ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کشف پیچیده‌ ترین حمله سایبری / حمله هکرهای روس به هکرهای ایرانی!

کشف پیچیده‌ ترین حمله سایبری / حمله هکرهای روس به هکرهای ایرانی!دستگاه‌های امنیتی بریتانیا و آمریکا می‌گویند گروهی از هکرهای ایرانی به دام هکرهای روس افتاده‌اند. این گروه ایرانی با نام رمز "اویل ریگ" کار می‌کرده و گروه هکرهای روس هم با نام "تورلا" شناخته می‌شود. به گفته این منابع، هکرهای روس از هکرهای ایرانی برای هدف گرفتن قربانیان خود بهره می‌گرفتند.

در سال ۲۰۱۷ مرکز ملی امنیت سایبری تحقیق درباره حمله‌ای به یک موسسه دانشگاهی را آغاز کرد و در نتیجه آن به این موضوع پی برد. در این تحقیقات روشن شد که حمله سایبری گروه تورلا به این موسسه با استفاده از توانایی‌ها و امکانات گروه اویل ریگ در ایران صورت گرفته است.

پس از ماهها تحقیقات، در نهایت مشخص شد که گروه روس، هکرهای ایرانی را هدف گرفته و سپس از امکانات و دسترسی‌شان برای جمع آوری داده‌ها استفاده کرده است.

بیش از ۳۵ کشور هدف حملات سایبری این گروه روس بوده‌اند و بیشتر قربانیان در خاورمیانه هستند. انگیزه این حملات سرقت اطلاعات محرمانه بوده و مدارکی هم از برخی هدف‌ها از جمله دولت‌ها به دست آمده است.

سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی می‌گویند تورلا هم اطلاعاتی را که ایرانیان سرقت کرده بودند به دست آورده هم عملیات خود را با استفاده از دسترسی ایرانیان پیش برده است. این هکرها امیدوار بودند که با این شیوه ردی برجا نگذارند.

قربانیان حملات سایبری احتمالا بر این گمان بوده‌اند که هدف گروهی از هکرها در ایران شده‌اند در حالی که عامل اصلی در روسیه بود.

شواهدی در دست نیست که آیا ایرانی‌ها از این شیوه هکرهای روس‌ها مطلع بوده‌اند یا نه.

این رویداد نشانه پیچیده‌تر شدن هر چه بیشتر دنیای حملات سایبری است. پل چیچستر، مدیر عملیات مرکز ملی امنیت سایبری می‌گوید تا به حال چنین "حمله پیچیده‌ای" ندیده" و "این فضا رفته رفته بسیار شلوغ خواهد شد."

گزارش‌هایی درز کرده که ایالات متحده و بریتانیا هم توانایی مشابه دارند.

مرکز ملی امنیت سایبری این حملات را مستقیما مرتبط به دولت‎‌های ایران و روسیه نمی‌داند ولی تورلا پیش از این با واسطه با دستگاه امنیتی روسیه (اف‌اس‌بی) و اویل ریگ هم با دولت ایران در ارتباط بوده‌اند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.