ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

برآورد هزینه ساخت مسکن در سال 1400+جدول قیمت

برآورد هزینه ساخت مسکن در سال 1400+جدول قیمتساختمان‌ها و مجتمع‌های نیمه‌کاره تمامی شهرها را به اجبار تزئین کرده¬اند. چرا که ساختمان‌سازی همیشه حتی با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به کار خود ادامه می‌دهد. اگر سرمایه¬ای دارید و می‌خواهید خانه‌ای بسازید یا وارد حرفه ساخت‌وساز شوید، در ابتدا باید بدانید که ساخت‌وساز واقعاً یک حرفه است و به توانایی‌های زیادی احتیاج دارد. از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین این توانایی‌ها، تخمین هزینه ساخت مسکن به شکل درست است.
هزینه ساخت مسکن

مراحل ساخت یک واحد مسکونی چگونه است؟

به گزارش آسرون (https://www.asroon.ir) برای تخمین هزینه ساخت یک واحد ساختمان، ابتدا باید مراحل ساخت را به ترتیب دانست.

مرحله اول: دریافت مجوزها از شهرداری و ادارات مرتبط

حتماً می‌دانید که کلنگ زنی یک ساختمان را نمی‌توان بدون دریافت مجوزهای لازم شروع کرد. به همین دلیل اولین گامی که باید بردارید، دریافت این مجوزهاست. تهیه مدارک شروع ساخت‌وساز نیاز به پرداخت هزینه‌ها و عوارض هم دارد:
  • هزینه تهیه نقشه
  • هزینه عوارض ساختمان
  • هزینه عوارض شهرداری
  • درخواست و خرید انشعابات
  • هزینه تراکم

مرحله دوم: تخریب ساختمان قدیمی

هزینه تخریب در صورتی برای شما لازم است که ملکی قدیمی در زمین شما واقع شده باشد، در این صورت قطعاً ساختمان قبلی باید تخریب شود. بعضی از گروه‌های تخریب درازای تخریب بنا ضایعات به‌جامانده از تخریب را به‌عنوان دستمزد برمی‌دارند.

مرحله سوم: گودبرداری

حالا زمان خاک‌برداری زمین رسیده است. گودبرداری برای هر ساختمانی واجب است و باید اصولی انجام گیرد. اجرای این مرحله نیاز به افراد متخصص دارد تا کار را طبق نقشه، دستورالعمل ناظر و بر اساس ابعاد درست صورت دهند.

مرحله چهارم: آرماتوربندی

بعد از مرحله گودبرداری نوبت به آرماتوربندی می‌رسد، آرماتوربندی درست برای ساخت‌وساز و استحکام و افزایش عمر ساختمان بسیار مهم است. پس نباید کیفیت مصالح را فدای قیمت کنید. آرماتوربندی نیاز به هزینه قالب‌بندی، هزینه آرماتوربندی و هزینه بتن‌ریزی دارد. برای آرماتوربندی به خرید آرماتور یا میلگرد احتیاج دارید. قیمت میلگرد در سال 99 و 1400 همواره رو به افزایش بوده است.
قیمت میلگرد

مرحله پنجم: برپایی اسکلت ساختمان

بنا کردن اسکلت ساختمان یکی دیگر از مراحل پرهزینه ساخت است. اسکلت می‌تواند فلزی یا بتنی اجرا شود. برای برپایی اسکلت فلزی با توجه به نوسانات قیمت تیرآهن، معمولاً باید از یک ماه زودتر هزینه را پرداخت کنید تا مقاطع فولادی مخصوص اسکلت ساختمان، سر موعد به دست شما برسد. حالا که فونداسیون و اسکلت ساختمان آماده است، باید به مرحله سفت‌کاری بروید.

مرحله ششم: سفت‌کاری

سفت‌کاری به معنای ساخت دیوارها، گچ و خاک، سیمان‌کاری، مهاربندی، سقف زنی و غیره می‌شود. برای هرکدام از این کارها باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید. در ضمن نوع سقف، تعداد طبقات و غیره روی این هزینه‌ها تأثیر دارد. بعد از تمام شدن سفت‌کاری، ساختمانی کامل دارید، فقط به کمی نازک‌کاری نیاز دارید تا ساختمان شما کامل و قابل زندگی کردن شود.

