید قیمت آن شد.

هک بیت فاینکس

دومین هک بزرگ تاریخ بیت کوین، بدون شک هک صرافی هنگ گنگی بیت فاینکس می‌باشد. این هک در سال 2016 اتفاق افتاد و بیش از 120 هزار بیت کوین دزدیده شد که ارزش کنونی این ارزها اکنون بیش از چندین میلیارد دلار می‌باشد.

این هک به علت ارتقای امنیت این صرافی بود که دارای نقص بود و هکرها متوجه آن شدند. این هک نیز باعث افت قیمتی 20 درصدی بیت کوین شد و قیمت آن را به 480 دلار در آن سال رساند.

هک BitStamp

تقریباً اواسط سال 2015 بود که این صرافی محبوب مورد حمله بزرگی قرار گرفت. در این حمله 19000 هزار بیت کوین از این صرافی به سرقت رفت. این صرافی در آن سال بزرگ‌ترین صرافی اروپا بود که بعد از بسته شدن صرافی MtGox، کاربران زیادی را به خود جذب کرده بود. این هک باعث تعلیق چندین ماهه فعالیت این صرافی شد.

نکته‌ی جالب این بود که بیت کوین‌های این صرافی، از کیف پول سرد آن دزدیده شد که به احتمال زیاد توسط یکی از کارمندان این صرافی اتفاق افتاده است.

این صرافی تمامی ارزهای دزدیده شده کاربران خود را به آن‌ها بازگرداند.

این حمله نیز 2 ماه جلوی افزایش قیمت بیت کوین را گرفت.

هک نایس هَش

در ساعت 18 بامداد 6 دسامبر 2017 بود که این شرکت مورد حمله هکرها قرار گرفت و بیش از 4700 بیت کوین از آن به سرقت رفت. طبق گفته مدیر اجرایی این شرکت این حمله از طریق هک کردن رایانه‌های کارمندان این شرکت صورت گرفت.

ولی تنها 24 ساعت سایت این شرکت از دسترس برای بررسی‌های بیشتر امنیتی از دسترس خارج شد و دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

هک Youbit

هک شدن این صرافی چیز مهمی نبود ولی اینکه دو بار مورد هک در یک سال قرار گرفت، عادی به نظر نمی‌آمد. هک شدن این صرافی کره‌ای در آوریل باعث به سرقت رفتن 3100 بیت کوین و در روز 19 دی‌ماه نیز باعث از دست رفتن 17 درصد ارزهای دیجیتال موجود در این صرافی شد. این حملات، این صرافی را تا مرز ورشکستگی کشاند و حتی باعث شد، دولت کره‌ای جنوبی در مورد قوانین ارزهای دیجیتال تصمیم‌گیری نماید.

سخن آخر

توصیه ما به شما این هست که صرافی برای معاملات و نگهداری ارزهای دیجیتال خود انتخاب کنید که سابقه چندین ساله داشته و آدرس شرکت و تیم آن کاملاً مشخص باشد و سابقه خوبی در پشتیبانی و امنیت دارایی های کاربرانش داشته باشد.در این میان صرافی کوینکس می تواند با امنیت بالا برای شما انتخاب مناسبی باشد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.