ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نرخ اجاره بهای مسکن در تیرماه 98 / بسیاری از مردم روی به چادرنشینی آوردند!

نرخ اجاره بهای مسکن در تیرماه 98 / بسیاری از مردم روی به چادرنشینی آوردند!افزایش نرخ اجاره بهای مسکن از ابتدای سال جاری به مشکلات مستاجران در ایران افزوده است؛ بعضی از آنها می‌گویند توان پرداخت قیمت‌های جدید را ندارند.

با افزایش جنب‌وجوش مستأجران در فصل جابه‌جایی در تیرماه، بسیاری از مستاجران از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند.

این افزایش قیمت، نرخ اجاره بها را در حاشیه بسیاری شهرهای بزرگی نظیر تهران هم بالا برده است؛ که از توان عده‌ای از مستاجران خارج است.

خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی از شهریار، به نقل از یکی از مشاوران املاک ساکن این شهر گفته: "افزایش مهاجرت مستاجران از پایتخت، قیمت‌ها را در شهرهای اطراف تهران بالا برده است؛ به گونه ای که مستاجران قدیمی این شهرک‌ها از عهده‌ی قیمت‌های جدید برنمی‌آیند."

احمد صفری، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اخیرا به روی آوردن بعضی از شهروندان به چادرنشینی به دلیل بالا بودن نرخ اجاره اشاره کرده است.

او گفته: "این مسئله چنان برای مردم مشکل ایجاد کرده که دیگر توان اجاره خانه را نیز ندارند تا جایی که تماس‌های بسیاری از سوی همشهریان برای دریافت چادر از هلال احمر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من برقرار شده که این مسئله به مثابه یک مسئله ملی است."

آقای صفری همچنین گفته: "مردم تا سال گذشته با ۲۰ میلیون تومان پول و ۵۰۰ هزار تومان اجاره بها می‌توانستند یک خانه اجاره کنند اما اکنون با حقوق‌های زیر دو میلیون تومان باید به‌ عنوان مثال ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره هزینه کنند که چنین هزینه ای برای آن‌ها ممکن نیست."

افزایش چند برابری اجاره‌بهای مسکن در سال جاری ‌در بعضی مناطق ایران نظیر کرمانشاه باعث شده عده‌ای از آنها به چادرنشینی روی بیاورند.

مهرداد سالاری، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه: "در برخی مناطق شهر شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی و حتی بیشتر اجاره بهای مسکن هستیم و این موضوع یک معضل بزرگ و جدی است".

آمار بانک مرکزی از افزایش میانگین ۲۳ درصدی رشد اجاره بها در شهر تهران در خرداد ماه در مقایسه با همین ماه در پارسال(۱۳۹۷) خبر می‌دهد؛ البته بنگاه‌های معاملات ملکی این افزایش قیمت را بسیار بیشتر می‌دانند.

مالکان خانه امسال ترجیح می‌دهند به دلیل کاهش نرخ سود بانکی به جای رهن کامل، اجاره بیشتر دریافت کنند.

بر اساس آمارهای رسمی ، بیش از شش میلیون خانوار یعنی ۲۵.۹ درصد خانوارها در ایران اجاره‌نشین هستند.

ناهید تاج‌الدین، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری ایسنا گفته است: " طی سال‌های اخیر اجاره‌نشینی در کشور به طور متداوم رشد داشته و با توجه به آنکه ۵۰ درصد درآمد خانوار برای مسکن صرف می‌شود و عملاً نیمی از سبد هزینه خانوار به هزینه‌های مسکن تعلق می‌گیرد، بیم آن می‌رود که حاشیه نشینی‌های درون شهری و برون شهری افزایش یابد و وضعیت آسیب‌های اجتماعی وخیم‌تر شود."

او همچنین گفته: "شکافی که در بحث قیمت‌های مسکن از سال ۹۶ به وجود آمده و انفجار قیمتی که اکنون نیز با آن مواجه هستیم باعث شده است که قیمت اجاره بهای مسکن رشد و شرایط را برای اجاره‌نشین‌ها بسیار سخت و دشوار کند."

با کاهش ارزش ریال در سال‌های اخیر و افزایش تورم، قیمت مسکن هم در ایران رو به افزایش گذاشت و به تبع آن نرخ اجاره بها هم افزایش یافت.

داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال جاری (۱۳۹۸) قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران به بیش از ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسیده که نسبت به سال قبل بیش از دو برابر و نسبت به دو سال قبل نزدیک به سه برابر شده است.

منطقه یک تهران با متوسط قیمت بیش از ۲۵ میلیون تومان (هر متر مربع) دارای بیشترین رشد نسبت به پارسال بوده است.

یکی از دلایل افزایش قیمت کمبود عرضه مسکن بوده که به تشدید گرانی و اجاره بها دامن زده است.
شهر جدید پردیس (تهران) کجاست؟
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.