مرحله هفتم: نازک‌کاری

بعد از مرحله سفت‌کاری، نوبت به نازک‌کاری می‌رسد. این مرحله از لحاظ این‌که ظاهر ساختمان را نشان می‌دهد مهم است. هرگونه سنگ‌کاری، کاشی‌کاری و نقاشی، نصب کابینت‌ها، شیرآلات، سرویس بهداشتی، کاشی، سرامیک، کولر و پکیج را نازک‌کاری می‌گویند. خب همان‌طور که خودتان هم تا حالا حتماً حدس زده‌اید برای این مرحله هم باید هزینه‌های زیادی خرج کرد.

مرحله هشتم: هزینه‌های جانبی

هزینه‌های محوطه‌سازی و پارکینگ سازی، تأسیسات مانند موتورخانه و رادیاتور و آسانسور، هزینه مصالح، هزینه پیمانکار و کارگران و یک سری هزینه‌های جانبی نیز از دیگر هزینه‌هایی ست که باید در تخمین هزینه ساخت مسکن در نظر بگیرید.
تخمین هزینه ساخت مسکن

کدام یک از مراحل ساخت مسکن هزینه‌ بیشتری می‌برد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که هزینه سفت‌کاری و نازک‌کاری، بیش از 70 درصد کل هزینه ساخت یک واحد مسکونی را در برمی‌گیرد. مخصوصاً در سال اخیر به علت افزایش قیمت آهن، هزینه سفت‌کاری و نازک‌کاری با افزایش زیادی روبرو بوده است. بعد از این مراحل، تأسیسات مکانیکی و برقی با 17 درصد هزینه، در رتبه دوم قرارداد.
برای تخمین هزینه همه مراحل بالا شما باید باقیمت مصالح و ابزارآلاتی که در هر مرحله موردنیاز است، آشنا باشید. به عنوان مثال، به قیمت پروفیل و بعضی مصالح دیگر مثل تیرآهن، میلگرد با توجه به نوسان‌های مداوم آن، باید توجه بسیار کرد.

هزینه ساخت‌وساز هر مترمربع
زیربنای ساختمان در سال ۱۴۰۰

ساختمان‌های یک و دوطبقه

۲ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان

ساختمان‌های ۳ تا ۵ طبقه

۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان

ساختمان‌های ۶ و ۷ طبقه

۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان

ساختمان‌های ۸ تا ۱۰ طبقه

۳ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۱۰۰ تومان

ساختمان‌های ۱۳ تا ۱۵ طبقه

۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان

ساختمان‌های ۱۶ طبقه و بالاتر

۴ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان


میزان میلگرد کل مصرفی برای ساخت یک ساختمان چقدر است؟

میلگرد یکی از رایج‌ترین و ضروری‌ترین مصالح ساختمانی است که سهم مهمی از برآورد هزینه ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین آهن مصرفی برای اسکلت بتنی کمتر از آهن مصرفی برای اسکلت فولادی است.

وزن میلگرد در فونداسیون و سقف

• وزن میلگرد در فونداسیون:
بتن با قاب خمشی و دیوار برشی: وزن 35 تا 60 کیلوگرم
بتن قاب خمشی ویژه: 45 تا 70 کیلوگرم

• وزن میلگرد در آرماتور سقفی:
سقف دال بتنی توپر: 10 تا 16 کیلوگرم
سقف کامپوزیتی:8 تا 12 کیلوگرم
سقف تیرچه بلوک: 5 تا 7 کیلوگرم
برآورد هزینه ساختمان

اهمیت برآورد هزینه ساختمان چیست؟

دیگرکسی بی‌خبر نیست که در سال‌های اخیر قیمت آهن و مصالح ساختمانی با نوسانات و افزایش قیمت قابل‌توجهی روبرو بوده است. این نکته باید سازندگان را حساس کرده تا قبل از خرید ، به قیمت مصالح مثل قیمت میلگرد، توجه بیشتری بکنند.

قسمت زیادی از بودجه ساخت یک بنا به آهن‌آلات مصرف‌شده در آن برمی‌گردد، مخصوصاً تخمین قیمت میلگرد و تیرآهن بسیار مهم است، چون تقریباً بخشی جدانشدنی در پروسه ساخت هر سازه‌ای هستند. در کنار همه این‌ها، هزینه‌های دیگر نیز وجود دارند که ساختمان‌ساز برای تکمیل پروژه باید آن¬ها را هم در نظر بگیرید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.