ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قوی‌ ترین کامپیوتر اپل چه ویژگی هایی دارد؟ + قیمت مک استودیو

قوی‌ ترین کامپیوتر اپل چه ویژگی هایی دارد؟ + قیمت مک استودیوشرکت اپل در رونمایی جدید محصولاتش، از یک کامپیوتر بسیار پر سرعت به نام مک استودیو (Apple all-new Mac Studio) رونمایی کرد.

در طراحی مک استودیو از مک مینی الهام گرفته شده است اما ابعاد آن بزرگ‌تر از مک مینی است، و همچنین با وجود این‌که از مک پرو، گران‌قیمت‌ترین رایانه اینتلی اپل، ارزان‌تر است، از این محصول بسیار قوی‌تر به‌نظر می‌رسد.

سی پی یو پرسرعت اپل مک استودیو

سرعت زیاد این کامپیوتر با استفاده از پردازندهٔ ام‌یک اولترا رخ داده است. ام‌یک اولترا از معماری پنج نانومتری اپل استفاده می‌کند و بر اساس معماری آرم توسعه پیدا کرده و قوی‌ترین پردازنده سری ام‌یک اپل است.

این پردازنده در قوی‌ترین نسخه دو پردازندهٔ چسبیده به همِ ام‌یک مکس است. ام‌یک مکس هم‌اکنون از قوی‌ترین پردازنده‌های لپ‌تاپ جهان است و در لپ‌تاپ مک‌بوک پرو استفاده می‌شود.

رم 128 گیگ رویایی

این پردازنده از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ رم یکپارچه استفاده می‌کند و در آن از ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور با پهنای باند حافظه‌ ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه بهره گرفته شده و برای اتصال دو پردازنده به هم از پهنای باند ۲.۵ ترابایت برثانیه استفاده شده است. تمام این اعداد به‌معنای جابه‌جا شدن مرز جهان پردازنده‌ها در رایانه‌های رومیزی است.

برای مقایسه بد نیست بدانید نسخۀ ام‌یک مکس دارای ۱۰ هستۀ سی‌پی‌یو و ۳۲ هستۀ گرافیکی است. ام‌یک پرو دارای ۳۳ میلیارد ترانزیستور است که تقریباً دو برابر پردازندۀ ام‌یک است و در نسخۀ ام‌یک مکس این تعداد به ۵۷ میلیارد ترانزیستور می‌رسد.

سی پی یو 20 هسته ای

ام‌یک اولترا از ۲۰ هسته‌ پردازشی استفاده می‌کند و پردازشگر عصبی آن ۳۲ هسته‌ای است که می‌تواند ۲۲ میلیارد فعالیت را در مدت تنها یک ثانیه انجام دهد.

در این محصول از ۱۰ موتور پردازشی برای تبدیل کدک‌ها به هم استفاده شده است که کار روی ویرایش فیلم را بسیار سرعت می‌دهد.

این پردازنده در بخش پردازش گرافیکی دو برابر قوی‌تر از نسخه ام‌یک مکس است و اپل ادعا می‌کند از بهترین کارت‌های گرافیکی جهان عملکرد بهتری دارد.

آن‌گونه که اپل ادعا کرده، مک استودیو با استفاده از قوی‌ترین نسخه ام‌یک اولترا حدود چهار برابر سریع‌تر از آی‌مک ۲۷ اینچی با پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای کور آی ۹ اینتل، حدود ۹۰ درصد‌ سریع‌تر از مک پرو با پردازنده‌ ۱۶ هسته‌ای اینتل ، نزدیک ۴.۵ برابر از نظر گرافیکی سریع‌تر از آی‌مک ۲۷ اینچی و ۸۰ درصد سریع‌تر از قدرتمندترین گرافیک مک پرو است.

قیمت مک استودیو

حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه تا هشت ترابایت قابل ارتقا است و قیمت آن بین دو هزار و ۵۰۰ دلار /167,500,000 تومان (قیمت تبدیل شده) تا هشت هزار دلار /536,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) بسته به پارامترهای آن متغیر است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.