ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

پرفروش ترین‌ مناطق خرید و فروش آپارتمان در تهران + معرفی ارزانترین مناطق تهران

پرفروش ترین‌ مناطق خرید و فروش آپارتمان در تهران + معرفی ارزانترین مناطق تهرانبانک مرکزی ایران در گزارشی که امروز (سه‌شنبه ۶ آذر) منتشر کرد به تحولات بازار مسکن تهران در آبان ماه امسال پرداخته است.

آمار این گزارش برگرفته از داده‌های سازمان ثبت املاک و مستغلات ایران و با استناد به معاملات بنگاه‌های املاک شهر تهران است.

در این گزارش متوسط قیمت معامله هر متر مربع خانه در کل مناطق بیست و دو گانه تهران حدود ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان اعلام شده که نشان می‌دهد متوسط قیمت خانه‌های فروش رفته در آبان ماه امسال از آبان ماه پارسال حدود ۹۱.۵ درصد گرانتر بوده است. از ابتدای امسال با افزایش قیمت ارز و طلا قیمت خانه‌ در ایران رو به افزایش گذاشت اما کاهش قیمت ارز در دو ماه اخیر این انتظار را ایجاد کرد که قیمت مسکن هم کاهش یابد، اتفاقی که نیفتاد.

گزارش امروز بانک مرکزی همچنین از کاهش تعداد معاملات خبر می‌دهد.

در آبان ماه مجموعا ۶۸۵۵ واحد مسکونی در تهران معامله شد که در مقایسه با آبان پارسال (۱۴۷۶۴) تقریبا نصف شده است.

بر اساس این گزارش خانه‌های نوساز طرفداران بیشتری داشتند و کمترین تعداد معاملات هم مربوط به خانه‌های کلنگی (بیش از ۲۰ سال ساخت) بود.

بیشترین معاملات انجام شده در ماه دوم پاییز در تهران مربوط به منطقه پنج در شمال غرب پایتخت بوده که نزدیک به ۱۶ درصد کل معاملات را به خود اختصاص داد. محله‌های پونک، کن، شهرزیبا و مهران در این منطقه قرار دارند.

خانه‌های مناطق ۲ و ۴ تهران در رتبه‌های بعدی پر فروشترین‌ها دراین مدت بودند.

منطقه ۲ تهران، آریاشهر (صادقیه)، ستارخان، شهرک غرب و سعادت‌آباد در غرب پایتخت را در بر می‌گیرد و منطقه ۴ در شمال شرقی شهر قرار دارد.

بانک مرکزی ایران در گزارش اخیر خود همچنین گرانترین و ارزانترین خانه‌های مسکونی معامله شده در آبان ماه را هم معرفی کرده است.

در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بالاترین متوسط قیمت خانه‌های معامله شده مربوط به منطقه یک شهرداری با ۱۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در متر مربع بوده، به عبارت دیگر قیمت خانه‌های این منطقه در مقایسه با پارسال تقریبا دو برابر شده است.

ارزانترین خانه‌های معامله شده هم مربوط به منطقه ۱۹ بوده که متوسط قیمت هر متر مربع بیش از چهار میلیون تومان اعلام شده است.

در آبان ماه امسال بیشتر معاملات مسکن مربوط به خانه‌هایی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر بود و بیشتر خانه‌هایی که معامله شدند متری بین شش تا هفت میلیون تومان قیمت داشتند.

قیمت مسکن بر اساس اعلام بانک مرکزی در حالی افزایش یافته که تعداد معاملات از پارسال کمتر شده و بازار در رکود نسبی بسر می‌برد.

بعضی کارشناسان می‌گویند کاهش قیمت مسکن به ثبات بازارهایی نظیر ارز و طلا وابسته است.

درباره علت کاهش تعداد معاملات دلایل مختلفی ارائه شده است؛ عده‌ای می‌گویند نگرانی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کمیاب شدن بعضی از مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز باعث کاهش عرضه واحدهای ساختمانی آماده یا نزدیک به تحویل شده است.

بعضی دیگر هم تا اطمینان از ثبات نسبی قیمت، فروش ملک خود را به تعویق انداخته‌اند.

در ایران بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ساختمان است و به عقیده کارشناسان اقتصادی، ادامه رکود در این بخش، مشکلات اقتصادی را تشدید می‌کند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.