ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اینترنت فضایی با سرعت دانلود ۶۰ مگابیت در ثانیه!

اینترنت فضایی با سرعت دانلود ۶۰ مگابیت در ثانیه!اِستارلینک یک پروژه ماهواره‌ای است که از سوی شرکت اِسپِیس‌اِکس برای توسعه دسترسی ماهواره‌ای کم‌هزینه و با کارایی بالا در پیاده‌سازی اینترنت ماهواره‌ای است. استارلینک قرار است «سرویس ارتباطی پهن‌باند بی‌سیم» با «دسترسی اینترنت بی‌سیم پر سرعت» باشد که سرویس‌های دیگر نیز به آن افزوده می‌شود. تا سال ۲۰۱۷، اسپیس‌اکس، برای راه‌اندازی نزدیک به ۱۲٬۰۰۰ ماهواره تا اواسط دهه ۲۰۲۰ درخواست قانونی کرده‌است. اسپیس‌اکس همچنین بنا دارد تا ماهواره‌هایی را برای اهداف نظامی، علمی یا اکتشافی استفاده کنند.

در نسخه بتای اینترنت فضایی استارلینک سرعت دانلود بین ۱۰ تا ۶۰ مگابیت در ثانیه است. سرعت آپلود هم بین ۵ تا ۱۸ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

البته استارلینک در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز پوشش ماهواره‌ها به حد مطلوب نرسیده است و تنها در بخش‌هایی از زمین این امکان برای برخی کاربران فراهم شده است.

هدف در نهایت رسیدن به سرعتی تبادل داده بالای گیگابیت است. البته همین سرعت اولیه هم از بسیاری از شبکه‌های اینترنت در جهان بیشتر است.

تا کنون زیر ۴۰۰ ماهواره در مدار قرار گرفته‌اند و قرار است تعداد ماهواره‌ها در گام دوم به ۸۰۰ برسد.

این ماهواره‌ها قرار است به صورت شبکه‌ای به تعداد ۱۲ هزار عدد افزایش یابند.

برخی از کارشناسان معتقد هستند اگر پروژه‌هایی مانند پروژه اینترنتی اسپیس‌ایکس، به موفقیت دست یابند، دنیای ارتباطات متحول می‌شود و مردم جهان می‌توانند بدون فیلترینگ به اینترنت دسترسی پیدا کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.